اهمیت سئو و بهینه سازی سایت برای کسب و کارهای آنلاین

سئو و بهینه سازی سایت برای تحقق هدف “جستجو و مشاهده بیشترتوسط مخاطبان” ، کاری ضروری ومهم درهرکسب و کار آنلاینی است و فلسفه اصلی سئو جذب کاربران بیشتر به سمت سایت و در نتیجه افزایش مخاطبان و بازدید آن کسب و کار که منجر به افزایش درامد و بازدهی آن شغل میشود ،میباشد.
در اینجا ۱۲ دلیل وجود دارد که مشخص میکند چرا مشاغل آنلاین به SEO سایت خود نیاز دارند تا برند خود را به سطح بالاتری برسانند و بهتر دیده شوند؟
SEO قابلیت جستجو و مشاهده کلی وب سایت را بهبود می بخشد ، اما چه ارزش واقعی دیگری ارائه می دهد؟ چرا سئو اینقدر مهم است؟

۱-جستجوی ارگانیک اغلب منبع اصلی ترافیک وب سایت است.

جستجوی ارگانیک بخش بزرگی از عملکرد وب سایت اکثر مشاغل و همچنین یکی از مولفه های مهم قیف خریدار است و در نهایت کاربران را مجبور می کند که یک تبدیل یا تعامل را انجام دهند.
همانطور که بازاریابان می دانند ، گوگل بخش قابل توجهی از بازار جستجو و سرچ را نسبت به رقبایی مانند یاهو ، بینگ ، بایدو ، یاندکس ، DuckDuckGo و … به خود اختصاص داده است.
این بدان معنا نیست که سایر موتورهای جستجو در نمایش یک برند سهیم نیستند –
اما Google 75 درصد از بازار جستجوی کلی را در اختیار دارد.
پس کاملا واضح است که قوانین را کدام یک از موتورهای جستجو باید تعیین کند .
و همچنین سئوکاران باید از دستورالعمل های این موتور جوستجو یعنی “گوگل ” پیروی کنند
تا نرخ کلیک ارگانیک خود را افزایش بدهند.
اما ۲۵ درصد باقیمانده بازار که متعلق به موتورهای جستجوی دیگراست نیز برای برندسازی ارزشمند است.

گوگل ، پربازدیدترین وب سایت در جهان و همچنین محبوب ترین ارائه دهنده ایمیل در بین کشورها است.
(با بیش از ۱ میلیارد کاربر).
اکثر مردم جهان که به اینترنت دسترسی دارند حداقل یک بار در روز برای کسب اطلاعات ، از Google بازدید می کنند.
با داشتن وبسایت با کیفیت و رعایت سئو داخلی و خارجی سایت ، میتوانید جایگاه برتر را در گوگل کسب کرده و مخاطبان بیشتری جذب کنید.

۲-سئو باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود.

زمانی که فروشگاه یا برندی دارای رتبه های بالا دربین رقبا باشد و افراد زیادی آن را بشناسند و به سایرین معرفی کنند،
یک حس اعتماد نسبت به خدمات آن برند ایجاد شده و در نتیجه کاربران بیشتری به سمت آن سایت می آیند.
ایجاد یک برند به عنوان یک مرجع ، صبر – تلاش و تعهد می طلبد و
همچنین متکی به ارائه یک محصول یا خدمات ارزشمند و با کیفیت است که به مشتریان امکان اعتماد به یک برند را می دهد.

سئو و بهینه سازی سایت

۳-سئو خوب به معنای تجربه بهتر کاربر است.

همه افراد خواهان کسب رتبه بهتر و دیده شدن هستند. تعداد کمی از افراد به این نکته توجه میکنند که تجربه بهینه کاربر قسمت بزرگی از روند رسیدن به جایگاه برتراست.
Google یاد گرفته است که چگونه یک تجربه کاربری مطلوب یا نامطلوب را تفسیر کند.
و داشتن یک تجربه کاربری مثبت به عنصری مهم در موفقیت یک وبسایت تبدیل شده است.
فراموش نکنید که مشتریان می دانند چه می خواهند.
اگر آنها نتوانند آن را پیدا کنند ، سایت شما را ترک میکنند و عملکرد و تلاش شما آسیب خواهد دید.
هدف از بهبود تجربه کاربری ، ارائه سریع و آسان اطلاعات است که کاربران با کمترین کلیک و جستجو به پاسخ و هدف خود برسند.
SEO با کیفیت شامل یک تجربه کاربری مثبت است که از آن برای رشد و برترشدن یک برند استفاده می شود.

۴-SEO محلی به معنای افزایش درگیری ، ترافیک و تبدیل است.

با این الگوریتم و اولویت نمایش موارد نزدیک از نظر منطقه جغرافیایی ، جستجوی محلی به بخشی اساسی از موفقیت مشاغل کوچک و متوسط ​​تبدیل شده است.
سئو محلی بهینه سازی ویژگی های دیجیتال شما برای یک منطقه خاص است ،
بنابراین افراد نزدیک در محل کسب و کار شما ، می توانند خدماتتان را سریع و آسان پیدا کنند.

بهینه سازی های محلی بر روی شهرهای خاص ، مناطق و حتی ایالات متمرکز هستند ،
تا یک رسانه مناسب برای پیام رسانی یک نام تجاری در سطح محلی ایجاد کنند.
طرفداران SEO این کار را با بهینه سازی وبسایت و محتوای آن ، از جمله مستندات محلی ، بک لینک ها و همچنین لیست های محلی مربوط به مکان و بخش تجاری یک برند انجام می دهند.

۵-سئو و بهینه سازی سایت بر چرخه خرید تأثیر می گذارد.

یکی از بزرگترین مزایای اینترنت از دید خریداران این است که میتوانند از خانه خود تحقیقات کاملی قبل از خرید داشته باشند.
در نتیجه ، اینکه سایت مناسب و کاملی داشته باشید و محصولات ارائه شده دارای توضیحات مناسبی باشند ،
به انتخاب شدن سایت شما ازسمت خریدار ، که خرید خود را از شما انجام دهد کمک بسیاری میکند.
ایجاد سایتی که بر روی معرفی برند و خدمات خود به اندازه کافی کار کرده باشد، مهم است زیرا باعث محبوبیت نزد خریداران میشود.

۶-بهترین جستجوگرها همیشه در حال به روزرسانی هستند.

قوانین سئو مدام درحال تغییر و به روزرسانی هستند .
این قوانین براساس الگوریتم موتورهای جستجو ایجاد میشوند.
و زمانی که الگوریتم جدیدی روی کار می آید ، باید روش کار و سئو سازی سایت نیز با توجه به آن قانون به روز شده و از آن پیروی کند.
گوگل سالانه هزاران تغییر در الگوریتم ها ایجاد می کند.
و برای ماندن در رقابت با رقبا باید آپدیت و به روز با این الگوریتم ها پیش رفت.

۷-درک SEO به شما کمک می کند تا محیط وب را بهتر درک کنید.

شاید سئو و محیط وب را نتوان از یکدیگر تفکیک کرد اما میتوان گفت درک هر یک از آنها به درک مورد دیگرکمک میکند زیرا وب و سئو دنیای کاملا به هم آمیخته وهم راستایی دارد.

سئو و بهینه سازی سایت

۸-سئو نسبتاً ارزان است.

مطمئناً بهینه سازی سایت هزینه دارد.

اما سئو در طرح کلی موارد و نسبت به ارزش نتیجه ای که برای شما به ارمغان می آورد ،
نسبتاً ارزان است و از نظر سود و منافع یک برند ، سودآوری قابل توجهی خواهد داشت.
هزینه برای سئو، هزینه بازاریابی نیست. این یک سرمایه گذاری واقعی تجاری است.
اجرای خوب سئو بر روی سایت باعث اطمینان و تضمین آینده کاری آن برند برای سال های بعد میشود.

۹-یک استراتژی بلند مدت است.

SEO  علاوه بر تاثیرات زود هنگام و قابل توجهی که دارد ،دارای تاثیراتی بلند مدتیست که با اجرای صحیح به نفع کسب و کار شما تمام میشود.
اما توجه داشته باشید انجام سئو از روش های غلط و یا سئو کلاه سیاه ، تاثیرات منفی و بدی دارد که ممکن است تا سالیان سال سایت و بازدهی کار شما را تحت تاثیر بگذارد.و قابل جبران نباشد.

۱۰-نتایج بهینه سازی سایت قابل اندازه گیری و تحلیل هستند.سئو و بهینه سازی سایت

شما می توانید تقریباً همه موارد را با ردیابی و تجزیه و تحلیل مناسب ، اندازه بگیرید.
در سئو سازی یک سایت، اینکه برخی اقدامات خاص چه تاثیری بر عملکرد و رشد دارند ، قابل درک است
و هر چند ماه یکبار میتوانید از بهینه سازی سایت خود گزارش تعیین موقعیت و نحوه عملکرد تهیه کنید.
اما برای دیدن برخی نتایج باید صبور بود تا بهینه سازی و تلاش ها اثر کنند. زیرا سئو یک کار زمانبر است و نتایج آنی ظهور نمیکنند.

۱۱-اگر در صفحه ۱ نیستید ، کلیک نمیخورید.

در دنیای جستجوگرها اگر در صفحه ۱ نباشید ، احتمالاً بازدید بالایی نخواهید داشت.
و این یعنی شناخته نشدن برند شما ، ورود کاربران کمتردرسایت ، عدم موفقیت وعدم محبوبیت نزد موتورهای جستجو و مخاطبان .
و راه حل بودن در صفحه ۱ ، فقط و فقط سئو کلاه سفید و بهینه سازی درست سایت شماست.

نتیجه:

پیاده سازی SEO با کیفیت در وبسایت همیشه برای آن برند و تلاش های بازاریابی مفید خواهد بود.
این یک روش بازاریابی “عصر جدید” محسوب می شود و برای حضور یک کسب و کار در این عصر رقابتی حیاتی است.