هاست

تفاوت هاست لینوکس با هاست ویندوز

تفاوت هاست لینوکس با هاست ویندوز

اگر کمی با دنیای کامپیوتر آشنا باشید نام سیستم عامل محبوب مایکروسافت یعنی ویندوز به گوش شما آشنا است. کمتر کسی است که حتی برای یک بار هم از ویندوز استفاده نکرده باشد. اما در مقابل سیستم عامل لینوکس را داریم. سیستم عاملی که شاید نسبت به ویندوز محیط پیچیده تری دارد و بیشتر برای کارهای تخصصی استفاده می شود. اما شاید این مورد را ندانید که این سیستم عامل ها بر روی هاست و سرور هم وجود دارند. برخی برای سایت خود هاست لینوکس خریداری می کنند. اما برخی حتما به دنبال هاست ویندوز هستند. در این مقاله قصد داریم تفاوت هاست لینوکس با هاست ویندوز به شما توضیح دهیم. پس با تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

سیستم عامل لینوکس از چه زبان هایی پشتیبانی می کند؟

در واقع بخش مهمی از این تفاوت در زبان هایی است که این سیستم عامل ها پشتیبانی می کنند. سیستم عامل لینوکس از زبان هایPerl , Python ,PHP و CGI پشتیبانی می کند. البته لازم به ذکر است که سیستم عامل ویندوز نیز از زبان PHP پشتیبانی می کند ولی نه به درستی. در حقیقت PHP نصب شده بر روی سرور ویندوز در برخی موارد مشکلاتی را به وجود می آورد و تعدادی از دستورات آن تفاوت دارد. همین مسئله باعث شد تا برای عملکرد بهتر PHP از لینوکس استفاده کنیم. علاوه بر این لینوکس از بانک اطلاعاتی My SQL استفاده می کند.

هاست لینوکس

سیستم عامل ویندوز از چه زبان هایی پشتیبانی می کند؟

اما در مقابل ویندوز یعنی محصول مایکروسافت قرار دارد. این سیستم عامل از زبان های ASP و ASP.NET پشتیبانی می کند که اتفاقا صاحب امتیاز آن ها نیز شرکت مایکروسافت است. متاسفانه یا خوشبختانه ASP تنها در سرورهای ویندوز قابل اجرا می باشد و لینوکس این زبان ها را پشتیبانی نمی کند. به عبارتی اگر سایتی دارید که با ASP نوشته شده است حتما باید برای آن هاست و سرور ویندوزی تهیه کنید. در غیر این صورت مشکلات عدیده ای برای شما پیش می آید. در ضمن ویندوز از بانک اطلاعاتی SQL Server استفاده می کند.

تفاوت های دیگر هاست ویندوز با هاست لینوکس در چیست؟

علاوه بر موارد مذکور که مهم ترین تفاوت های این دو سیستم عامل در هاست و سرور می باشند، تفاوت های دیگری نیز وجود دارد. اولین تفاوت آن است که معمولا هزینه و قیمت هاست و سرور ویندوزی از لینوکس بیشتر است. دلیل آن نیز Open Source نبودن سیستم عامل ویندوز است. شما برای استفاده از آن ملزم به خرید لایسنس ویندوز سرور از مایکروسافت هستید. البته باید بدانید که سرورهای ویندوزی معمولا امکانات بیشتری دارند که به نوعی حسن و خوبی آن ها است. ولی رقیب ویندوز یعنی لینوکس یک سیستم عامل Open Source و رایگان است. شما نیازی به خرید لایسنس ندارید. مزیت اصلی این سیستم عامل پایداری بیشتر و امنیت بالاتر نسبت به ویندوز است.

بر اساس آمارهای بسیاری و در شرایط مشابه امنیتی از نظر نرم افزاری و سخت افزاری، سیستم عامل های لینوکس کمتر در معرض تهدید نسبت به سیستم عامل های ویندوزی قرار می گیرند. این بدان معنی است که کسانی که به دنبال امنیت بیشتری هستند و حریم اطلاعات اهمیت بیشتری برای آن ها دارد بهتر است به سراغ هاست و سرورهای لینوکسی بروند. یکی از دلایلی که CMS وردپرس سیستم نسبتا امنی است استفاده از زبان PHP و سرور و هاست لینوکس است.

هاست ویندوز

اشتباه نکنید، لازم نیست کار با سیستم عامل ها را بلد باشید!

یکی از تصورات غلطی که پیرو سیستم عامل های هاست و سرور است، این است که باید آن را یاد بگیریم. این تصور غلطی است. شما از هر نوع سیستم عاملی بر روی هاست و سرور خود استفاده کنید نیازی به یادگیری آن ندارید. چرا که شما از یک واسطه تحت عنوان کنترل پنل برای کارهای خود استفاده می کنید. کنترل پنل های معروف و کاربردی برای سیستم عامل لینوکس Cpanel، DirectAdmin، Plesk، Kloxo و… است. همچنین اگر هاست یا سرور شما دارای سیستم عامل ویندوز است باید از کنترل پنل های Helm، websitepanel ، Hosting Controller و Plesk استفاده کنید.

کدام سیستم عامل هاست بهتر است؟ لینوکس یا ویندوز؟

این سوالی است که پاسخ به آن کاملا نسبی است و بستگی به کار و درخواست شما دارد. به عبارت دیگر شما باید به چند سوال برای انتخاب سیستم عامل هاست خود پاسخ دهید. 1- درخواست کاربر از سایت شما چیست و از آن چه چیزی می خواهد؟ 2- زبان برنامه نویسی وب سایت شما چیست؟ 3- از چه CMS ای می خواهید استفاده کنید. پس از پاسخ به این سوالات است که می توانید سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که هردو سیستم عامل ویندوز و لینوکس دارای سرعت برابری هستند. چرا که معمولا اکثر سرورها از سخت افزاری در یک سطح استفاده می کنند.

جمع بندی

پیشنهاد تهران سرور استفاده از هاست لینوکس ایران برای راه اندازی وب سایت است. هاست های اشتراکی تهران سرور با نازل ترین قیمت، بهترین کیفیت و بالاترین سطح امنیت با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران ارائه می شوند. در صورت تمایل به خرید هاست لینوکس ایران از مجموعه تهران سرور، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید. همچنین برای دیدن آموزش های ویدیویی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا