آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

چه تصورات اشتباهی درباره کلاس مجازی وجود دارد؟

تصورات اشتباه درباره کلاس مجازی

چه تصورات اشتباهی درباره کلاس مجازی وجود دارد؟

پاندمی کرونا باعث شد تا توجهات به کلاس مجازی و به طور کلی آموزش از راه دور جلب شود. و بیش از پیش ارزش آن درک شد. با این حال هنوز هم عده ای تصورات غلط و به شدت اشتباهی از این شیوه نو و جدید آموزشی دارند و گاها آن را با آموزش حضوری مقایسه می کنند و در مواردی آموزش سنتی را از آموزش آنلاین برتر می دانند. اما این باورها کاملا غلط و بی پایه هستند. باورهایی که باعث عدم پیشرفت در زمینه های آموزشی می شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی برخی از این موارد بپردازیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

1- کلاس مجازی برای عده خاصی از دانشجویان مناسب است

کلاس مجازی برای عده خاصی از دانشجویان مناسب است

بسیار شنیده شده که عده ای معتقدند، کلاس مجازی تنها برای تعداد خاصی از دانشجویان با سطح توانایی خاصی مناسب است. در حقیقت این دسته از افراد باور دارند که مدارس به خصوص در پایه دبستان، نباید از آموزش از راه دور استفاده کنند چرا که قابلیت پاسخگویی به تمام نیازهای کودکان را ندارد. اما این باور به کلی رد می شود. نرم افزارهای منتخبی مانند ادوب کانکت و بیگ بلو باتن به شکلی طراحی شده اند تا تمان محصلان در هر سنی را در بر بگیرند و بتوانند با محیط آن خودشان را تطبیق دهند. تفاوتی نمی کند در چه سطحی باشید، آموزش مجازی قطعا کمک کننده شماست.

2- کیفیت کلاس های مجازی از کلاس های سنتی پایین تر است

این گفته نیز به کرات از جانب دبیران به خصوص دبیران قدیمی تر شنیده می شود. جمله ای که به نظر می رسد به دلیل نا آگاهی و عدم آشنا بودن با تکنولوژی بیان می شود. آموزش مجازی در مدت زمان کوتاهی توانسته در دنیا پیشرفت چشمگیری داشته باشد و این بیان که این شیوه از کیفیت پایین برخوردار است، به هیچ وجه با اتفاقاتی که در حال رقم خوردن است همخوانی ندارد.

3- آموزش آنلاین نیازی به معلم ندارد

آموزش آنلاین نیازی به معلم ندارد

یکی دیگر از باورهای بسیار غلطی که پیرو کلاس های آموزش مجازی وجود دارد، این است که گمان می شود، این دوره ها بدون نیاز به معلم و استاد نیز قابل برگزاری است. در واقع تصوری که این افراد از کلاس مجازی دارند، چیزی شبیه به دوره های ویدیویی ضبط شده و آفلاین است. اما کلاس مجازی به هیچ وجه اینگونه نیست. در این دوره ها ارتباطی دو طرفه بین دانشجویان و معلم وجود دارد و امکان طرح پرسش درست مانند شیوه سنتی وجود دارد.

4- آموزش مجازی نیازمند ابزارهای قدرتمند است

برخی از افراد نیز دلایل دیگری دارند که یکی از رایج ترین آن ها این است که آموزش مجازی به ابزارهای قدرتمند و جدید نیاز دارد. اما به هیچ وجه اینگونه نیست. شما می توانید با ابزارهای معمولی مانند یک لپ تاپ ساده و گوشی هوشمند ارزان قیمت یا تبلت های دانش آموزی در این کلاس ها شرکت کنید و به تحصیل بپردازید. نکته دیگر نیاز شما به یک اینترنت معقول است.

5- یادگیری آنلاین شما را تنبل می کند!

مسئله دیگری که افراد زیادی به آن اشاره دارند و گمان می کنند جزو مضرات آموزش مجازی است، این است که کلاس های آنلاین باعث تنبلی دانش آموزان می شود. اما این تصور به شدت اشتباه است. فعالیت های درسی مبتنی بر ذهن هستند و تفاوتی ندارد که شما در کجا مشغول برگزاری کلاس ها می باشید. به عبارت دیگر این شیوه نوین کمک شایانی به بهبود فعالیت های درسی شما نیز می کند.

جمع بندی

همانطور که در متن اشاره کردیم، تصورات غلطی پیرامون کلاس مجازی وجود ندارد که نباید شما را فریب دهد. اگر شما نیز دوره های مجازی را موثر می دانید، برای خرید کلاس مجازی ادوب کانکت و یا بیگ بلو باتن با تهران سرور تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا