LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

قبل از شروع کلاس مجازی باید چه کارهایی انجام دهیم؟

5 نکته مهم پیش از شروع کلاس مجازی

5 نکته مهم پیش از شروع کلاس مجازی

پیشرفت تکنولوژی، محدودیت زمان و مکان، هزینه‌ های سرسام آور تحصیل به روش‌ های سنتی، اتفاقات و حوادث غیر متقربه‌ ای مانند درگیری دنیا با ویروس کرونا، همه و همه باعث این شده‌ اند تا این روزها نام آموزش و کلاس مجازی بیش از پیش به گوش ما بخورد. در مقالات بسیاری درباره این مقوله صحبت کردیم. اما سوالی که در ذهن برخی از کاربران تهران سرور وجود دارد این است که پیش از استارت دوره‌های مجازی و شروع کلاس‌ها و برای راحتی در استفاده از آن باید چه کارهایی را انجام دهیم؟ در ادامه قصد داریم تا 5 نکته مهم در این خصوص را به شما معرفی کنیم تا تجربه‌ی دل نشینی در دوره مجازی خود داشته باشید و شاهد بازدهی بالا در آموزش خود باشید.

1- با کلاس مجازی و امکانات آن آشنایی پیدا کنید

به عنوان قدم اول بهتر است پیش از ثبت نام در دوره‌های آنلاین آموزشگاه‌ها یا پیش از شروع کلاس‌های مجازی مدارس و دانشگاه خود، درباره خصوصیات و ویژگی‌های آموزش مجازی اطلاعات کسب کنید تا در حین استفاده ازاین سبک آموزشی به مشکل برنخورید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش مجازی، می‌توانید در وبلاگ تهران سرور به بخش‌هایی مانند آموزش‌های Adobe Connect و BigBlueButton مراجعه کنید و سطح آشنایی خود را درخصوص این شیوه نوین آموزش ارتقا دهید.

5 نکته مهم پیش از شروع کلاس مجازی

2- اینترنت خود را تقویت و تست کنید

همانطور که از نام آموزش مجازی و آنلاین مشخص است، بستر ایجاد و مدیریت آن دنیای وب و اینترنت است. لذا بهتر است برای داشتن تجربه‌ای مناسب و یادگیری هرچه بهتر، سرویس اینترنت خود را در حالتی بهینه برای کلاس‌های آنلاین قرار دهید و یا آن را ارتقا دهید. پس از انجام این مراحل، و چند دقیقه قبل از شروع کلاس مجازی خود، بهتر است از اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل کنید، اتصالات غیرضروری را قطع کنید و به تست سرعت خود برای تجربه یک کلاس حرفه‌ ای بپردازید.

3- مرورگر یا نرم‌افزار آموزش مجازی را تست کنید

بدون شک برای ایجاد، مدیریت و استفاده از آموزش آنلاین، علاوه بر نیاز به اینترنت، به یک پلتفرم جهت ارائه مطالب نیز نیاز است. که دروازه ورود شما به محیط کلاس آنلاین می‌باشد. این پلتفرم‌ ها می‌ توانند مرورگرهایی مانند کروم یا فایرفاکس باشند یا نرم‌ افزارهای مدیریت یادگیری مثل  Adobe Connect و BigBlueButton یا سیستم‌های مدیریت آموزش مانند Moodle. بهتر است پس از تست اینترنت خود، به تست این قبیل از پلتفرم‌ها نیز بپردازید. تا در ادامه روند کار به مشکل بر نخورید.

4- محیط اطراف خود را آماده کنید

بارها و بارها درباره خصوصیات کلاس‌ های مجازی سخن گفتیم. و از قابلیت‌ همیشه و هرکجا در دسترس بودن آن نیز صحبت کردیم. با این وجود نباید نقش محیطی که دانشجو در حال برگزاری دوره مجازی است را نادیده گرفت. چرا که نقش مستقیمی در روند یادگیری وی خواهد داشت. پیشنهاد ما این است که با تکیه بر قابلیت مذکور، هر آن که قصد شروع جلسه آنلاین را داشتید، سعی کنید تا محیطی شبیه به کلاس برای خود فراهم کنید. البته منظور از شرایطی مشابه کلاس، به هیچ وجه پوشیدن یونیفرم مخصوص یا تغییر دکوراسیون به کلاس نیست. بلکه منظور ایجاد فضایی آرام، بدون تنش و استرس برای تمرکز بر کلاس می‌باشد.

5 نکته مهم پیش از شروع کلاس مجازی

5- استفاده از ابزارهای جانبی

در دنیای امروز کمتر کسی وجود دارد که به گجت‌های ابتدایی مانند هندزفری یا میکروفن دسترسی نداشته باشد. در صورتی که استاد شما در کلاس مجازی از قابلیت‌های صوتی و تصویری استفاده کرد. بهتر است برای به ارمغان آوردن یک تجربه دلنشین و عالی از ابزارهایی مانند هندزفری، هدست و میکروفن استفاده کنید. تا به نتیجه مطلوبی برسید و از کلاس خود لذت کافی ببرید.

جمع بندی

شرکت تهران سرور ارائه دهنده خدمات وب و آموزش مجازی در بستر ادوب کانکت فارسی و بیگ بلو باتن با تیمی حرفه‌ ای و پشتیبانی ۲۴ ساعته آماده‌ ی همکاری با مدارس، دانشگاه‌ ها، ادارات و سازمان‌ های خصوصی و دولتی می‌ باشد. همچنین برای آشنایی بیشتر با مجموعه ما و دیدن آموزش‌ های کلاس مجازی می‌توانید به کانال‌ ما در آپارات مراجعه کنید. پیشنهادات ما در اینجا به اتمام رسید. شما چه پیشنهادی برای بهتر شدن تجربه کلاس‌های مجازی دارید؟ نظرات خود را با ما و کاربران دیگر تهران سرور به اشتراک گذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا