هاست

استفاده از هاست رایگان ممنوع!

استفاده از هاست رایگان ممنوع!

برای راه اندازی وب سایت نیازمند المان های مختلفی هستیم. از دامنه و قالب و انتخاب CMS گرفته تا فضای میزبانی. بی شک بهترین فضای میزبانی برای سایت های تازه تاسیس هاست اشتراکی است. اما عده ای به دلایل مختلف اعم از عدم آشنایی با دنیای وب سایت ها، کاهش هزینه ها و عدم اطمینان به رونق کسب و کار خود به سراغ هاست های رایگان می روند. بدون هیچ شبهه ای وب سایت مهم ترین بخش کسب و کارهای آنلاین است. از این رو باید وسواس زیادی در راه اندازی آن به خرج داد. اما متاسفانه عده ای حاضرند چنین بخش مهمی را بدون رعایت قواعد در هاست های رایگان راه اندازی کنند! در این مقاله قصد داریم معایب استفاده از هاست رایگان را به شما بگوییم. پس با تهران سرور همراه باشید.

هاست رایگان چیست؟

هاست‌ رایگان نیز یک فضای میزبانی برای راه اندازی وب سایت ها است. با این تفاوت که در حجم پایین و رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. برخی از ارائه دهندگان، به طور کلی تنها هاست های رایگان به شما ارائه می دهند. اما برخی دیگر به این کار به جنبه تبلیغاتی نگاه می کنند. به عبارت دیگر بسیاری از ارائه دهندگان خدمات هاستینگ، ابتدا به شما هاست رایگان در حجم بسیار پایین می دهند. پس از راه اندازی سایت شما قطعا نیاز به هاست و فضای بیشتر خواهید داشت. از این رو شما را مجبور به استفاده از سرویس های پولی خود می کنند. در حقیقت این کار به نوعی یک ترفند یا تله تبلیغاتی است.

هاست رایگان چیست؟

البته باید ذکر کنیم برخی از بهترین شرکت های هاستینگ نیز این کار را انجام می دهند. با این تفاوت که به شما سرویس های خود را در بازه زمانی کوتاه مثلا 1 هفته یا 1 ماه جهت تست و آزمایش ارائه می دهند. اگر شما از کیفیت خدمات راضی بودید می توانید هاست پولی تهیه کنید و اگر از خدمات ارائه شده رضایت نداشتید به راحتی می توانید به سراغ شرکت های دیگری بروید. پس اگر شرکتی معتبر تحت شرایط فوق به شما هاستی بدون نیاز به هزینه جهت تست پیشنهاد کرد نباید بترسید. با این حال ارائه دهندگانی که تنها سرویس آن ها هاست رایگان است، چندان قابل اعتماد نیستند.

چرا نباید از هاست رایگان استفاده کنیم؟

اگر دوباره به عنوان مقاله نگاه کنید متوجه خواهید شد که ما استفاده از هاست های رایگان را به هیچ وجه به شما توصیه نمیکنیم. اما چرا؟ در ادامه دلایل محکمی به شما معرفی می کنیم که به فکر تهیه چنین هاست هایی نباشید:

1- عدم پشتیبانی

شما وقتی برای تهیه هاست پولی پرداخت می کنید، علاوه بر دریافت سرویس، پشتیبانی آن را نیز تا مدتی مشخص خواهید داشت. اما سرویس های هاستینگ رایگان این قابلیت را ندارند. در واقع شما پولی بابت پشتیبانی پرداخت نمی کنید. پس نباید توقع آن را نیز داشته باشید. اگر به مشکلی بر بخورید باید خودتان آن را حل کنید!

2- تبلیغات زیاد و مزاحم

سرویس های رایگان نیازمند کسب درآمد هستند. تبلیغات در بسترهای رایگان یکی از راه های کسب درآمد این سرویس ها است. حجم زیاد تبلیغات در هاست های رایگان باعث ایجاد مزاحمت و نزول سطح عملکرد سایت می شود.

معایب هاست رایگان

3- سطح ایمنی پایین

در دنیای وب امنیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بسیاری از صاحبان وب سایت ها به دنبال راه هایی برای بالا بردن امنیت خود و حفظ اطلاعات مهمشان هستند. از این رو در تهیه و خرید هاست دقت زیادی به خرج می دهند. اما قطعا این امنیت و حریم خصوصی در هاست های رایگان وجود ندارد. با تهیه هاست رایگان امنیت سایت و اطلاعات محرمانه خود را به خطر خواهید انداخت.

4- عدم اطمینان از ارائه خدمات

وقتی از شرکتی هاستی بدون پرداخت هزینه خریداری می کنید باید بدانید این شرکت هر زمان که بخواهد می تواند شرایط رایگان بودن را برداشته و شما را مجبور به پرداخت هزینه هایی بالاتر از عرف می کند. همچنین ممکن است بدون هیچ اطلاع قبلی، کلیه خدمات خود را قطع کند. به عبارت دیگر ممکن است ماه بعد از خرید هاست، دیگر شرکتی به آن اسم وجود خارجی نداشته باشد!

5- محدودیت در نصب CMS ها

بسیاری از هاست های رایگان اجازه نصب CMS های معروف و کاربردی دنیا مانند وردپرس و جوملا را به شما نمی دهند. از آن جایی که چنین هاست هایی به صورت محدود هستند و ماژول های ضروری بر روی آن ها قرار ندارند، این اتفاق طبیعی است.

از هاست رایگان برای تست استفاده می کنیم

برخی می گویند دلیل استفاده ما از هاست های رایگان انجام تست و آزمایش بر روی طراحی سایت های مختلف است. در واقع این دسته از افراد ابتدا سایت را بر روی هاستی رایگان بالا می آورند و در صورت موفقیت در تست، به هاست اصلی منتقل می کنند. با این حال این کار را نیز به شما به دلایلی که در بالا ذکر کردیم توصیه نمی کنیم. به جای این کار می توانید از لوکال هاست ها استفاده کنید که حتی به صورت آفلاین نیز قابلیت اجرا دارند. Xampp، Wamp و Lamp می توانند جایگزینی مناسب برای چنین مقاصدی باشند.

جمع بندی

اگر برای راه اندازی سایت خود به هاست اشتراکی نیاز دارید، پیشنهاد ما خرید هاست لینوکس ایران از تهران سرور به جای هاست های رایگان است. هاست های اشتراکی تهران سرور با نازل ترین قیمت، بهترین کیفیت و بالاترین سطح امنیت با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران ارائه می شوند. در صورت تمایل به خرید هاست لینوکس ایران از مجموعه تهران سرور، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید. همچنین برای دیدن آموزش های ویدیویی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا