آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

بهترین نرم افزارهای برگزاری وبینار در 2022

برای برگزاری وبینار از چه نرم افزاری استفاده کنیم؟

بهترین نرم افزارهای برگزاری وبینار در 2022

برگزاری وبینار این روزها بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است. در حقیقت در دوران همه گیری کرونا و پس از آن تمایلات به سمت فعالیت های مجازی و آنلاین بیشتر شد. از این رو افراد سعی دارند اکثر جلسات و گردهمایی های خود را نیز در همین بستر برگزار کنند. به همین دلیل انتخاب بهترین نرم‌ افزار وبینار به یک تصمیم کلیدی برای بسیاری از شرکت‌ ها تبدیل شده است. چرا که دنیا در این روزهای پس از همه‌ گیری کرونا بیشتر از قبل دیجیتالی شده است. ما نیز در این مقاله سعی داریم بهترین نرم افزارهای برگزاری وبینار در دنیا را به شما معرفی کنیم. پس با تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

چرا وبینار از سمینار محبوب تر است؟

وبینارها به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ ترین راه‌ های کسب‌ و کارها برای ارتباط با مخاطبان و مربیان برای ارتباط با دانش‌ آموزان و موارد دیگر شد. وبینار نه تنها یک پلتفرم تعاملی برای همفکری فراهم می کند بلکه راه بسیار خوبی برای افزایش فروش نیز ارائه می دهد. از آنجایی که وبینارها بسیار موثر هستند، جای تعجب نیست که محبوبیت آن ها در سال های اخیر رو به افزایش است. تعداد زیادی از شرکت های دنیا، بسیاری از جنبه های بخش تجاری خود را به حوزه مجازی منتقل کردند. و از وبینارها برای تعامل با مشتریان، ایجاد اعتماد و ثبت تصویر برند خود استفاده می کنند. امکانات فوق العاده ای که وبینار در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد باعث شد تا محبوبیت آن در سال های اخیر از سمینار فراتر رود.

معرفی بهترین نرم افزارهای برگزاری وبینار در دنیا

محبوبیت وبینارها و فعالیت های مجازی به خصوص گردهمایی ها باعث شد تا ساخت نرم افزار در این حوزه افزایش یابد. تعداد زیادی از شرکت ها در این زمینه فعالیت کردند. نرم افزارهای زیادی برای برگزاری وبینار در سطح اینترنت وجود دارد. هر یک از آن ها در حوزه هایی خاص بهتر عمل کردند. برخی دیگر نیز آنقدر تکمیل هستند که در تمام حوزه ها می توان بر روی آن ها حساب کرد. در ادامه قصد معرفی 10 تا از بهترین نرم افزارهای برگزاری وبینار در دنیا و ایران را داریم.

1. Zoho Meeting

Zoho Meeting

اولین نرم افزاری که قصد معرفی آن را داریم Zoho Meeting است. این پلتفرم به شما امکان برگزاری وبینارهای بازاریابی، وبینارهای تیم داخلی، کنفرانس های وب گروهی و جلسات تک به تک را می دهد. این نرم افزار شامل ویژگی‌ های تعاملی مختلفی از جمله پرسش و پاسخ، نظرسنجی، ارسال پیام‌، ارائه گزارش توسط شرکت‌ کنندگان و اجازه دادن به شرکت‌ کنندگان برای بالا بردن دست و صحبت در طول وبینار است. یکی از مزایایی که این نرم افزار را خاص می کند سطح ایمنی بالای آن است. که برای محافظت از وبینارهای شما در برابر افرادی که نباید در آنجا حضور داشته باشند، استفاده می‌ شود.

2. GoToWebinar

GoToWebinar

GoToWebinar دومین گزینه از لیست ما می باشد. این نرم افزار به شما امکان می دهد ارتباطات تجاری خود از جمله کنفرانس ها و جلسات را بدون نگرانی میزبانی کنید. همچنین این نرم افزار به شما کمک می کند که تعامل خود را افزایش دهید و دیگران را تشویق کنید تا در جلسات وبینار شما به صورت زنده شرکت کنند. از مزایای این نرم افزار می توان به نسخه موبایلی پیشرفته آن اشاره کرد. همچنین شما می توانید ویدیو و صوت ضبط شده جلسات را با دیگران به سادگی در این نرم افزار به اشتراک بگذارید.

3. Demio

Demio

Demio یک پلتفرم وبینار تعاملی کاربر پسند است که از استراتژی های بازاریابی حرفه ای برای جذب مخاطبان هدف شما استفاده می کند. این نرم افزار به شما امکان می‌ دهد نظرسنجی‌ های تعاملی را اجرا کنید. پیشنهادات را با دکمه‌ های فراخوان راه‌اندازی کنید. اسناد را به صورت لایو به اشتراک بگذارید. خوشبختانه این نرم افزار به صورت وب اپلیکیشن طراحی شده و نیازی به نصب نسخه جداگانه ندارد. به عقیده بسیاری از کارشناسان در این حوزه، Demio بهترین نرم افزار برگزاری وبینارهای بازاریابی است.

4. Adobe Connect

Adobe Connect

اگر از دنبال کنندگان تهران سرور باشید قطعا با Adobe Connect آشنایی دارید. این نرم افزار پادشاه بلامنازع دنیای کلاس های مجازی است. با این حال گستره فعالیت های آن تنها به برگزاری کلاس درس آنلاین ختم نمی شود. امکانات فوق العاده این نرم افزار و سرورهای قدرتمند آن توانایی برگزاری هر نوع وبیناری را دارد. این نرم افزار هم به صورت اپلیکیشن و هم به صورت وب اپلیکیشن قابل دسترسی است. اخیراً نیز نسخه جدید موبایل این نرم افزار برای تلفن های هوشمند عرضه شده که سرعت و عملکرد بهتری را به کاربر ارائه می دهد. اگر به دنبال ادوب کانکت فارسی هستید نیز باید بدانید که تیم تحقیق و توسعه تهران سرور نسخه وب این نرم افزار را به صورت کامل و روان به فارسی ترجمه کرده و در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

5. Livestorm

Livestorm

Livestorm یکی از بهترین نرم افزارهای وبینار است که برای شرکت هایی طراحی شده است که نمایش محصولات و رویدادهای آموزشی را انجام می دهند. رابط کاربری لایو استورم بسیار ساده است و از این رو کار کردن با آن لذت بخش است. همین مسئله نیز باعث شد تا کاربران زیادی به سمت این نرم افزار بیایند. این نرم افزار برای هر دستگاهی از جمله رایانه های شخصی و تلفن های همراه قابل دسترسی است. همچنین با هر مرورگری بدون محدودیت سازگار است. همچنین این نرم افزار وبینار آمار حضور، ردیابی منبع، آمار پخش مجدد و گزارش مشارکت را به میزبان و مخاطبان ارائه می دهد.

6. InEvent

InEvent

اگر به دنبال پخش زنده یا استریم هستید قطعا InEvent مناسب کار و فعالیت شماست. کاربران می توانند بدون هیچ محدودیتی مانند آپلود یا استفاده از نرم افزارهای اضافی، ویدیوهای خود را در آن واحد ویرایش کنند. این پلتفرم سرورهای مبتنی بر ابر را فراهم می کند که مخزن فایل های ویدیویی شما هستند. همچنین ویژگی های بازاریابی و تجزیه و تحلیل را به مشتریان شما ارائه می دهد. به گفته سازندگان شما با استفاده از این نرم افزار می توانید تجربه ای نزدیک به تجربه استفاده از یک تلویزیون را داشته باشید.

7. BigBlueButton

BigBlueButton

یکی دیگر از محبوب ترین نرم افزارهای برگزاری کلاس مجازی و وبینار در ایران قطعا BigBlueButton است. نرم افزاری که با ظاهری ساده و رابط کاربری بسیار آسان در دوران کرونا نجات بخش بسیاری از فعالیت های آموزشی شد. این نرم افزار که به صورت وب اپلیکیشن می باشد در تمامی پلتفرم ها قابل اجرا است. اوپن سورس بودن این نرم افزار باعث شده تا کاربران بتوانند مطابق معیارهای خود تغییراتی در آن اعمال کنند و تجربه بهتری از وبینار یا آموزش مجازی داشته باشند. بر اساس نظرسنجی ها پس از ادوب کانکت، بیگ بلو باتن محبوب ترین نرم افزار در حوزه های آموزش مجازی و برگزاری وبینار در ایران می باشد.

8. WebinarJam

WebinarJam

WebinarJam یک سرویس وبینار مبتنی بر فضای ابری است. این سرویس به شرکت ها و سازمان ها این امکان را می دهد که جلسات وبینار، از جمله پخش زنده در یوتیوب و فیس بوک را ایجاد و اجرا کنند و جلسات وبینار خصوصی را به صورت زنده برگزار کنند. رابط کاربری این نرم افزار بسیار دوست داشتنی و کاربر پسند است. همچنین دارای یک پخش کننده ویدیو حرفه ای و با کیفیت بالا است. از این نرم افزار به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای برگزاری وبینار لایو یا زنده در سال 2022 یاد می شود.

9. Riverside

Riverside

اگر از اینترنت پرقدرتی برخوردار هستید و زیرساخت و سخت افزاری قدرتمند بهره می برید و قصد دارید وبینارهای خود را با کیفیت بسیار بالای 4k برگزار کنید قطعا باید به سراغ Riverside بروید. کیفیت ضبط و ارائه صوت و تصویر در این نرم افزار بسیار فوق العاده است. علاوه بر این امکان استریم در بستر یوتیوب و فیسبوک را نیز برای شما فراهم می کند. همچنین به اعضا امکان می دهد تا تماس های صوتی و زنده در وبینار داشته باشند.

10. EasyWebinar

EasyWebinar

مطمئنا هیچ فردی در هیچ حوزه ای از ابتدا حرفه ای نیست. پس نیاز دارد تا آزمون و خطا کند و یاد بگیرد. در حوزه برگزاری وبینار نیز این اتفاق کاملا طبیعی است و افراد مبتدی زیادی در آن وجود دارند. از این رو باید به سراغ نرم افزاری که بسیار ساده است بروند. EasyWebinar به همین منظور به وجود آمده است. این نرم افزار فرآیند ایجاد، راه اندازی و میزبانی وبینارها را بسیار ساده سازی می کند. استفاده از رابط کاربری ساده با قابلیت بکش و رها کن (Drag and Drop) این امکان را به کاربران مبتدی می دهد که سریع و بدون زحمت وبینار خود را برگزار کنند.

جمع بندی

شما می توانید برای استفاده از هر یک از این نرم افزارها با توجه به نیاز خود استفاده کنید. تهران سرور به عنوان برترین ارائه دهنده خدمات مرتبط با کلاس مجازی و وبینار به شما دو نرم افزار ادوب کانکت و بیگ بلو باتن را پیشنهاد می کند. برای خرید آن ها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلان های مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا