آموزش های adobeconnect

انواع روش های ارسال فایل در ادوب کانکت

چه روش هایی برای ارسال فایل در ادوب کانکت وجود دارد؟

انواع روش های ارسال فایل ادوب کانکت

این روزها دیگر کمتر کسی است که با بهترین نرم افزار کلاس مجازی دنیا یعنی ادوب کانکت آشنا نباشد. نرم افزاری که در دوران همه گیری کرونا، نجات بخش تحصیل در جای جای کره زمین شد. این نرم افزار به دلیل قابلیت های فوق العاده، سادگی، سرعت بالا و رابط کاربری کاربر پسند خیلی زود جای خود را میان طرفداران آموزش مجازی پیدا کرد. یکی از بهترین و شاید ساده ترین ویژگی های این نرم افزار ارسال فایل است که بسیاری دیگر از نرم افزارهای کلاس مجازی از داشتن آن عاجز هستند! شما در ادوب کانکت روش های مختلفی برای ارسال فایل در اختیار دارید. در این مقاله قصد داریم انواع روش های ارسال فایل در ادوب کانکت را به شما معرفی کنیم. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

چه روش هایی برای ارسال فایل در ادوب کانکت وجود دارد؟

اگر با ادوب کانکت کار کرده باشید احتمالا با این مسئله آشنا هستید. با این حال چهار روش اصلی برای ارسال فایل در ادوب کانکت وجود دارد. ما در ادامه و به تفصیل درباره این چهار راه و یک راه اضافی صحبت خواهیم کرد.

1- اشتراک گذاری صفحه نمایش یا Share My Screen

اولین و ساده ترین روش اشتراک گذاری صفحه نمایش یا Share My Screen است. روشی که در آن نیازی به آپلود مستقیم فایل نیست. چرا که شما صفحه نمایش خود را با کاربران به اشتراک می گذارید. در حقیقت هرکاری که شما در سیستم و دیوایس خود انجام دهید برای کاربران قابل مشاهده است. از این روش می توانید برای نمایش فایل هایی که نیاز به تغییر یا دستکاری توسط کاربر ندارد استفاده کنید. مانند فایل های خواندنی یا برخی از ویدیوها. البته این روش یک نکته منفی بزرگ دارد و آن هم حجم مصرف بالای اینترنت است. همچنین در این روش باید دارای اینترنتی قوی و پایدار باشید تا دچار قطعی یا تأخیر در اشتراک گذاری فایل نشوید.

روش های ارسال فایل در ادوب کانکت

2- اشتراک گذاری سند یا Share Document

روش دوم که قصد معرفی آن را داریم اشتراک گذاری سند یا Share Document است. اگر فایلی دارید که به هر دلیلی نمی‌ توانید به صورت روش اول آن را ارسال کنید از این روش استفاده کنید. در این روش می توانید فایل مورد نظر خود را به صورت مستقیم در فضای کلاس مجازی ادوب کانکت بارگذاری کنید. با این حال باید توجه داشته باشید که این فایل برای کاربران نمایش داده می شود و آن ها امکان دانلود آن را ندارند. از این رو بهتر است از این روش نیز برای دروس خواندنی یا نمایشی استفاده کنید. در حقیقت اگر قصد دارید فایلی در اختیار دانش آموز بگذارید تا آن را تکمیل کنند یا تغییراتی در آن اعمال کنند این روش مناسب شما نخواهد بود.

3- اشتراک گذاری تخته سفید یا Share Whiteboard

یکی از قابلیت های فوق العاده در ادوب کانکت وجود تخته سفید یا وایت برد است. شما با استفاده از این ویژگی می توانید درست مانند کلاس درس حضوری بر روی تخته مطالب خود را بنویسید. این روش نیز نوعی روش اشتراک گذاری فایل و اطلاعات در ادوب کانکت به حساب می آید. کافی است این گزینه را انتخاب کنید تا تخته وایت برد برای شما فعال شود. در این صورت می توانید هر چیزی که برای کلاس خود لازم دارید را بر روی آن بنویسید. اگر سرعت اینترنت دو طرف مناسب باشد با کمترین زمان اطلاعات به اشتراک گذاشته می شود. شما قادر به نوشتن هر چیزی بر روی وایت برد ادوب کانکت هستید. لازم به ذکر است برای عملکرد بهتر تخته وایت برد ادوب کانکت بهتر است از قلم نوری استفاده کنید.

4- اشتراک گذاری فایل یا Share File

شاید این روش تکمیل ترین روش در میان باقی راه ها باشد. اشتراک گذاری فایل یا Share File روشی است که این امکان را به شما می دهد که فایل را آپلود کنید. با این تفاوت که کاربران نیز می توانند آن را دانلود کنند و برای خود نگه دارند. اگر فایلی دارید که دانش آموز نیاز به تکمیل یا انجام تغییراتی بر روی آن دارد باید از این روش استفاده کنید. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از این روش، امکان مشاهده فایل مانند روش اشتراک گذاری سند یا Share Document وجود ندارد و تنها دانلود کردن آن امکان پذیر است.

اشتراک گذاری فایل یا Share File در ادوب کانکت

5- راه حل اضافی: اشتراک گذاری لینک

اگر هیچ یک از راه های مذکور مورد نظر شما نبود و یا نتوانستید از آن ها استفاده کنید می توانید از اشتراک گذاری لینک استفاده کنید. در این روش کافی است اطلاعات و فایل خود را در سرویس های آپلود مختلف فایل و یا ویدیو بارگذاری کنید. پس از آن لینک مورد نظر را در اختیار کاربران خود قرار دهید. آن ها می توانند فایل درسی را دانلود یا مشاهده کنند. لازم به ذکر است که این روش به عنوان آخرین گزینه مطرح است. چرا که ممکن است وقت زیادی را از شما بگیرد.

جمع بندی

با این 5 روش می توانید به سادگی فایل های درسی خود را در فضای ادوب کانکت به اشتراک بگذارید. این روش ها به بهبود عملکرد آموزش مجازی کمک زیادی می کنند. اگر به دنبال تحصیل و تدریس مجازی به صورت درست و صحیح آن هستید بهترین کار استفاده از پلتفرم و نرم افزارهای کلاس مجازی است. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید می توانید با مجموعه تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب و کلاس مجازی همکاری کنید. کافی است با کارشناسان آموزش مجازی ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلان مورد نظر خود را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا