آموزش

بازاریابی چیست؟

بازاریابی چیست؟

بازاریابی یا marketing یک کلمه بسیار گسترده با معانی گوناگون می باشد و به صورت عملی میتوان اینطور معنی کرد که بازاریاب با پیدا کردن مشتری مورد نظر خود و ایجاد ارتباط با وی، به او درباره محصول و خدماتی آگاهی و اطلاعات میدهد. و به بیان ساده تر محصولات و خدمات خود را به مشتری معرفی و او را متقاعد به خرید می نماید. به این روند بازاریابی میگویند.

هدف و مزایای مارکتینگ

1-بررسی و شناسایی نیاز های مشتری و پیدا کردن بازار هدف
2-جلب کردن توجه مشتری و جذب او برای فروش بیشتر
3-آسان کردن فرایند خرید

مفهوم بازاریابی و فروش

در خیلی از کتاب ها از واژه فروش به جای بازاریابی استفاده می کنند و به این نکته دقت نمی کنند که این دو واژه با هم متفاوت هستند. بازاریابی و یا مارکتینگ به این معناست که فرد بازاریاب می بایست بازار هدف را پیدا کند و شرکت و خدمات یا محصولات آن مجموعه را معرفی کند و مشتریان را برای خرید جذب نماید. اما فروش به این معناست که، بازاریابی انجام شده است و مشتری برای خرید اقدام کرده. در این صورت کارشناس فروش برای مذاکره با مشتری حاضر می شود و مشتری را برای خرید راحت تر راهنمایی میکند و به سوالات او پاسخ میدهد.

درآمد بازاریابی

شغل بازاریابی که روزبه روز در حال گسترش است و افراد زیادی را به خود جذب میکند، یک شغل مفید با بازدهی بالا میباشد که شما بدون هیچ سرمایه اولیه ای میتوانید مشغول به این کار شوید. و روزانه درآمد خود را افزایش دهید.

شاید باورتان نشود اما در این شغل با کسب مهارت هایی مانند: خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن- افزایش اطلاعات عمومی و کسب اطلاعات تخصصی درباره محصول یا خدمت مدنظر– برنامه ریزی و تهیه نقشه راه برای شناخت و جذب مشتریان بالقوه، میتوانید درآمد میلیونی کسب کنید.

حال به چند فروشگاه اینترنتی بزرگ که میتوانید به عنوان بازاریاب در آنها ثبت نام و درآمد بالایی ایجاد کنید، اشاره می کنیم:
1- فروشگاه دیجی کالا با بیش از 10 سال سابقه که یک سایت ساده بود و با جذب مشتری و بازاریابی آنلاین روزبه روز بزرگ تر شد.
2- فروشگاه خانومی
3- فروشگاه اتما
4- دایان شاپ
5- تهران سرور
6- پارسان می
و …..

معرفی سایت های برتر برای بازاریابی و درآمدزایی

انواع روش های بازاریابی

اکنون به چند مورد از روش های بازاریابی می پردازیم:
1- بازاریابی دهان به دهان: به روشی می گویند که پس از خرید یک محصول، شخصی به شخص دیگری از کیفیت این محصول خبر می دهد. که بیشتر این مورد در دوستان و آشنایان رواج دارد. و مشتری به دوست و آشنای خود که قبلا خرید انجام داده است، اعتماد میکند و از محصول آن شرکت خرید می کند.  و همچنین این نوع بازاریابی در گفت و گوهای مشتریان با یک دیگر نیز منعکس می شود.

2-معاملاتی: این نوع مارکتینگ روشی است که فروشنده با ارائه یک کوپن یا یک برگه تخفیف، مشتری را برای خرید محصول با کیفیت و ارزان تر جذب می کند.

3- الکترونیکی: در این روش، فراید جذب مشتری از طریق تکنولوژی مدرن و اینترنت انجام می شود. که بیشترین بازاریابی از این طریق صورت میگیرد.
مثلا مارکتینگ از طریق ایمیل، موتور جستجو، تبلیغات، شبکه های اجتماعی

4- از طریق ویدئو: ساخت ویدئو از محصولات و یا تیزر تبلیغاتی می تواند موثر ترین روش مارکتینگ باشد. که امروزه این روش بسیار کاربردی و محبوب است.

5- تلفنی: این شیوه یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی است. که فرد بازاریاب شماره های تماس بازار هدف خود را جمع آوری میکند و سپس با تماس به آنها و گفت و گوی تلفنی، سعی در مجاب کردن آنها برای خرید دارد.

سخن آخر:

حال با ثبت نام و تکمیل فرم بازاریابی در تهران سرور میتوانید لینک شخصی خود را دریافت نمایید. هر فرد که با لینک مختص به شما از سرویس های کلاس مجازی- سرور اختصاصی یا مجازی- هاست و طراحی سایت و… در سایت ثبت سفارش کند، سودی بالا برایتان ایجاد میکند. که با تمدید هر چند سال آن سرویس، همچنان آن سود برای شما محاسبه میگردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و همکاری با ما، تماس حاصل فرمایید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا