ایجاد کلاس درس مجازی درموبایل

به نظر می رسد این روزها همه در مورد یادگیری  در موبایل یا مهارت آموزی صحبت می کنند. و جای تعجب ندارد ، زیرا تبلت ها و تلفن های هوشمند در همه جا وجود دارند. بنابراین ، چگونه یادگیری با موبایل با کلاس مجازی ارتباط دارد؟ و چگونه یک کلاس درس مجازی درموبایل داشته باشیم ؟

وقتی کلاس مجازی برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ معرفی شد ، جامعه آموزش تصور می کرد که دقیقاً مانند کلاس سنتی باشد.

همه عناصر برای اموزش  در کلاس انلاین وجود دارد- ما زبان آموز و مربی داشتیم و اسلایدها وتخته هم داشتیم.

اما اکنون میدانیم که محیظ اموزش حضوری و مجازی متفاوت هایی هم دارند.

کلاس مجازی در دسک تاپ دارای مجموعه ابزارهای مختلف و

فرصت های منحصر به فرد تعاملی  متفاوتی در مقایسه با محیط کلاس سنتی است.

اکنون میخواهیم  با کلاس مجازی در موبایل یادگیری را ساده تر کنیم،

به نظر می رسد که همه چیز باید دقیقاً مشابه کلاس مجازی در دسک تاپ؛ کار کند .

زیرا به نظر می رسد همه عناصر در جای خود قرار دارند.

اما باید بر تفاوت های رابط کاربری و تکنیک های تعامل که برای ایجاد تعامل و همکاری در یک دستگاه تلفن همراه استفاده می شود ، تمرکز کنیم.

فرض این است: تبلت ها و تلفن های هوشمند آنقدر قدرتمند شده اند

که کاربران انتظار دارند هر کاری که بتوانند روی یک رایانه رومیزی انجام دهند ؛

در یک دستگاه تلفن همراه انجام دهند.

همانطور که همه ما احتمالاً تجربه کرده ایم ،

زبان آموزان می توانند در یک برنامه طراحی شده برای یک فناوری متفاوت با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه شرکت کنند ،

اما یادگیری به این معنی نخواهد بود.

برای یادگیری باید علاوه برشرکت کردن در یک برنامه کلاس مجازی؛

باید امکان تعامل و تبادل به راحتی برقرار باشد تا یادگیری مفید صورت گیرد.

بیایید نگاهی به برخی از متداول ترین سؤالات مربوط به کلاس مجازی درموبایل بپردازیم:

ایجاد کلاس درس مجازی درموبایل

سؤال شماره ۱:

در کلاس مجازی موبایل چه چیزهایی می توانید به خوبی آموزش دهید؟

یادتان باشد این کاملا به نرم افزار کلاس مجازی بستگی دارد که شما روی موبایلتان نصب میکنید و با ان وارد کلاس میشوید .

و کاملا به قابلیت های نرم افزار کلاس مجازی که استفاده میکنید مرتبط است که

چه امکانات و قابلیت هایی در اختیارتان میگذارد برای تدریس و تبادل ازاطلاعات.

اما باید همواره برخی محدودیت های موبایل را درنظر داشت .

به عنوان مثال :اگر ما به کسی یاد دهیم که چگونه می توان جداول محوری را در Microsoft Excel ایجاد کرد ،

آن محتوا باید برای یک محیط دسک تاپ مجازی طراحی شود

زیرا این همان محیطی است که کار آموزان در آن مهارت را به کار می گیرند.

اما یادگیری این مهارت در یک دستگاه تلفن همراه و دیدن جزئیات مربوطه دشوار است.

با این حال ، اگر ما در حال تدریس به یک مدیر انباربرای نحوه استفاده از iPad برای ارزیابی سطح سهام هستیم ، استفاده از موبایل بسیار مناسب است .

سوال شماره ۲:

آیا واقعاً می توان کارآموزان را که با یک دستگاه تلفن همراه شرکت می کنند درگیر کنید؟

یادگیری با موبایل می تواند برای هر فرد خاص مؤثر باشد. با این حال ، آمارها نشان می دهد که بخش بزرگی از مخاطبان یادگیرنده ؛

هنگام استفاده از یک دستگاه تلفن همراه احتمال دارد که کاملاً درگیرتعامل نشوند.

احتمالاً بسیاری از این کار آموزان در محیط های گذرا و غیررسمی مانند سالن های کنفرانس ، کافی شاپ ها یا سالن های اجرایی و فرودگاه ها قرار دارند.

همانطور که می دانیم محیط بسیار در تمرکز و یادگیری مهم است ،

و در محیط های شلوغ نگه داشتن تمرکز هنگامی که محیط اطراف توجه شما را جلب می کند بسیار سخت است.

برای جلوگیری ازحواس پرتی های احتمالی؛ پیشنهاد می کنم

جلسات موبایل را به مدت های کوتاه و مثلا ۳۰ دقیقه ای و بطور منظم برنامه ریزی کنید

ایجاد کلاس درس مجازی درموبایل

سوال شماره ۳:

آیا باید دیکته کنیم که کار آموزان از چه وسیله ای استفاده می کنند؟

انتخاب وسیله ای برای یادگیری ، چه رایانه رومیزی ، رایانه لوحی یا تلفن هوشمند ، در نهایت در اختیار انتخاب یادگیرنده است.

آیا یادگیرنده در فرودگاه یا دفتر حضور خواهد داشت؟ در محل کار یا در خانه؟

برای اینکه دانش آموزان بتوانند در حد امکان مؤثر باشند ،

ما باید قبل از موعد اطلاعات بیشتر در مورد رویداد یادگیری به آنها بگوییم تا

آنها بتوانند یک انتخاب برجسته و هوشمندانه در مورد دستگاهی که میخواهند با ان وارد کلاس شوند داشته باشند.

چه محتوای کلاس مجازی شما در رایانه شخصی و چه از طریق یک دستگاه تلفن همراه تحویل داده شود ،

کار آموزان همیشه سعی می کنند چالش ایجاد کنند.

به عنوان مثال ، آنها سؤالاتی از قبیل ، “آیا می توانم فقط با صدا شرکت کنم؟”

یا ، “آیا می توانم بعداً ضبط را تماشا کنم؟”

میپرسند ، اینها به جنبه های انتخاب یادگیرنده برمیگردد.

یادتان باشد اگر به زبان آموزان اجازه دهید فقط با استفاده از صدا وتصویر مشارکت کنند

یا فقط یک ضبط را تماشا  کنند ، در هر کدام تجربه متفاوتی خواهند داشت

سوال شماره ۴:

آیا بومیان دیجیتالی در یادگیری در کلاس مجازی تلفن همراه  مهارت بیشتری دارند؟

این فرض وجود دارد که بومیان دیجیتالی (افرادی که پس از ۱۹۸۰ به دنیا آمدند) تمایل بیشتری به استفاده از فناوری برای یادگیری دارند. درست است ،

هرچه این فناوری ها از نظر طبیعی راحت تر باشند ، یادگیری یادگیرندگان آسان تر می شود.

نتیجه

جامعه آموزش با چالش های بسیاری روبرو است.

در تلاش برای استقرار سریع مطالب و دسترسی هر چه بیشتر و راحتر کارآموزان . برای موفقیت ،

طراحان زرنگ و دانا باید از فناوری های کلاس درس مجازی موبایل استفاده کنند.

تسهیل کنندگان نیاز به توانایی ارائه به مخاطبان تلفن همراه دارند. و همه ما باید تلاش کنیم تا یک تجربه معتبر را ایجاد کنیم

که کارمندان دفتر در محل کار خود بیاموزند ، و کارگران با تلفن همراه  خود هر جا که  هستند یاد بگیرند.