طراحی سایت و وردپرس

بهترین افزونه بکاپ وردپرس چیست؟

معرفی بهترین افزونه بکاپ وردپرس

بهترین افزونه بکاپ وردپرس چیست؟

بکاپ گرفتن یا ذخیره سازی اطلاعات یکی از کارهایی است که هر مدیر وب سایتی باید به دفعات انجام دهد. حفظ اطلاعات وب سایت اهمیت زیادی دارد. چرا که ممکن است در مراحل مختلف طراحی یا بهره برداری از سایت به هر دلیلی اطلاعات شما از بین برود. اگر ذخیره ای از اطلاعات خود نداشته باشید قطعا به مشکل برخواهید خورد. روش های مختلفی برای پشتیبان گیری یا همان بکاپ وجود دارد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند این کار را از طریق سرویس هاستینگ خود انجام دهند. اما داشتن بکاپ مستقل از وردپرس نیز کار ضروری به حساب می آید. در این مقاله قصد داریم بهترین افزونه بکاپ وردپرس را انتخاب کنیم و چند پلاگین برای این کار را به شما معرفی کنیم. پس با تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

ویژگی های افزونه پشتیبان گیری خوب برای وردپرس چیست؟

ابتدا بهتر است به بیان چند ویژگی مهم و اساسی درباره افزونه های بکاپ وردپرس بپردازیم. از آن جایی که تعداد افزونه های پشتیبان گیری وردپرس کم نیست باید بگوییم که ما به دنبال کدام پلاگین ها هستیم. چرا که برخی از آن ها تمام خواسته های ما را از ذخیره گیری اطلاعات برآورده نمی کنند.

  1. بکاپ گیری کامل از وب سایت و پایگاه داده
  2. ذخیره سازی امن اطلاعات سایت
  3. ذخیره سازی اطلاعات در جایی به غیر از هاست وب سایت
  4. بکاپ گیری در لحظه یا Real-Time backups

معرفی بهترین افزونه های بکاپ وردپرس

حالا بهتر است به سراغ معرفی 4 تا از بهترین افزونه های بکاپ وردپرس برویم که هر یک ویژگی های مذکور را دارا هستند و دارای ویژگی های مختص به خودشان و منحصر به فرد نیز می باشند.

1. UpdraftPlus

افزونه UpdraftPlus

وقتی صحبت از افزونه بکاپ گیری در وردپرس می شود بی شک اولین گزینه ای که به ذهن همه خطور می کند افزونه UpdraftPlus است. این پلاگین از محبوب ترین افزونه های بکاپ گیری است که هم اکنون بیش از 2 میلیون نصب فعال دارد. مزیت اصلی این پلاگین سرعت ذخیره سازی بالا، بکاپ گیری کامل از سایت و امکان ذخیره سازی در فضای ابری یا کامپیوتر شخصی است. حتی می توانید انتخاب کنید که به چه فایل هایی برای ذخیره سازی نیاز دارید تا تنها از آن ها بکاپ بگیرید. رابط کاربری آسان، بکاپ گیری دستی و اتوماتیک، بازیابی با یک کلیک، بکاپ گیری جزئی و کلی و… همگی از مزایای این افزونه هستند. به همین جهت است که به نظر بسیاری بهترین افزونه بکاپ وردپرس UpdraftPlus می باشد.

2. BackWPup

افزونه BackWPup

اگر به دنبال یک افزونه رایگان اما فوق العاده هستید تا بکاپ سایت خود را انجام دهید توصیه ما به شما استفاده از پلاگین BackWPup است. خصیصه اصلی این افزونه پشتیبان گیری بی نقص اتوماتیک و بسیار امن آن است. این افزونه می تواند پس از پشتیبان گیری اطلاعات آن ها را در فضای ابری و FTP ذخیره کند. با این حال رابط کاربری در این افزونه به اندازه کافی پیشرفته نیست و در اکثر مواقع کاربران را دچار سردرگمی می کند. نسخه پولی این افزونه امکان ذخیره اطلاعات با قابلیت رمزگذاری را نیز برای کاربران فعال می کند.

3. WP Time Capsule

افزونه WP Time Capsule

در افزونه WP Time Capsule رابط کاربری حرف اول را می زند. دلیل معروف شدن و محبوبیت این افزونه نیز همین رابط کاربری قدرتمند است. از دیگر مزایای این افزونه نمایش تاریخ دقیق تمام بکاپ ها است که به شما کمک می کند بازه های زمانی خاصی را برای این کار تنظیم کنید. اما این افزونه در کنار تمام مزایایی که دارد دو عیب بزرگ دارد. اولین عیب آن کند بودن بکاپ گیری است که زمان زیادی از شما می گیرد. دومین ایراد آن نیز این است که این پلاگین تنها برای 30 روز رایگان است. در صورتی که بخواهید کار خود را با این افزونه ادامه دهید، پس از یک ماه باید اقدام به خرید نسخه پولی آن کنید.

4. Duplicator

افزونه Duplicator

گزینه آخر که احتمالا برای شما آشنا باشد افزونه Duplicator است. از این پلاگین بیشتر زمانی استفاده می شود که کاربر قصد دارد سایت خود را به وردپرس منتقل کند یا از وردپرس مهاجرت کند. قابلیت ذخیره سازی در فضای ابری و آنلاین و ذخیره سازی به صورت فایل زیپ درمحیط آفلاین از دیگر ویژگی های این افزونه است. لازم به ذکر است که کار اصلی این افزونه برای مهاجرت از سایتی به سایت دیگر است. درحقیقت وظیفه بکاپ گیری تنها یکی از ویژگی های این افزونه است و شما نمی توانید توقع یک نسحه پشتیبان بی نقص را از آن داشته باشید. با این حال گزینه مناسبی برای تهیه نسخه پشتیبان اطلاعات ساده می باشد. از دیگر افزونه های مشابه می توان به WPvivid اشاره کرد که مانند Duplicator هم قابلیت پشتیبان گیری دارد و هم قابلیت مهاجرت

جمع بندی

شما برای بکاپ گرفتن در وردپرس گزینه های زیادی دارید و به نوعی می توان گفت دستتان باز است. با این حال توصیه ما این است در صورتی که قصد انجام این کار با افزونه را دارید از افزونه UpdraftPlus استفاده کنید.لازم به ذکر است اگر به دنبال راه اندازی وب سایت خوب و مناسبی هستید اما دانش کافی ندارید می توانید طراحی سایت خود را به تهران سرور بسپارید. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلان مورد نظر خود را انتخاب کنید. مجموعه ما وب سایت شما را در کمترین زمان ممکن، با کیفیتی بالا و قیمتی مقرون به صرفه به شما تحویل خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا