آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

ارتباط سئو و طراحی سایت با یکدیگر

آیا سئو و طراحی سایت باهم ارتباط دارند؟

ارتباط سئو و طراحی سایت با یکدیگر

این روزها داشتن یک وب سایت خوب برای تمام کسانی که قصد دارند تمام یا بخشی از فعالیت‌های خود را در فضای
مجازی انجام دهند به یک ضرورت تبدیل شده است. بسیاری از طراحان سایت برای ساخت صفحه اینترنتی خود بسیار وقت می‌گذارند، فرانت و بک کار نیز بسیار با حوصله و دقیق انجام شده و نتیجه نیز یک سایت زیبا و کاربر پسند می‌باشد. اما باید گفت تمام این‌ها لازم هستند با این حال کافی نیستند چرا که در دنیای امروز رقابت حرف اول را می‌زند و اگر می‌خواهیم در بازار رقابتی کسب و کارها موفق باشیم باید روش و اصول هر کاری را پیاده سازی کنیم. اصولی ترین روش برای دیده شدن و موفقیت وب سایت نیز سئو است.

در حقیقت باید گفت داشتن یک سایت به تنهایی کاری به پیش نمی‌برد چرا که تا زمان معرفی نکردن سایت به موتورهای جستجو به خصوص گوگل، عملا کاری انجام نشده. بسیاری از طراحان سایت به مسئله سئو توجهی نمی‌کنند و آن را یک امر جداگانه از طراحی سایت تلقی می‌کنند در صورتی که حداقل ۱۰ درصد روند سئو باید در مراحل طراحی سایت انجام بگیرد. در این مقاله قصد داریم تا به شما نقش و ارتباط طراحی سایت و سئو با یکدیگر را توضیح دهیم پس با تهران سرور همراه باشید.

سئو و طراحی سایت، یک روح در دو بدن!

همانطور که گفتیم نباید این دو مسئله را از هم جدا دانست چرا که به شدت به یکدیگر وابسته هستند و بر اساس الگوریتم‌های گوگل، چیزی حدود 10 درصد از سئو یک سایت باید در حین طراحی سایت انجام بپذیرد. در حقیقت در طول روند طراحی سایت باید مواردی رعایت شود تا خروجی ما دوستدار سئو یا به اصطلاح SEO Friendly باشد تا دریافت ترافیک برای آن بسیار راحت تر شود. اما این موارد چه چیزهایی هستند که رعایت آن‌ها تا این حد اهمیت دارد؟

آیا سئو و طراحی سایت باهم ارتباط دارند؟
SEO and website design – word abstract in vintage letterpress wood type printing blocks against grunge wood

ساخت فایل robots و sitemap

اگر در ساخت این فایل ها دقت کافی به خرج ندهید قطعا ضرر خواهید کرد. چرا که این مسئله هم کاربری سایت شما را شامل می شود و هم به صورت مستقیم بر روی سئو سایت شما تاثیر دارد.

طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا

یکی از اصلی ترین بخش های سایت طراحی ریسپانسیو و واکنشگرا است. این روزها استفاده از دیوایس های گوناگون بسیار رایج است. به همین دلیل باید بر روی طراحی واکنشگرا اهمیت دهید. چرا که امروزه استفاده از تلفن های هوشمند برای وب گردی بسیار بیشتر از گذشته است.

افزایش سرعت لود سایت

اگر بر روی سرعت سایت خود حساس نباشید به مشکل بر خواهید خورد. مسئله ای که ارتباط مستقیمی با طراحی سایت و سطح کاربری آن دارد. بر اساس الگوریتم های گوگل نیز سایت های کند جایی در صفحات اول نتایج ندارند.

طراحی ساده و استفاده از قالب و کدهای سبک

باید بر اساس متد روز دنیا عمل کنید. دیگر دوران سایت های شلوغ و پر زرق و برق به پایان رسید. امروزه باید از طراحی مدرن و مینیمال استفاده کنید. سعی کنید سادگی را در عین کارآمدی در سایت خود پیاده کنید.

آیا سئو و طراحی سایت باهم ارتباط دارند؟

بهینه سازی URL ها

یکی از کارهایی که می تواند به بهبود کاربرد سایت شما و بهبود و افزایش سئو آن کمک کند بهینه سازی URL ها است. با این کار خودتان را به گوگل یک سایت مقید به قوانین معرفی می کنید و علاوه بر این کار را برای کاربران ساده خواهید کرد.

بهینه سازی تصاویر

استفاده از تصاویر و ویدیوهای سنگین و پرحجم یک اشتباه بزرگ در طراحی سایت است. این کار باعث کند شدن بیش از حد و همچنین اشغال شدن منابع هاست شما می شود. سعی کنید تصاویر را از حیث حجم، اندازه، فرمت و ارتباط با محتوا بهینه کنید.

جمع بندی

در حقیقت نباید سئو و طراحی سایت را از یکدیگر جدا کرد و باید در یک راستا آن‌ها را به وجود آورد.  با مطالعه نوشته‌ های پیشین در این زمینه و همچنین خواندن این مقاله، اگر احساس نیاز به یک وب سایت وردپرسی در هر زمینه‌ای داشتید، می‌ توانید به تهران سرور اعتماد کنید. تهران سرور ارائه دهنده خدمات وب و طراحی سایت وردپرس با برخورداری از تیم طراحی و پشتیبانی حرفه‌ای، تحویل فوری و قیمت‌ های مقرون به صرفه آماده همکاری با شماست. همچنین برای دیدن ویدیو‌های آموزشی ما می‌ توانید به کانال آپارات مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا