طراحی سایت و وردپرس

طراحی سایت موسیقی با وردپرس

طراحی سایت موسیقی

امروزه موسیقی در بین جوانان بسیار فراگیر و محبوب است. به گونه ای که به یک عنصر جداناپذیر در زندگی ها تبدیل شده است.
به همین خاطر طراحی سایت موسیقی جهت انتشار آهنگ های خوانندگان و اطلاعات موسیقی دان ها، میتواند بسیار حائز اهمیت و جذاب باشد.
در مقالات قبلی با طراحی سایت برای انواع مشاغل و لزوم داشتن صفحه ای در گوگل برای فروش آنلاین، آشنا شدیم. اکنون میخواهیم درباره دنیای موسیقی سایتی طراحی کنیم.

در گذشته برای گوش دادن به موسیقی و داشتن ترانه های جدید و تازه انتشار یافته، باید به کلوپ ها و مغازه ها میرفتید تا بتوانید نوار کاست یا سی دی مدنظر را خریداری نمایید. و این کار بسیار زمان بر و سخت بود. اما اکنون وجود سایت های موسیقی این کار را راحت تر کرده و هر کس به آسانی میتواند تنها با چند کلیک به تمامی موزیک های خواننده دلخواهش از قدیم به جدید دسترسی پیدا کند. و آنها را دانلود نماید و علاوه بر وویس و صوت موسیقی، متن ترانه یا ویدئوی تصویری آن را نیز بیابد.

مزایای طراحی سایت موسیقی

از جمله مزیت های طراحی سایت برای موزیک می توان موارد زیر را نام برد:

طراحی سایت موزیک

1- درآمد زایی

موسیقی دان ها و افرادی که با هنرمندان در ارتباط هستند، با طراحی سایتی مناسب و قرار دادن فایل های موسیقی در صفحه خود، می توانند درآمد کسب کنند. این درآمد میتواند از طریق افرادی باشد که وارد سایت میشوند و موزیکی دانلود میکنند. و یا از خوانندگان تازه واردی کسب شود که از شما میخواهند از طریق سایتتان برای آنها تبلیغ کنید و موزیک هایشان را انتشار دهید.

2-صرفه جویی در وقت برای مشتریان و راحتی کار برای آنها

با داشتن صفحه ای در گوگل، دوری مکان و شرایط زمانی معنای متفاوتی پیدا میکنند و شما و کاربرانتان در هر لحظه و از هر کجا میتوانید با هم در ارتباط باشید.

3-دانلود راحت و سریع موسیقی های محبوب

سایت های موسیقی دسترسی را برای علاقه مندان به موزیک بسیار آسان میکند.

در مقاله *سایت های ارائه لینک دانلود به صورت رایگان چگونه کسب درآمد میکنند* توضیح دادیم وبسایت هایی که خدمات رایگان ارائه میدهند، از چه طریق کسب درآمد می کنند. وبسایت های موزیک هم که معمولا موسیقی های مختلف را به صورت رایگان در صفحه سایت خود به اشتراک و برای دانلود می گذارند، از همین شیوه ها به کسب درامد میپردازند.

موارد لازم جهت طراحی سایت موزیک

برای طراحی یک سایت موسیقی اول از هر چیزی باید یک دامنه جذاب ترجیحا با محتوا و معنای هنری انتخاب و ثبت نمایید. و بعد خرید یک هاست 50 گیگ برای شروع کار کفایت میکند تا صفحات شما راه اندازی و در موتورهای جستو جو قرار گیرد. و پس از افزایش تعداد کاربر و آپلود و دانلودهای سایت، خرید یک سرور مجازی ترجیحا داخلی و ایرانی توصیه میشود.
همچنین برای اینکه بخواهید وبسایت شما بهتر دیده شود، می توانید روی seo سایت خود بیشتر کار کنید تا رتبه بالاتری در بین رقبا کسب نمایید.

امکانات یک سایت آهنگ

بهتر است بخش ها و قابلیت های زیر را در وبسایت خود بگنجانید تا به سایتی جذاب، کامل و کاربرپسند برسید:

طراحی سایت موزیک

1-اطلاعات تماس

حتما راه ارتباطی و اطلاعات تماس خود را در سایت قرار دهید تا هنرمندان و موسیقی دان ها برای ارتباط و همکاری، به شما دسترسی داشته باشند.

2- شبکه های اجتماعی

لینک شبکه های اجتماعی خود را به صورت مشخص در صفحه اول سایت و در هدر قرار دهید. تا هر شخصی از طریق شبکه های اجتماعی بتواند پیگیر شما باشد و تمامی اطلاعات و اخبار هنرمندان و موسیقی های جدید را از طریق این شبکه ها دنبال کند و لازم نباشد هر بار وارد سایت شما شود.

3- دمو و تیتراژهای کوتاه

قرار دادن دمو از ترانه های جدید، متن آهنگ ها، تصاویری از خواننده، وجود کلیپ و ویدئویی از موزیک به جذابیت سایت شما بسیار کمک میکند.

4- لینک دانلود مستقیم موزیک

قرار دادن لینک دانلود مستقیم موزیک در حجم های مختلف کمک میکند تا کاربران با توجه به اینترنت خود موسیقی با کیفیت مورد نظرشان را دانلود نمایند.

5- اخبار خوانندگان و زمان برگزاری کنسرت

ساخت وبلاگ و صفحه ای متصل به سایت که بتوانید در آن اخبار و حواشی از خوانندگان، دنیای موزیک و ابزارهای موسیقی و… را انتشار دهید، بسیار به کامل شدن سایت شما کمک میکند. اگر بتوانید تاریخ کنسرت ها را با امکان رزرو بلیط برای هر کدام در صفحه خود بگذارید، شک نکنید که سایتی بسیار محبوب راه اندازی کردید.

6- ثبت نام و اطلاع رسانی

در سایت آیکون ثبت نام را قرار دهید تا کاربران با ثبت نام، هم بتوانند نظراتشان را بیان کنند هم با وارد کردن ایمیل خود از موسیقی های جدید و تاریخ کنسرت ها مطلع شوند.

7- آهنگ های پر بازدید و محبوب

اگر تفکیکی برای آهنگ های پر دانلود- محبوب- کمتر شنیده شده- موزیک های نوستالژی- موزیک های داری ویدئو و… ایجاد کنید، مسیر پیمایش در سایتتان را برای کاربران بهتر میکنید و بازدید از تمام صفحات شما افزایش میابد.

پیشنهادات ما برای طراحی بهتر وبسایت موسیقی

1-وجود صفحه شخصی و صفحه های مجازی خوانندگان

2-گذاشتن آلبوم قدیم و جدید خوانندگان به صورت پوشه ای و یک جا با لینک دانلود مستقیم

3-قراردادن لینک خرید بلیط کنسرت خوانندگان و بخش هایی از کنسرت های قدیمی آنها

5-درج زندگی نامه موسیقی دانان بزرگ

6-وجود بخشی برای آشنایی بیشتر کاربران با ابزارآلات موسیقی و معرفی مراکز خرید سازهای مختلف

نتیجه گیری

در این مقاله توضیحاتی درباره سایت دانلود موزیک دادیم. علاقه مندان به موسیقی می توانند با طراحی سایت مناسب، در این زمینه فعالیت خود را شروع کنند.
جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس حاصل فرمایید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا