سیپنلهاست

جلوگیری از پر شدن فضای هاست سی پنل و حذف فایل های اضافی

خالی کردن فضای هاست سی پنل از فایل های اضافی

در این مقاله به بررسی فضای پر و خالی در هاست سی پنل می پردازیم. برخی از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ، هاست با فضای دیسک نامحدود ارائه می دهند. در حالی که برخی دیگر مقدار حجم مشخصی را برای هاست در نظر میگیرند. بنابراین شما می توانید از طریق کنترل پنل host خود مقدار حجم مصرفی را بررسی کنید و در صورتی که حجم شما رو به اتمام بود، فایل های اضافی را حذف نمایید تا دچار مشکل نشوید.

توجه: پیشنهاد می شود که در بازه های زمانی مختلف و به صورت دوره‌ای فضای دیسک هاست سی پنل خود را بررسی کنید. تا ببینید چه بخش‌هایی از سایت شما بیشترین فضا را اشغال می‌کنند. بنابراین در صورت کمبود فضا متوجه میشوید با بررسی و جستجو در کدام قسمت، باید فایل‌های غیرضروری را فشرده و یا حذف کنید.

بررسی میزان فضای مصرفی در هاست سی پنل

برای دریافت یک نمای کلی از میزان استفاده خود، کافی است به نوار کناری سمت راست سی پنل نگاهی بیندازید. اطلاعات مختلفی در مورد میزان فضای دیسکی که مصرف می کنید، تعداد پایگاه داده ای که در كل راه اندازی کرده اید و موارد دیگر را میابید.

بررسی میزان فضای مصرفی در هاست سی پنل

برای بررسی دقیق تر میزان حجم مصرفی می توانید از قسمت FILES بر روی آیکن Disk Usage کلیک نمائید.

بررسی میزان فضای مصرفی در هاست سی پنل

پس از کلیک بر روی این قسمت، آنچه میبینید خلاصه خوبی از فضایی است که پوشه های مختلف شما اشغال می کنند.

بررسی میزان فضای مصرفی در هاست سی پنل

بهبود عملکرد سایت با مدیریت فضای هاست سیپنل

طبق تصویر بالا در قسمت Location لیست پوشه های موجود در هاست خود را می ببینید. در قسمت size نیز حجم اشغالی توسط هر پوشه مشخص است. و در قسمت Disk Usage نیز توسط یک نوار آبی رنگ میزان حجم مصرفی هر پوشه مشخص میشود.

در قسمت پایین این صفحه و از قسمت Sort directories by میتوانید لیست دایرکتوری های موجود در هاست سیپنل خود را براساس Name و Disk Usage مشاهده نمائید.

با انتخاب گزینه Name، لیست دایرکتوری های موجود بر اساس حروف الفبا به همراه میزان حجم اشغالی توسط هر دایرکتوری به مگابایت (MB) و بایت (Bytes) نمایان می شود.

و با انتخاب گزینه Disk Usage لیست دایرکتوری های موجود براساس میزان حجم مصرفی مشخص میشود. به این معنا که دایرکتوری که بیشترین حجم را اشغال میکند، در ابتدای لیست قرار میگیرد.

حال در صورتی که بخواهیم ببینیم داخل هر دایرکتوری چه فایل هایی بیشترین حجم را اشغال نموده است، می توانیم بر روی فلش مشکی کنار هر کدام کلیک نماییم تا لیست زیرمجموعه های دایرکتوری موردنظر به همراه حجمی که هر فایل اشغال کرده است، مشخص شود.

به این صورت شما می توانید بر روی حجم مصرفی هاست خود مدیریت داشته باشید. و در صورت لزوم اقدام به حذف فایل های اضافی نمایید تا عملکرد وب سایت شما دچار مشکل نشود.
همچنین برای خرید هاست سی پنل با فضای کافی و قیمت مناسب، میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید.
و برای کنترل بهتر روی سرویس خود، آموزش های بیشتری از سی پنل را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا