LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزش

امکانات ضروری بستر آزمون آنلاین

یک بستر آزمون آنلاین باید چه امکاناتی داشته باشد؟

امکانات ضروری بستر آموزش آنلاین

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، خیل عظیمی از مرکزها از جمله سازمان‌ ها، آموزشگاه‌ ها و مدارس نیاز مبرمی به خودکارسازی روند آموزشی خود دارند. از جمله برگزاری کلاس آنلاین، تکلیف دهی و برگزاری آزمون. در حال حاضر بسترهای بسیار زیادی از جمله LMS که انواع مختلفی از آن وجود دارد، در زمینه برگزاری آزمون آنلاین فعال می باشند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی امکاناتی که یک بستر برگزاری آزمون آنلاین باید داشته باشد بپردازیم. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

مزایای بسترهای آزمون آنلاین بصورت کلی

  • سهولت در برگزاری آزمون
  • امکان برگزاری آزمون در هر زمان
  • امکان ارزیابی مستمر کاربران و عملکرد کلی آن‌ها
  • امکان تحلیل نتایج و عملکرد کاربران در آزمون
  • ارتقا سطح کیفی در برگزاری آزمون

امکانات مهم یک بستر آزمون آنلاین

1. امکان ثبت اطلاعات

یک بستر آموزش آنلاین که امکان برگزاری آزمون آنلاین را دارد باید امکان ثبت اطلاعات کاربران را از فایل‌ های خارجی مثل اکسل و یا فرمت‌ هایی مثل CSV را داشته باشد. و علیرغم این امکان، بتواند به راحتی و با دسترسی کامل سفارشی سازی و تنظیمات را انجام دهد.

2. وجود بانک سوال

یک بستر آزمون آنلاین باید توانایی ثبت انواع سوالات تشریحی، چهار گزینه‌ای، باینری (درختی) را داشته باشد. و همچنین قابلیت تنظیمات پاسخ دهی، ثبت درجه سختی آزمون، ابزارهای فرمول نویسی برای دروس محاسباتی و امکان استفاده از رسانه در سوالات باید در آن وجود داشته باشد.

3. برگزاری آزمون آنلاین

یک بستر آزمون آنلاین باید قابلیت ساخت آزمون از طریق بانک سوال را داشته باشد و بتواند سوالات را بر اساس موضوع و همچنین درجه سختی انتخاب کند. در بعضی موارد بهتر است که پاسخ صحیح بلافاصله پس از پاسخدهی نمایش داده شود.

یک بستر آزمون آنلاین باید چه امکاناتی داشته باشد؟

4. امکان مدیریت کامل آزمون

بصورت کلی یک بستر آزمون آنلاین باید قابلیت ثبت آزمون‌ های مختلفی را داشته باشد. و بتواند به صورت کامل و بر اساس تنظیمات اعلام شده نمره دهی کند. همچنین تنظیمات مربوطه را به صورت کامل اعمال کند و خروجی مربوطه را نمایش دهد.

5. امکان تجزیه و تحلیل آزمون

به صورت کلی یک بستر آموزشی به عنوان برگزار کننده آزمون آنلاین باید بتواند وضعیت پاسخ دهی به آزمون را تحلیل کند. این موضوع شامل تعداد جواب‌ های غلط، درست و پاسخ نداده باشد. علیرغم این امکان باید بتواند تراز، نمره و آزمون مربوطه را نسبت به قبل و اطلاعات در دسترس محاسبه کند.

6. امکان دریافت گزارش کامل از روند آزمون

در آخرین مورد، یک بستر آموزشی باید بتواند از آزمون‌ های خود و بصورت کلی از تمامی موارد مربوطه در قالب عکس، PDF و اکسل گزارش کاملی را در اختیار کاربر قرار دهد. بدین صورت می توانیم مستندسازی انجام دهیم و کوچکترین موارد را نیز ذخیره کنیم.

جمع بندی

با توجه به موارد فوق به این نتیجه می رسیم که یک بستر آموزشی که قابلیت برگزاری آزمون آنلاین را دارد باید قابلیت‌ های این چنینی داشته باشد. تا بتواند نیازهای مربوطه را در زمینه برگزاری آزمون برای کاربران برطرف سازد. سیستم مدیریت یادگیری مودل، یکی از این بسترهاست و قابلیت‌ های بسیاری در این زمینه ارائه می دهد. پیشنهاد ما برگزاری آزمون مجازی در مودل است. اگر قصد طراحی مودل را دارید و به دنبال خرید LMS قدرتمند هستید، کافی است با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. همچنین برای دیدن آموزش‌ های ویدیویی ما می‌ توانید به کانال‌ ما در آپارات مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا