آموزشطراحی سایت و وردپرس

اهمیت طراحی سایت های وبلاگی و داشتن وبلاگ در سایت برای کسب و کارهای آنلاین

اهمیت داشتن وبلاگ در سایت و وبلاگ نویسی برای افراد

هدف اولیه طراحی سایت های وبلاگی و وبلاگ نویسی این بود که افراد زندگی شخصی خود را مانند یک مجله آنلاین به اشتراک بگذارند.
اما در دهه گذشته هدف از داشتن وبلاگ و نوشتن، از مسائل شخصی به اهداف حرفه ای تر تغییر یافته است. امروزه بجای اینکه افراد فقط برای دوستان و خانواده خود بنویسند،
با قابلیت های یک سایت وبلاگی میتوانند اینکار را برای همه مردم جهان انجام دهند .
در این پست ، ما قصد داریم دلایل معمول افراد برای شروع به وبلاگ نویسی و ایجاد بستر وبلاگی و مزایای این کار را بررسی کنیم.

چرا افراد به وبلاگ نویسی علاقه دارند؟ و این کار چه فایده ای دارد؟

اشتیاق خود را به اشتراک بگذارند

وقتی به چیزی علاقه دارید ، می خواهید آن را با دنیا به اشتراک بگذارید. خواه علاقه به ماهیگیری ، عکاسی یا بازاریابی باشد ، یا نویسندگی و اشتراک گذاشتن دلنوشته های خود.
داشتن وبلاگ یک روش عالی برای به اشتراک گذاشتن این علاقه است. وقتی در مورد موضوعی که به آن علاقه دارید پست می نویسید،
راه ارتباطی با افراد مختلف در سراسر جهان که به زبان شما صحبت می کنند و همان علاقه ها را دارند باز می شود و شما با آنها از کیلومترها فاصله ارتباط برقرار میکنید.

تربیت و آموزش دیگران

اگر عاشق تدریس هستید، وبلاگ نویسی می تواند بستری برای آموزش افرادی باشد که به زمینه های تخصصی شما علاقه مند هستند.
از طریق مقاله نوشتن در وبلاگ ، شما نه تنها به دیگران می آموزید،
بلکه در مورد آن موضوع بیشتر کسب اطلاعات میکنید تا بتوانید نوشته های مفیدتری را به اشتراک بگذارید.
آموزش از طریق وبلاگ سایت می تواند با ایجاد محصولات اطلاعاتی و آموزشی آنلاین به درآمدزایی نیز منجر شود.

برای به دست آوردن نرخ کلیک ارگانیک و بازدید بیشتر

صاحبان مشاغلی که در کنار ارائه خدمات خود، وبلاگ آموزشی دارند از طرق مختلف باعث افزایش مخاطبان خود می شوند.

به طورمثال شما ارائه دهنده خدمات تحت وب و سرویس کلاس های مجازی هستید،
با داشتن صفحه آموزشی در سایت خود میتوانید به  تمامی سوالات و مشکلات پیش آمده افرادی که از سرویس های مشابه خدمات شما استفاده میکنند
و آن موارد را در گوگل سرچ میکنند پاسخ دهید، و از این طریق آنها را به سایت خود بکشانید و در صفحات سایتتان نگه دارید تا مطالب را بخوانند و برای شما کامنت و لایک بگذارند.
در نتیجه نزد کاربران محبوب شده و به این طریق نزد گوگل نیز محبوبیت کسب کرده و شما را در رتبه های بالا قرار میدهد.

ایجاد اقتدار و شناخته شدن

برای کسانی که می خواهند درباره رویدادهای صنعت خود صحبت کنند یا نویسنده شوند،
وبلاگ بستری است که می توانند از آن برای ایجاد اقتدار استفاده کنند.
وقتی نوشته های خود را در مورد موضوعی که دانش شما در آن بیشتر است در صفحه میگذارید،
افراد به شناختن شما به عنوان یک مرجع می پردازند. این شناخت ها میتواند منجر به مصاحبه ، پادکست و در نهایت دعوت به صحبت و همکاری و یا قرارداد بشود.

معرفی خدمات و محصولات جدید

وبلاگ یک سایت ، نمایشی از نمونه کارهای فرد یا شرکت ارائه دهنده میباشد.
در وبلاگ سایت خود علاوه بر گذاشتن مطالب آموزشی برای نحوه استفاده از خدمات،
میتوانید محصولات جدید را معرفی کنید و در وبلاگ از آنها رونمایی کنید تا خوانندگان مطالب شما آن را ببیند
و برای خرید به بخش فروش شرکت شما تماس بگیرند.

اهمیت داشتن وبلاگ در سایت

رتبه بندی در موتورهای جستجو

همانطور که قبلا ذکر شد، وبلاگ شما به طور منظم محتوای جدیدی را به Google ارائه می دهد تا فهرست و ایندکس شود.
می توانید از هر محتوا برای رتبه بندی کلمات کلیدی خاص استفاده کنید که مخاطبان شما را به سمت وبسایت جذب می کند.
ترکیبی از صفحات ثابت سایت و پست های وبلاگ در مشاغل آنلاین،
این امکان را ایجاد میکند که کلمات کلیدی تجاری (آنهایی که مشتری را جذب می کنند)
و همچنین کلمات کلیدی غیر تجاری (آنهایی که جویندگان اطلاعات را به خود جلب می کنند و به دنبال آموزش ها هستند) را هدف قرار دهند.
ورود و ماندگاری مخاطبان – مشتریان و جویندگان اطلاعات در سایت می تواند منجر به رشد تجارت و برند شدن آن کسب و کار در گوگل شود.

مدیریت هویت آنلاین خود و اعتماد سازی

در دنیای اینترنت همه افراد و کسب و کارها اطلاعات خود را به صورت آنلاین ارسال می کنند.
در نتیجه وقتی کسی نام شما را جستجو می کند چه اتفاقی می افتد؟
یکی از مزایای وبلاگ ها این است که به شما امکان می دهد هویت آنلاین خود را ایجاد و کنترل کنید.

گذشته از نمایه های شبکه های اجتماعی ، افرادی که به دنبال نام شما هستند می توانند بلاگ یا صفحه نویسنده شما را در وبلاگ های دیگران پیدا کنند.
این اطلاعات به افراد کمک می کند تا با خواندن درباره شما، کارتان را بهتر بشناسند.

سخن آخر

مخاطبان شبکه های اجتماعی از پست های وبلاگ بیشتر از تبلیغات یا صفحات فروش استقبال میکنند
و به همین ترتیب احتمال بیشتری وجود دارد مطالب و مقاله های وبلاگی شما را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و برای سایرین ارسال کنند.
به یاد داشته باشید این پست ها راهی برای ارتقا( business) تجارت شما فراهم می کنند.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا