آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

نرم افزار کلاس مجازی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

5 ویژگی بهترین نرم افزارهای کلاس مجازی

نرم افزار کلاس مجازی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برای برگزاری کلاس مجازی شما نیاز به یک پلتفرم برای اجرای کلاس دارید. از این رو باید به سراغ نرم افزارهای کلاس مجازی بروید. نرم افزارهایی که هر یک ویژگی های خاصی دارند و می توانند در بهبود عملکرد آموزش آنلاین به شما کمک کنند. اما در بین این همه نرم افزار کدام یک بهترین نرم افزار کلاس مجازی هستند؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با 5 ویژگی بهترین نرم افزارهای کلاس مجازی آشنا کنیم. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

1. میزبان ارائه دهنده و پشتیبانی آن

اولین نکته که باید به آن دقت کنید میزبانی است که خدمات تحت وب و سرویس های کلاس مجازی را ارائه می دهد. بسیار مهم است که میزبان از سابقه و تجربه خوبی برخوردار باشد. و تیم پشتیبانی تلفتی، تیکتی و آنلاین مناسبی داشته باشد. تا شما را در مواقع ضروری که به مشکل خورده اید راهنمایی کند و یا مسئله را حل کند. بسیاری از ارائه دهندگان از این قابلیت برخوردار نیستند اما تهران سرور شما را در مواقع حیاتی تنها نخواهد گذاشت.

2. قابلیت دسترسی

یادتان باشد دسترسی یکی از مولفه های مهم هر ابزار یادگیری است که قصد دارید از آن استفاده کنید. ما به عنوان مربی ، می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه کاربران هنگام استفاده از یک فناوری و سیستم جدید، به مطالب دسترسی برابری دارند. اطمینان از در دسترس بودن کلاس مجازی فواید دیگری نیز دارد ، مانند استفاده از چندین سبک یادگیری. این مهم است که در کلاس آنلاین بتوانید با تمام افراد و محدودیت های مختلفی که دارند ارتباط برقرار کنید. محدودیت ها ممکن است بخاطر سن و سال کاربران یا معلولیت های جسمی آنها باشد یا ممکن است بخاطر شرایط جغرافیایی و ساعت های متفاوت روز و شب آنها با سایر افراد باشد.قابلیت دسترسی و امکانات کلاس مجازی و کلاس های ضبط شده باید به گونه ای باشد که تمامی افراد از جلسات و مطالب به طور کامل استفاده کنند.

5 ویژگی بهترین نرم افزارهای کلاس مجازی

3. تعامل تصویری و صوتی

هر برنامه کلاس مجازی باید از قابلیت اشتراک گذاری وبکم و میکروفون برخوردار باشد. توجه کنید که شما در دنیای مجازی و به صورت غیر حضوری میخواهید با شاگردان و کاربران خود ارتباط برقرار کنید.پس تنها راه نزدیکی و ایجاد حس اعتماد و صمیمیت و شناخت بهتر اعضا ، دیدن تصویر وبکم و شنیدن صدا آنهاست. پس از داشتن این امکانات در جلسه خود مطمئن شوید.

4. پشتیبانی گسترده

یکی از مزایای استفاده از کلاس مجازی انعطاف پذیری در زمانبندی آن است و نرم افزار شما باید تمامی جلسات شما را در هر ساعت از شبانه روز پشتیبانی کند و شما در هر زمان و مکانی بتوانید از آموزش برخوردار شوید . و نکته دیگر بحث مشکلات فنی این ابزار های آموزش آنلاین میباشد که شما هر چقدر تست کنید و از قبل جلسه را بسازید، باز هم احتمال دارد هنگام برگزاری کلاس و درحین تدریس مشکلات ناگهانی برایتان پیش بیاید. به عنوان مثال ، اتصال قطع شود ، اتصال بی سیم ناپایدار یا هدست متوقف شود ، شاگردان تصویر یا صدا نداشته باشند و …. هنگامی که این اتفاق ها می افتد ، شما به یک پشتیبان سریع نیاز دارید که بتوانید کمک بگیرید و بدون اتلاف وقت سرویس را بررسی کند و مشکل را حل کند.

5. ابزارهای مدیریت کلاس

کلاس های درس مجازی هم مانند کلاس های حضوری به مدیریت نیاز دارند و برای جلوگیری از هرج و مرج و بی نظمی در کلاس و پیشرفت طبق برنامه درسی ، باید کلاس را مدیریت کرد . پس اینکه نرم افزار انتخابی شما ابزارهای مدیریتی داشته باشد بسیار ضروریست. مدیریت کلاس می تواند تجربه یادگیری آنلاین را شیرین کند. این مهم است که توانایی محدود کردن دسترسی به عملکردها در صورت لزوم ، جلوگیری از صحبت همه با یکدیگر و تسهیل مشارکت و فعالیتها را داشته باشد. برخی از توابعی که می توانند در این امر کمک کنند ، بالا بردن دست و توانایی خاموش و روشن کردن عملکردها برای هر فرد یا کل کلاس است.

5 ویژگی بهترین نرم افزارهای کلاس مجازی

جمع بندی

درست مانند یادگیری رو در رو و سنتی ، برای مدیریت موثر کلاس مجازی نیز زمان و تمرین لازم است. اما انتخاب بستر و نرم افزار مناسب اولین قدم برای داشتن کلاس آنلاینی مفید و کارآمد است. اگر به دنبال تجربه یک کلاس مجازی با بازدهی بسیار بالا هستید، پیشنهاد ما استفاده از سرویس های آموزش مجازی تهران سرور است. هم اکنون نیز می توانید با استفاده از پلتفرم هایی مانند بیگ بلو باتن، ادوب کانکت، مودل و اتصال آن ها به یک سایت وردپرسی برای خود یک مدرسه آنلاین و مجازی راه اندازی کنید. کافی است اگر قصد این کار را دارید با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و در این خصوص مشاوره ای رایگان دریافت کنید. پس از دریافت این مشاوره و آشنایی با سرویس های ما می توانید پلان های مورد نظر خود را انتخاب کنید و نسبت به خرید آن ها اقدام نمائید. کلیه خدمات ما در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا