آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش مجازی

نقش و اهمیت هوش مصنوعی در آموزش مجازی

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش مجازی

دیگر باید به طور قطع استفاده از آموزش مجازی به عنوان یکی از راه های آموزش آینده نام برد. این سیستم چندین سال است که در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته اما با همه گیری ویروس کرونا پتانسیل و اهمیت آن بیش از پیش درک شد. از آن جایی که آموزش مجازی مبتنی بر فعالیت های به روز و اینترنتی است باید گفت بی شک در آینده ای نه چندان دور از هوش مصنوعی برای پیشبرد اهداف خود بهره می گیرد. امروزه دانشمندان در زمینه هوش مصنوعی نیز پیشرفت زیادی کردند. در حقیقت بدیهی است که استفاده از هوش مصنوعی در آموزش مجازی به زودی اتفاق بیافتد.

هوش مصنوعی چه کمکی به آموزش مجازی می کند؟

هوش مصنوعی چه کمکی به آموزش مجازی می کند؟

یکی از اصلی ترین وظایف هوش مصنوعی یا AI خودکار کردن کارها و وظایف است. وظایف اداری که نیروهای انسانی ممکن است با خطا انجام دهند را این هوش به صورت کاملا اتوماتیک و برنامه ریزی شده انجام می دهد. همچنین می توان از این تکنولوژی برای اتوماتیک سازی کارهایی مثل تصحیح آزمون آنلاین و نمره دهی استفاده کرد که در آن چندین آزمون هم زمان و بدون دردسر تصحیح شوند. از این رو باعث می شود که استاد و معلم تمرکز بیشتری بر درس داشته باشد و همین باعث افزایش بهره وری از کلاس آنلاین می شود. به عبارت دیگر کارهای وقت گیر به حاشیه می روند و به عهده هوش مصنوعی هستند اما تدریس که اصلی ترین بخش است با تمرکز بیشتر در اختیار اساتید است.

یادگیری پیشرفته با هوش مصنوعی

در روش های سنتی معمولا ما با یک شیوه واحد سر و کار داریم که همه افراد باید بر اساس اصول آن به یادگیری بپردازند. اما در شیوه های نوین آموزش، هر آنچه که برای شما مناسب است به شما تدریس می شود. از این رو می توان با هوش مصنوعی چنین ویژگی هایی را مشخص کرد. به بیان دیگر می توان مشخص کرد که هر فرد چه استعدادهایی دارد و در چه بخش هایی موفق تر خواهد بود. بدین شکل مجبور به یادگیری و شرکت در کلاس آنلاین درسی که به دردش نمی خورد نمی شود.

چرا هوش مصنوعی با آموزش مجازی سنخیت بیشتری دارد؟

چرا هوش مصنوعی با آموزش مجازی سنخیت بیشتری دارد؟

آموزش حضوری و سنتی مبتنی بر روش های قدیمی است که متاسفانه چندان انعطاف پذیر نیستند. از آن جایی که در کشورهای در حال توسعه نیز متاسفانه فناوری جایی در آموزش حضوری ندارد، آموزش مجازی فضای بهتری برای این کار است. استفاده از نرم افزارهای کلاس مجازی مانند ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن یا حتی LMS مودل به ما این نوید را می دهند که با پیشرفت هوش مصنوعی می توان قابلیت های آن ها را نیز ارتقاء داد. پس می توان از شواهد و قرائن اینگونه برداشت کرد که هوش مصنوعی با آموزش مجازی سنخیت و همپوشانی بیشتری نسبت به آموزش مجازی دارد.

آیا هوش مصنوعی در حال حاضر در آموزش استفاده می شود؟

پاسخ به این سوال بله است. در واقع امر استفاده از آموزش مجازی و آنلاین شروعی برای استفاده از هوش مصنوعی در آموزش است. البته هنوز زود است که بگوییم هوش مصنوعی که در کشورهای توسعه یافته و جهان اول استفاده می شود در اختیار کشورهای درحال توسعه است. اما در آینده و به زودی شاهد استفاده جامع تری از این فناوری هستیم. در واقع استفاده از هوش مصنوعی باعث می شود یادگیری به شکل وسیع تر و ساده تری برای همگان و با هر ابزاری در دسترس باشد. درست مانند چیزی که در کشورهای دیگر شاهد آن هستیم.

جمع بندی

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش مجازی اجتناب ناپذیر است و به مرور این استفاده بیشتر نیز می شود. اگر شما نیز دوره های مجازی را موثر می دانید، برای خرید کلاس مجازی ادوب کانکت و یا بیگ بلو باتن با تهران سرور تماس حاصل فرمایید. پس از دریافت مشاوره رایگان می توانید پلان مورد نظر خودتان را انتخاب و خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا