آموزشآموزش های adobeconnect

حل مشکلات مربوط به صدا در ادوب کانکت

حل مشکلات مربوط به صدا در ادوب کانکت

(بروزرسانی) ادوب کانکت یکی از بهترین بسترهای کلاس مجازی است. یکی از عمده سوالات کاربران
تهران سرور در خصوص بستر کلاس مجازی ادوب کانکت مربوط به مشکلات صدا در این نرم‌افزار است
که معضلات زیادی را در روند برگزاری کلاس‌های آنلاین به وجود آورده است. از همین رو تصمیم گرفتیم
در یک مقاله به صورت جامع تمام مشکلات مربوط به صدا در ادوب کانکت را برای شما توضیح دهیم و
همچنین راه حلی برای هر یک نیز ارائه کنیم. اگر شما نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید
حتما این مقاله را مطالعه کنید.

منبع اصلی مشکلات صدا چیست؟

بسیاری از کاربران در تماس با بخش پشتیبانی ما، بارها از مشکلات صدا گلایه داشته‌اند و دلیل این اتفاقات
را ایراداتی در سرور می‌دانند. اما در همین ابتدا باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که مشکلات مربوط به
صدا به هیچ عنوان به سرور ارتباط خاصی ندارد و عمده این معضلات مربوط به سخت‌افزاری است که کاربر
از آن استفاده می‌کند. در حقیقت استفاده از ایرفون، هدست، هدفون یا میکروفن بی کیفیت باعث ایجاد
چنین مشکلاتی است. پس در قدم اول بهترین کار این است که از ابزار با کیفیت برای حضور در کلاس آنلاین
خود استفاده کنید تا این مشکلات را به حداقل برسانید.

حل مشکلات مربوط به صدا در ادوب کانکت

در بین ابزارهای مذکور، پیشنهاد ما استفاده از هدست است چرا که هدست علاوه بر دو گوشی برای دریافت
صدا، دارای یک میکروفن با قرارگیری مناسب می‌باشد و برای حضور در کلاس مجازی نسبت به ایرفون و
یا هدفون مناسب‌تر است. درحقیقت میکروفن ایرفون‌ها از قدرت چندانی برخوردار نیست و صدا را چندان
با کیفیت انتقال نمی‌هد. بسیاری از اوقات نیز به صدا حالتی روباتیک می‌دهند و یا بر روی صدا نویز ایجاد
می‌کنند. هدفون‌ها نیز عمدتا برای گوش کردن به موسیقی استفاده می‌شوند و میکروفنی در آن‌ها تعبیه
نشده و باید برای اشتراک گذاری صدای خود در کلاس مجازی یک میکروفن جداگانه تهیه کنید.

رایج‌ترین مشکلات و راه حل آن‌ها

حتی با استفاده از ابزار با کیفیت نیز امکان رخ دادن ایرادت کوچک و بزرگ وجود دارد و در این بخش قصد
داریم تا شایع‌ترین مشکلات را به شما معرفی کنیم و در کنار آن راه حل هر یک را نیز توضیح دهیم.

*نکته مهم: پیش از ورود به کلاس مجازی چه در نسخه وب و چه در نرم‌افزار دیوایس میکروفن خود را به
سیستم متصل کنید و پس از اطمینان از اتصال وارد کلاس ادوب کانکت خود شوید.

استفاده از مرورگر یا نرم‌افزار؟

پس از فعال سازی سرویس ادوب کانکت یک رنج IP در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که می‌توانn با استفاده از آن
در محیط نرم‌افزار ادوب کانکت بدون محدودیت خاصی کلاس خود برگزار کند و از تمامی امکانات آن استفاده
کند. اما اگر کاربران قصد استفاده از نسخه مرورگر و تحت وب ادوب کانکت را نیز داشته باشند باید یک دامنه
خریداری و فعال سازی کنند. همچنین اگر یک دامنه در اختیار دارید می‌توانید بر روی آن یک ساب دامین
تنظیم کنید. چرا که در حالتی که با IP وارد فضای نسخه‌ی مرورگر شوید امکان استفاده از میکروفن و وب کم
وجود ندارد. این امر از دید تخصصی به علت نداشتن گواهی SSL رخ می‌دهد. در واقع در نسخه‌ی مرورگر
برای فعال سازی میکروفن و وب کم باید از پروتکل https استفاده کنید.

آیکون میکروفن کجاست؟

یکی از عمده سوالاتی که پرسیده می‌شود عدم نمایش آیکون میکروفن در جای خود است. بسیاری از افراد
گمان می‌کنند نرم‌افزار آن‌ها مشکل دارد اما باید گفت اینگونه نیست چرا که میزبان یا همان استاد کلاس
مجازی دسترسی و اجازه استفاده از میکروفن را به شما نداده است. در حقیقت برای استفاده از میکروفن
ابتدا باید از میزبان درخواست فعال سازی کنید تا آیکون نیز برای شما به نمایش در بیاید و بتوانید با کلیک
بر روی آن امکان اشتراک گذاری را برای خود فعال کنید.

تنظیمات مربوط به میکروفن

پس از اشتراک گذاری میکروفن توسط استاد و به نمایش در آمدن آیکون میکروفن به رنگ طوسی تبدیل
می‌شود. اگر کاربر دیوایسی مانند هدست متصل داشته باشد می‌تواند با کلیک بر روی آیکون میکروفن،
آیکون به رنگ سبز به نشانه فعال بودن در می‌آید. پس از فعال شدن و پخش صدا ممکن است با ضعف
صدا و کیفیت پایین آن مواجه شوید. برای تنظیمات مربوط به صدا کافی است در کنار آیکون میکروفن،
علامت فلش رو به پایین را که در تصویر مشخص شده کلیک کنید. در این بخش می‌توانید علاوه بر کم
و زیاد کردن مقدار صدا، تنظیمات مربوط به میکروفن مانند انتخاب میکروفن مورد نظر خود را نیز انتخاب
کنید.

حل مشکلات مربوط به صدا در ادوب کانکت

علاوه بر تنظیمات نرم‌افزاری ادوب کانکت در بخش میکروفن باید تنظیمات مرتبط با میکروفن را در سخت
افزار مورد استفاده خود یا همان دیوایسی که کلاس بر روی آن اجرا می‌شود نیز انجام دهید. در سیستم
عامل رایج ویندوز کافی است در قسمت تنظیمات به بخش Sound Settings بروید و در آن جا خروجی
صدا را تعیین کنید و میزان صدا را نیز مشخص کنید. اگر از تلفن‌های همراه نیز استفاده می‌کنید باید به
بخش تنظیمات صدای دستگاه خود بروید و تنظیمات لازم را اعمال کنید.

حل مشکلات مربوط به صدا در ادوب کانکت

قطعی صدای مدرس

بسیاری از اوقات صدای مدرس در حین تدریس در کلاس مجازی ادوب کانکت با قطعی مواجه می‌شود. این
مشکل زمانی رخ می‌دهد که بسیاری از اساتید در هنگام اشتراک گذاری Screen یا تخته وایت برد و یا
محتوای صوتی و تصویری، میکروفن را نیز فعال می‌کنند. این کار باعث قطعی صدای مدرس خواهد شد چرا
که پهنای باند، حجم آپلود شده را به دلیل بالا بودن مقدار آن ساپورت نمی‌کند. در حقیقت انتقال دیتا و
اطلاعات صدای نرم‌افزار ادوب کانکت از طریق پروتکل UDP که اگر بخشی از آن قطع شود به کلی از بین
می‌رود و کاربر تنها دیتای پس از آن را می‌شنود. برای حل این مشکل بهتر است در هنگام اشتراک گذاری
فایل‌ و محتوای صوتی یا تصویری، میکروفن را غیرفعال کنید.

افت کیفیت صدای کاربر

برخی از اساتید در هنگام اشتراک گذاری دو میکروفن (کاربر و استاد) از افت کیفیت صدا و دریافت صدای
ضعیف دانشجویان خود گلایه دارند. اصلی‌ترین دلیل این امر عدم استفاده دانشجو از ابزار با کیفیت است
که منبع اصلی این مشکلات است. اولین کار برای حل این مشکل تهیه‌ی ابزار متناسب با کلاس مجازی
است. همچنین می‌تواند از بخش تنظیمات مربوط به میکروفن و میزان صدا، ولوم آن را افزایش دهد تا
صدای بیشتری را منتقل کند.

اکو شدن صدا به چه علتی است؟

یکی از مشکلات رایج که گاها باعث عصبی شدن حاضران در کلاس مجازی نیز می‌شود اکو شدن صدا
می‌باشد. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که میزبان میکروفن عده‌ای از دانشجویان را به صورت همزمان
فعال کرده و آن‌ها نیز میکروفن خود را در حالت فعال نگه داشته‌اند و آن در حالت Mute یا بی صدا قرار
نداده‌اند. این کار باعث اکو شدن صدا و ایجاد یک لوپ صدا در محیط کلاس خواهد شد.

حل مشکلات مربوط به صدا در ادوب کانکت

به عنوان مثال مدرس مشغول صحبت است و کاربران نیز میکروفن فعال دارند و از دیوایس‌هایی مانند
هدفون یا هدست برای دریافت صدا استفاده نمی‌کنند. بدین ترتیب صدای دریافتی و صدایی که از طریق
میکروفن انتقال می‌دهند باعث ایجاد لوپ و چرخه نامحدود می‌شود که نتیجه آن اکو شدن صدا خواهد بود.
پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر استفاده از ابزار مناسب، فعال سازی میکروفن به صورت یکی یکی و محدود
انجام پذیرد و حتما از دیوایس برای دریافت و انتقال صدا استفاده کنید.

قطعی، خشش و دیر رسیدن صدا

برخی از دانشجویان از عدم دریافت صدای استاد با کیفیت مناسب یا قطع و وصل شدن صدای استاد
گزارشاتی را داده‌اند. برای حل این مشکل ابتدای امر بهتر است سخت‌افزار خود را چک کنید و اگر
با عوض کردن آن تغییر رخ نداد احتمال خیلی زیاد مشکل از سرعت اینترنت شماست. برای اطمینان
از این مسئله باید در هنگام قطعی یا دریافت صدا با کیفیت پایین استاد و دانشجو هردو تست سرعت
اینترنت و پینگ بگیرند تا مشکل برطرف شود.

روباتیک شدن صدا و سوت کشیدن

گاهی اوقات پیش می‌آید که صدای دریافتی یا انتقالی به صورت روباتی به گوش می‌خورد. همچنین برخی
از کاربران گزارشاتی مبنی بر شنیده شدن سوتی ممتد در هنگام صحبت کردن داده‌اند. از آن جایی که این
مشکلات ارتباطی با نرم‌افزار ندارند قطع به یقین مشکل از ابزارهای مورد استفاده در حین برگزاری کلاس
است. برای حل این مشکل باید ابزار و دیوایس خود را تغییر دهید تا صدا را بدون ایراد خاصی بشنوید.

فعال کردن میکروفن در نسخه وب ادوب کانکت

اگر از طریق نسخه مرورگر و تحت وب ادوب کانکت به کلاس خود وارد شوید، برای فعال سازی میکروفن
باید آن را رفع انسداد کنید. برای این کار در هنگام ورود باید بر روی علامت آن در نرم افزار کلیک کرده و
پس از نمایش اخطار روی گزینه Allow کلیک نمایید. بدین ترتیب میکروفون برای شما فعال می شود.
برای تنظیمات صدا هم می توانید از فلش کنار میکروفن استفاده نمایید.

حل مشکلات مربوط به صدا در ادوب کانکت

جمع‌بندی

در این مقاله با مشکلات صدا در نرم‌افزار ادوب کانکت آشنا شدیم و راه حل هر یک را نیز یاد گرفتیم. اگر
مشکلات دیگری داشتید می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین برای دیدن آموزش‌های
ویدویی ما می‌توانید به کانال‌های تهران سرور در آپارات و یوتوب مراجعه فرمایید.

لازم به ذکر است که می‌توانید سرویس‌ها و پلان‌های اختصاصی ادوب کانکت را از تهران سرور، ارائه دهنده
خدمات آموزش مجازی به صورت کاملا فارسی سازی شده سفارش دهید. تهران سرور با برخورداری از تیمی
با سابقه و حرفه‌ای در زمینه‌ی آموزش مجازی، یک گزینه مطمئن و مقرون به صرفه برای موسسات آموزشی
به حساب می‌آید.

نوشته های مشابه

‫198 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من تا الان از میکروفون ادوب کانکت استفاده نکردم ولی جلسه ی دیگه ارائه دارم
    میخواستم ببینم وقتی با لپ تاب وارد سایت میشم حتما باید هندزفری یا هدفون داشته باشم؟ بدون اینا نمیشه صحبت کنم؟
    و این که بعد از این که به استاد درخواست میکروفون دادیم باید چه کاری انجام بدیم؟ایا حتما باید میکروفون سیستم رو هم تنظیم کنیم یا از قبل تنظیم شده هست و ما فقط با اجازه ی استاد میتونیم صحبت کنیم
    ممنون میشم سریع تر راهنماییم کنید

    1. سلام وقت بخیر
      امکان دریافت و انتقال صدا بدون ابزاری مثل هندزفری وجود دارد اما صدای دریافتی کیفیت پایینی داره و صدای انتقالی هم ضعیف و همراه خشش یا نویز به مقصد می‎رسه پس بهتره از یک هندزفری یا هدست میکروفن دار استفاده کنید.
      قبل فعالسازی استاد اگر آیکون میکروفن وجود نداشت، بعد از فعال شدن آیکون ظاهر میشود و اگر پیش از این وجود داشت باید روی آن کلیک کنید تا به رنگ سبز دربیاید و بتوانید صحبت کنید.
      در خصوص تنظیمات سیستم کامپیوتر هم ممکنه به صورت پیش فرض تنظیم شده باشد (این امر بستگی به سیستم شما دارد)
      و در آخر بله اگر استاد دسترسی ایجاد کند میتوانید صحبت کنید
      موفق باشید

      1. سلام
        بنده به عنوان مدرس در کلاس درس هستم، متاسفانه دور روز هست که صدای من برای شاگردانم کم هست و اعتراض دارند صداتون کمه، قبلا اصلا این مشکل نداشتم و سیستمم بسیار پر قدرت صدا را برای دانش آموزان میفرستاد با هندزفری هم صحبت میکنم شاگردان میگن بازم کمه اصلا نمیدونم چه اتفاقی افتاده

        1. سلام. ابتدا بررسی نمایید مشکلی از سمت میکروفن شما وجود نداشته باشد سرعت و پایداری اینترنت شما بسیار حائز اهمیت است با تغییر دستگاه و اینترنت مورد استفاده مشکل برطرف خواهد شد.

        2. سلام.من ازطریق گوشی اندروید وسامانه وادانا به کلاس آنلاین وصل میشم صدای استاد و بقیه را دارم اما موقعی که از استاد تقاضای میکروفن میکنم شکل میکروفن ظاهر میشه وکنارش گزینه وصل شدن به میکروفن میزنم وصل نمیشه ورنگش سبز نمیشه نمیدونم مشکل از کجاست؟ترم قبل خوب بود ایت ترم مشکل شده برای من.اگه امکانش هست راهنمایی کنید.با تشکر

          1. سلام. اگر استاد دسترسی لازم برای فعال کردن میکروفون را به شما داده باشد شما باید بتوانید میکروفون را روشن کنید ولی اگر تمامی مراحل و تنظیمات را درست انجام داده اید و موفق به فعال کردن میکروفون نشده اید، باید از پشتیبان کلاس مجازی کمک بگیرید تا کلاس بررسی شود.

  2. با عرض سلام و خسته نباشید
    من نزدیک چندین ماه است که از این برنامه استفاده میکنم و با تمامی نکات آشنا هستم اما چون با موبایل وارد میشوم زیاد امکاناتی برای تنظیم بلندگو نداره و فقط یک دکمه برای خاموش و روشن کردن می باشد و من حالا با یک موبایل دیگر با هندزفری وارد میشوم اما صدام تا آخر زیاده مشکلی از آنتن و اینترنت هم ندارم اما متاستفانه صدام اکو دار میشه و صدای اکو هم خیلی کمه ممنون میشم راهنمایی کنید??

    1. سلام
      برای بازدهی بالاتر، بهتر است از نسخه دسکتاپ استفاده کنید. همچنین لازم است قبل از ورود به کلاس مجازی (قبل باز کردن اپلیکیشن) هدفون یا هندزفری خود را به گوشی متصل کنید. اگر باز هم مشکل اکو شدن داشتید بهتر است از هندزفری با کیفیت تری استفاده کنید چون این مشکل در اکثر مواقع یک مشکل سخت افزاری است. در ضمن تنظیمات میکروفن در گوشی خود را نیز چک کنید.

    2. سلام
      گوشی من ردمی نوت ۹ پرو هستش و در کلاس های آنلاین صدای معلم رو اصلا دریافت نمیکنم و صدا هی خش خش میکنه ولی داداشم یک بار از همین گوشی وارد کلاس هایه خودش در اسکایروم شد و صدا هیچ مشکلی نداش و عالی بود.
      بعد من با یک گوشی دیگه وارد کلاسام شدم و صدا و همچی عالی بود.
      حالا میخوام بدونم مشکل اینکه فقط در یک گوشی صدارو خراب دریافت میکنم چیه؟
      تنظیمات مرورگرم رو هم چک کردم و همچی عادی بود.

      1. سلام با توجه به توضیحات داده شده در صورتی که از سلامت دستگاه و سرعت اینترنت خود هستید بررسی نمایید مشکل از سمت ارائه دهنده نباشد همچنین در صورتی که صدا را بصورت کلی دریافت نکرده اید میبایست
        پیش از ورود به کلاس اتصالات خود را انجام دهید.

        1. سلام خسته نباشید. ببخشید من همیشه با لب تاب وارد میشوم و مشکلی نداشتم ولی الان صدام اصلا نمیره و بچه ها چیزی نمیشنون. ممنون میشم راهنمایی کنید

          1. سلام درصورتی که از هدفون استفاده مینمایید از سلامت آن اطمینان حاصل نمایید و یا حتما دقت داشته باشید پیش از ورود به کلاس اتصال آن را انجام شود
            در غیر اینصورت تنظیمات دستگاه خود را بررسی نمایید

  3. سلام خسته نباشید
    وقتی استاد میکروفون منو وصل میکنه همه صدای من و استاد رو واضح میشنون و مشکلی نداره اما صدای استاد در عین حال که بلندگوی من فعاله برای من نمیاد
    برای رفع این مشکل باید چکار کرد ؟

    1. سلام وقت بخیر
      بهتره برای حل این مشکل از هدست یا ابزارهای مناسب ذکر شده استفاده کنید. از مدرس نیز درخواست کنید در میکروفن را همزمان با share screen وصل نکند چون باعث قطعی می‌شود. همچنین هنگامی که استاد در حال صحبت کردن است، میکروفن خود را قطع یا در حالت بی صدا قرار دهید. در صورت عدم حل مشکل بررسی‌هایی که در مقاله ذکر شده را انجام دهید.

    2. سلام من حدود یکساله که با نرم افزار ادوب کانکت وارد کلاسای انلاین میشم و مشکل من اکو داربودن صدا حتی در استفاده از هندزفری هست و اینکه گوشی من a10 سامسونگ میشه لطفا راهنماییم کنید

  4. سلام وقت شما بخیر. من مشکل این رو دارم که صدام با کیفیت خیلی بده میره. چه با خود میکروفون چه با هندزفری…. حالت رباتی و خیلی خشن. توی تنطیمات رفتم و جایی که صدام رو باید ضبط کنم هم اینطوری بود. گزینه help رو در اون بخش زدم اما متاسفانه صفحه رو باز نمی کنه. میگه با سرور شما باز نمیشه….
    نمیدونم چه کار کنم. بارها توی تنطیمات خود لپ تاپ رفتم مشکلی نداره. حتی توی اتاق های تعامل هم اکی هست فقط توی ادوب مشکل دارم. ممنون میشم در اسرع وقت کمکم کنید.

    1. سلام وقت بخیر. بهتره برای دریافت و انتقال صدای بهتر از هدفون یا هدست با کیفیت استفاده کنید چرا که هندزفری خود باعث رباتی شدن صدا میشه. همچنین برای کیفیت بهتر باید از نسخه اپلیکیشن به جای نسخه مرورگر استفاده کنید.

  5. سلام
    دوستانی که از اپلیکشن اندروید استفاده میکنن و وقتی میکروفون رو فعال میکنن صدا براشون قطع میشه توجه کنن که صدا به جای اینکه از بلندگو اصلی پخش بشه از بلندگوی بالای موبایل پخش میشه. اگر کسی راهی برای رفع این مشکل میدونه ممنون میشم بگه استفاده کنیم

  6. سلام وقت بخیر
    این مشکل معمولا در صورتی پیش میاید که در اتصال میکروفن مشکل پیش اومده باشه. بهتره قبل از ورود به کلاس از اتصال آن اطمینان حاصل کنید. همچنین در صورت عدم درست شدن این موضوع می توانید با ارائه دهنده خود مطرح کنید و یا با پشتیبان های ما تماس حاصل فرمایید.

  7. سلام خستع نباشید ببخشید من بعضی از جلسات بهم میگن که صدات خعلی بلنده و خوب نمیاد ممکنه مشکل از اینترنتم باشه کلا از بهار امسال که از این برنامه استفاده میکنم ۲ بار اینجوری شد

    1. سلام وقت بخیر
      این مشکل معمولا به دلیل ابزار بی کیفیت برای دریافت صداست. بهتره از ابزار مناسب استفاده کنید. همچنین توصیه میشه از هندزفری استفاده نکنید. در غیر این صورت تنظیمات صدا را در حالت معمولی بگذارید تا از ایجاد نویز جلوگیری شود. اگر مشکل حل نشد با کارشناسان ما تماس بگیرید

  8. من وقتی با هندزفری صحبت می کنم صدام خیلی کلفت میشه و حتی استاد متوجه نمیشه و وحشتناک میشه به نظرت مشکل چیه؟

      1. سلام
        وقتی استاد میکروفن منو روشن میکنه صدای من براشون میره ولی صدای استاد واسه من نمیاد لطفا راهنماییم کنید

  9. سلام، ببخشید من هر وقت میکروفونم را وصل میکنم صدای استاد کم میشود
    از هندزفری هم استفاده می کنم ولی باز هم مشکل دارم
    میشه راهنمایی کنی لطفا

    1. سلام وقت بخیر
      بهتره از ابزار مناسب استفاده کنید چون هندزفری ها معمولا کیفیت صدارو خراب میکنن. در بین ابزارهای رایج، پیشنهاد ما استفاده از هدست است.
      در مقاله زیر تفاوت عملکرد آن ها را مشاهده کنید:
      https://www.tehranserver.ir/blog/%d9%87%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d9%87%d8%af%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-2/

  10. درود وقت بخیر
    من اخیرا که وارد کلاس میشوم هیچ صدایی برام نمیاد و هرجا که رفتم نتونستن برام درست کنن بنظرتون مشکل چیه

    1. سلام وقت بخیر لطفا از یک میکروفن دیگری تست بگیرید و از تنظیمات صدا سیستم خود اطمینان حاصل فرمایید در صورت مشاهده مجدد به پشتیبان مربوطه اطلاع رسانی فرمایید وارد کلاس شده و مشکل را بررسی نماید.

  11. سلام
    من حدود یک سال است که از ادوبی کانکت استفاده میکنم. اما یکی دو روز است که صدای عجیبی علاوه بر صدای پرزنتر برای من می اید که شبیه به صدای ویندوز در وارد کردن یو اس بی هست. من صدای ویندوز را به طور کامل قطع کردم و این مشکل تنها زمانی اتفاق می افتد که پرزنتر شروع به تدریس می کند. اگر می شود راهنمایی کنید که چطور این نویز را از بین ببرم چون واقعا اذیت کننده است.
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر. این مشکل از سمت پرزنتر هستش و باید از هدست برای برقراری ارتباط استفاده شود چرا که به نظر می رسد پرزنتر از میکروفن دستگاه استفاده می کند.
      https://www.tehranserver.ir/blog/%d9%87%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d9%87%d8%af%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-2/

  12. سلام
    من چندین ماه از میکروفونم استفاده میکردم مشکلی نداشته ولی الان که استاد میکروفونمو روشن میکنه میگن صدام نوویز زیادی داره که اصلا متوجه نمیشن . با لپتاپم و از هیچ هدفون هنزفری استفاده نمیکنم چیکار باید بکنم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      به احتمال خیلی زیاد میکروفن با مشکل رو به رو شده و توصیه می کنیم از ابزارهای دیگه استفاده کنید و تست بگیرید. در صورت حل نشدن مشکل از مبزبان خود درخواست کنید تا با شرکت ارائه دهنده تماس بگیرد

  13. سلام وقت بخیر
    من تب لت مدل p205 nhvl . صدا اکو میشه ولی در مدل t295 که پایین تر هست مشکل اکوی صدا وجود ندارد . مدل سامسونگ.

  14. سلام من از موقعی که سیستمم رو آپدیت کردم میکروفون کلاسم خراب شده و نکته اینجاست که وقتی سروش ویندوز یا دیگر پیام رسان های ویندوز رو استفاده میکنم هنگام ظبط صدام کیفیت بسیار بالایی داره ولی تو آداب کانکت خرابه قبلا وقتی با نرم افزار میرفتم خراب بود ولی الان مرورگرم هم دقیقا صداش مثل نرم افزارش شده لطفا یک راه حل کاربردی بدید شما در مقالتون تنها حل مشکلی که اراعه کردید استفاده از هدست هست ولی من با هدست هم میرم خرابه لطفا راه حل پیشرفته بدید مثلا تنظیمات میکروفون رو در کجای ویندوز تنظیم کنیم

    1. سلام وقت بخیر
      بهتره قبل از ورود به کلاس میکروفن خود را به دستگاه متصل کنید و بعد وارد کلاس شوید. همچنین می توانید تنظیمات میکروفن را نیز طبق دستور عمل های مقاله زیر تنظیم کنید.
      https://www.tehranserver.ir/blog/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%b1%d8%a8%d9%88%d8%b7-%d8%a8%d9%87-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%81%d9%86-%d8%a7%d8%af%d9%88%d8%a8-%da%a9%d8%a7%d9%86%da%a9%d8%aa/

  15. سلام وقتتون بخیر
    من قبلا با سیستم عامل ویندوز میرفتم؛ صدای استاد برام دیر نمیومد و وقتی میکروفون هر دومون روشن بود مشکلی نداشت اما چند روزی هست با سیستم عامل مک وارد اَپ ادوبی کانکت میشم صدا کمی با تاخیر میاد و هنگامی که میکروفون من و استاد باهم باز باشه صدا خیلی بد میشه برای دیگران
    و وقتی وب کم و میکروفونم رو روشن میکنم آنتن (قسمت بالای ادوبی کانکت هست) از رنگ سبز به رنگ قرمز منتقل میشه در صورتی که مشکل از نت نیست و با مرورگر های متفاوت امتحان کردم (این مشکل زمانی که با ویندوز میرفتم نبود و از وقتی که با مک میرم اینطور شده)
    ممنون میشم راهنماییم کنید چون واقعا سرِ کلاس اذیت میشم?

    1. سلام با توجه به موارد گفته شده این نوع مشکلات به دلیل نوسان اینترنت در زمان استفاده در کلاس میباشد در صورت تغییر اینترنت و مشاهده مجدد اختلالات از پشتیبان مربوطه درخواست
      راهنمایی بفرمائید.

  16. سلام وقت بخیر۔من یه مدت گوشیم رو عوض کردم و در ادوبی استاد صدا رو فعال میکنه و من هم روشن میکنم حتی ولوم صدا رو هم بالا میبرم‌ اما تاثیری نداره صدام نه برای استاد میره و نه برای دوستان۔الان‌نمیدونم چیکار کنم اگ میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      لطفا پیش از ورود به کلاس هندزفری و هدفون خود را متصل نمائید اگر مشکل مرتفع نشد این مورد را از تنظیمات device مربوطه پیگیری نمائید.

  17. سلام.من وقتی که داخل ادوبی صحبت میکنم صدام خیلی کیفیتش بده و با چند تا هندزفری هم که امتحان کردم خوب نشد.دیگه مجبور شدم بدون هندزفری و با خود تبلتم امتحان کنم اما باز هم درست نمیشه.چیکار کنم

    1. سلام کیفیت صدا بستگی به هندزفزی و هدفن و یا سرعت اینترنت شما در کلاس دارد شما اگر در کلاس کانکشن سبز داشته باشید با دستگاه مناسب مشکل مرتفع میگردد.

    2. سلام خسته نباشید
      گوشی من مشکلی تو ارسال ویس و ضبط صدا نداره ولی وقتی با browser وارد کلاس میشم میکروفونو فعال میکنم صدام خیلی ناجور‌‌ به بقیه میرسه از تنظیمات هم چند بار اوکی کردم درست نشد مشکل از چی میتونه باشه !؟

  18. سلام وقتتون بخیر
    من وقتی با گوشی وارد میشم و استاد میکروفون رو برای من فعال می‌کنند حتی با استفاده از هندزفری صدا از بلندگو گوشی پخش میشه میخواستم علتش رو بدونم و اگر ممکنه برای برطرف کردنش راهنمایی کنید??

      1. سلام ، من با لپ تاپ وصل میشم و از هندزفری استفاده میکنم و صدای استاد هم خیلی خوب میشنوم ، ولی وقتی که میکروفون رو اکتیو میکنم صدای استاد و بقیه کاملا قطع میشه و نمیتونم سوال ها رو پاسخ بدم
        البته بقیه افراد و استاد صدای منو واضح میشنون فقط من نمیتونم صداشون رو بشنوم و مجبور میشم از برنامه خارج شم و دوباره وارد شم تا بتونم صداها رو بشنوم
        میشه لطفا راهنمایی کنین چیکار باید بکنم ؟

        1. سلام
          مورد به وجود آمده به دلیل استفاده از هندزفری می باشد.
          ترجیحا از هدفون میکروفن دار که دارای دو سوکت مجزا برای میکروفن و صدا می باشد، استفاده نمائید.

  19. سلام وقتتون بخیر … ببخشید من گوشیم نوکیا اندروید نه هسش با گوشی میرم کلاس های آنلاین وقتی میکروفونم روشن میشه و صحبت میکنم این بین استاد هرچی سوال میپرسن من متوجه نمیشم صداشون خیلیییییییییی ضعیفه برا من بنابراین مجبورم از سایت خارج بشم و دوباره بیام سر کلاس ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام.
      در صورتی که این مشکل را فقط شما دارید باید از یک هدفون و یا هندزفری برای شنیدن و انتقال صدا استفاده کنید .
      در صورتی که همه این مشکل را داشته باشند مدرس باید دیوایس را تغییر دهد .

  20. من با تلفن همراه وارد میشم و هر بار ک میخوام از طریق میکروفون صحبت کنم انقدر نویز وجود داره ک کلا نمیتونم حرف بزنم خواستم ببینم مشکل از گوشیمه یا چی؟!چی کار باید بکنم؟!

    1. سلام اگر شما در کلاس مجازی خود از میکروفن استفاده مینید با تغییر آن مشکل برطرف میگرد و اگر تنها با اسپیکر خود تلفن همراه میبایست دستگاه را تغییر دهید.

    2. سلام خسته نباشید
      هدست بلوتوثی من صحبت کردن با استاد و شنیدن صدای استاد باید میکروفون و اسپیکر را همون هدست بلوتوثی انتخاب کنیم؟؟ اون وقت صدای استاد به ما میرسه؟؟ هنگام استفاده از میکروفون؟؟ و حرف زدن با استاد؟؟ نیازی به تنظیمات دو سیم نیست؟؟ برای مکالمه با استاد سر کلاس؟؟ با میکروفون و اسپیکر؟؟

      1. سلام وقت بخیر تفاوتی در نوع دستگاه ها وجود ندارد درصورتی که میخواهید در کلاس مجازی خود صدا را با کیفیت بالاتری دریافت و ارسال نمایید بهتر است از هدفون و یا هدست هایی که از سلامت آن اطمینان داریسد استفاده نمایید
        توجه داشته باشید اتصالات میبایست پیش از ورود به کلاس انجام شود.

  21. سلام من قبلا از میکروفنم با هندزفری استفاده میکردم و مشکلی درمورد کیفیت صدا نداشتم ولی چند وقت که کیفیت صدا کم شده و نویز داره حالت خشنی داره

  22. سلام خسته نباشید
    من وقتی وارد ادوب کانکت میشم هیچ مشکلی نداره ولی وقتی میخوام کلاسای ضبط شده رو ببینم صدا رباتی میشه و اصلا قابل فهم نیست. Chrome هم اخرین نسخه س. دیگه نمیدونم مشکل از سایته از گوشیه از چیه. اگه میشه راهنماییم کنین

  23. سلام
    من دانشجو هستم و دو ترم پیش استاد ازمون امتحان تصویری گرفت و من با گوشی وارد کلاس شدم
    مشکل صدا داشتم. یعنی تصویرم واضح بود اما صدام اکو و نویز داشت و اصلا واضح نبود.
    من هر کاری کردم این مشکل از بین نرفت
    حتی بدون میکروفن هم امتحان کردم ولی مشکل بر طرف نشد
    ترم پیشم همین مشکل رو در داشتم و مجبور شدم موقع امتحان به استاد زنگ برنم
    حالا من این ترمم استاد قراره هر هفته شفاهی بپرسه و من نمیدونم دقیقا مشکل از چیه
    (از سالم بودن میکروفنمم مطمئنم)
    ممنون میشم راهنماییم کنید ??

    1. سلام مشکل اکو صدا به دلیل فعال سازی چند میکروفن همزمان در کلاس بوجود می آید که باعث چرخش صدا کاربر در کلاس میشود شما میتوانید از میزبان خود بخواهید در آن زمان تنها شما میکروفن باز و فعال داشته باشید همچنین
      در صورتی که صدا شما نا واضح در کلاس است در صورتی که از سلامت دستگاه خود اطمینان دارید اگر از نرم افزار استفاده مینمایید ورود به کلاس با مرورگر امتحان نمایید و اگر با مرورگر وارد میشوید بلعکس عمل نمایید.

      1. سلام اگه میکروفن رو برای پرسیدن سوال روشن کنن صدای ما که میکروفن رو نزدیم و سوال نداریم و.. پخش میشه یا نه ؟ فقط کسایی صداشون پخش میشه که ایکون طوسی میکروفن بزنن و سبز شه و سوالشون بپرسن صداشون میشنون؟

  24. سلام موقع استفاده از برنامه صدای زنانه به صدای مردانه تبدیل میشود لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر در این خصوص اگر صدای شما کامپیوتری پخش میشود پیشنهاد میشود در صورتی که از نرم افزار استفاده میکنید با مرورگر وارد کلاس مجاز و یا بلعکس عمل نمایید.

  25. سلام جدیدا از برنامه ادوبکت کانکت استفاده میکنم به عنوان مهمان وارد میشم…صدای استاد کلا در حال قطع و وصل شدن و اکو و نویز انداختن هست…چیکار باید کرد؟؟مشکل اینترنت هم ندادم

    1. سلام اگر این مورد تنها برای شما بوجود می آید مشکل را میتوانید از سمت سخت افزار خود حل نمایید که با تغییر آن مشکل برطرف میگردد و اگر مشکل صدا استاد را تمامی کاربران حاضر در کلاس بصورت شبیه به هم احساس میکنند
      مشکل از سمت سیستم استاد میبایست برطرف گردد.

  26. سلام.
    من بامیکروفون من بیرون از adobeمشکلی نداره اماتوی برنامه کار نمیکنه
    ادوب یه قسمتی داره که میکرفون رو بررسی کنی اونجا صدا رو ضبط نمیکنه.
    به نظرتون مشکل کجاست؟

  27. با سلام و خسته نباشید
    من در ادب کانکت اشتباهی گزینه sharing در سمت راست صفحه رو دلیت کردم چطوری میتونم دوباره فعالش کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  28. سلام من مشگل صحبت با میکروفون رو داخل کلاس ها دارم.تموم دسترسی ها هم به برنامه دادم.وقتی استاد میکروفون منو فعال میکنه منم میکروفونمک فعال میکنم و رنگ میکروفون به آبی تعقیر پیدا میکنه جلوی اسمم سه تا خط میاد که معلومه من دارم حرف میزنم ولی صدا برای استاد نمیره حتی با هندفری هم امتحان کردم نشد گوشی فروشی ها هم بردم گفتن گوشی مشکلی نداره ‌میشه در این خصوص کمکم کنید

    1. سلام وقت بخیر
      ابزارهای دیگر را امتحان کنید
      از هندزفری با کیفیت استفاده کنید
      پیش از ورود به ادوب کانکت از اتصال هندزفری اطمینان حاصل کنید

  29. سلام وقت بخیر
    من وقتی با گوشی هواوی وارد ادوب کانکت میشم مشکلی در دریافت صدای استاد ندارم ولی با شیائومی صدا نویز داره دیوایس خودمو تغییر دادم فایده ندارد
    ممکنه مشکل از گوشی باشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      بهتره در هنگام اتصال به ادوب کانکت از هندزفری باکیفیت استفاده کنید.
      بله عمده مشکلات صدا در ادوب کانکت مربوط به دیوایس و هندزفری است.

  30. سلام ببخشید من بدون هندزفری صدای استادرو می شنوم ولی وقتی هندزفری به لب تاپ وصل می کنم هیچ صدایی نمی شونم در حالی که به جز ادوبه کانکت در جا های دیگه من مشکلی با شنیدن صدا به وسیله هندزفری ندارم

  31. سلام ببخشیدمن با تبلت که به کلاسای ضبط شده از ادوب کانکت نگاه میکنم نه تصویری میادنه صدایی !
    ممکنه راهنماییم کنین چی کاربایدبکنم ؟

  32. سلام وقتتون بخیر
    من با گوشی وارد بستر ادوب کانکت میشم برای کلاس های آنلاین
    صدارو به خوبی می شنوم و مشکلی نداره ولی میکروفن خودم که فعال میکنم صحبت میکنم صدای خش خش زیادی میاد و درست صدام به گوش استاد نمیرسه مشکل از چی میتونه باشه
    مدل گوشیمم A20

  33. سلام وقتتون بخیر من این ترم کلاس مجازی دارم و با ادوب کانکت وارد میشم صدای استاد دارم ولی هر کاری میکنم بلندگوم فعال نمیشه که با استاد ارتباط برقرار کنم مشکل از چی هست

    1. سلام در صورتی که از گوشی های هوشمند استفاده مینمایید تنظمات اسپیکر آن را بررسی و یا از هندزفری و یا هدست استفاده نمایید. همچنین در صورتی که از pc استفاده مینمایید تنها از اسپیکر و یا هدفون های مناسب استفاده نمایید.
      توجه داشته باشید در هردو صورت اتصالات شما پیش از ورود به کلاس انجام شود.

  34. سلام من باگوشی وارد کلاس میشم ویک هدست تهیه کردم تا زمانی که میکروفون رو فعال نکرده بودم صدا از هدست پخش میشد وقتی فعال کردم تا صحبت کنم صدا رفت رو اسپیکر گوشی وتاپایان کلاس رو اسپیکر موند وکیفیت صدا هم اصلا خوب نبود
    مشکل کجاست چیکار باید بکنم من؟ممنون میشم راهنمایی کنین

  35. سلام،من بالبتاب داخل ادوبی کانکت میشم و ازطریق هندزفری که وصل میشم موقع فعال کردن صدام،صدا خیلی بم و بد میره ولی جاهایی دیگه مثل پاورپوینت یا سایتی دیگه که تست میکنم صدام خوبه،فقط اینجا خرابه صدای من وگرنه صدای استاد خوبه،چیکار باید بکنم؟

  36. سلام من با کامپیوتر وبرنامه ادوبی کانکت وارد کلاس شدم ولی صدا ندارم باید چکار کنم

    1. سلام در صورتی که از هدفون استفاده مینمایید از سلامت آن اطمینان حاصل نمایید و حتما دقت داشته باشید پیش از ورود به کلاس اتصال انجام شود
      در غیر اینصورت تنظیمات دستگاه خود را بررسی نمایید.

  37. سلام من وقتی میکروفونم و فعال میکنم با اینکه به هندزفری وصلم همون لحظه که وصل میکنم صدای کلاس از اون خارج میشه و دیگه از هندزفری نمیاد منم که میخوام صحبت کنم صدام از اسپیکر خود گوشی میره
    علتش چیه ؟ هندزفریم هم مشکل نداره تازه این مشکل برام پیش اومده 🙁

  38. سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
    ببخشید من وقتی که توی برنامه فیلم میزارم که دیده بشه صداش نمیره ولی وقتی که من حرف میزنم صداش کامل میره ولی صدای فیلم اصلا نمیره مشکلش از چیه
    ممنون میشم که پاسخ بدین

    1. با سلام احتمالا شما برای نشان دادن فیلم از شیر مای اسکرین استفاده میکنید و دسکتاپ خود را نشان میدهید و فیلم را پلی میکنید. اگر این کار را انجام میدهید باید بدانید فیلم نمایش داده شده ازطریق شیر دسکتاپ صدا را انتقال نمیدهد . برای انتقال صدا میتوانید از راه های دیگر اشتراک گذاری در ادوب کانکت استفاده کنید

  39. سلام من در کلاس وقتی استاد بهم دسترسی به میکروفون داد میکروفون ایکانش اومد ولی هر چی روی ان کلیلک می کردم سبز نمی شد.میکروفون هم رو چک کردم با برنامه ضبط صدا مشکلی نداشت. ممکن هست تنظیمات adobe connect به هم خورده باشد؟ با تشکر فراوان از پاسخگویی شما

    1. سلام
      ۱/ از یک هدفون و هندزفری با میکروفن قوی استفاده کنید . ۲/حتما میکروفن را قبل از ورود به کلاس به سیستم متصل کنید . ۳/ در صورتی که با مرورگر وارد میشود در نظر داشته باشید پیام شناسایی میکروفن را allow کنید .

  40. سلام وقتتون بخیر … در ادب کانکت میکروفون دانش آموزان رو فعال میکنم اما صداشونو نمیشنوم این در حالی که صدای من رو واضح میشنون چطوری میتونم این مشکلو برطرف کنم؟
    ممنون از سایت عالیتون?

    1. سلام سپاس از لطف شما .
      در صئرتی که کاربر از یک هدفون و یا هندزفری استفاده کنند مشکل حل میشود . در این مواقع میکروفن کاربر شناسایی نشده است و بهتر است حتما قبل از ورود دیوایس را متصل کند و مجدد وارد کلاس شود .

  41. سلام خسته نباشید من با سیستم در کلاس ادوبی شرکت می کنم و نمی دونم چرا صدا وارد نرم افزار نمی شه قبلا می شد داخل تلگرام دیکستاپ امتحان کردم و فایل صوتی ضبط کردم مشکل از هدست نیست بعضی از هم کلاسی ها هم این مشکل با من جدیدا براشون ایجاد شده به نظر شما مشکل از کجاست

  42. سلام
    من دیروز وارد ادبی کانکت شدم و بهش ایرفون زدم و دیدم صدا قطع شد حالا باید چیکار کنم تا دوباره صدا بیاد

  43. سلام.
    من اصلاا صدام نمیره هم لبتاب سالمه هم هندزفریم .صداشم تا ۱۰۰ زیاد میکنم .
    چند روز پیش که کلاس داشتم میکروفونم رو وصل کردم و کابل هندزفریمو توی حالت وسط قرار دادم یعنی تا اخر وصل نکردم .یجورایی میشه گفت کامل متصل نکرده بودمش بعد بچها میگفتند که صدام یکم میرفت ولی ضعیف. مشکل از چیه؟؟

  44. سلام خسته نباشید.من وقتی با سیستم وارد ادوبی کانکت میشم صدا استاد و ندارم.چیکار باید بکنم؟

  45. سلام و عرض ادب .. من هدستم رو قبل از ورود به کلاس روی کامپیوتر چک میکنم با ساند ریکوردر کاملا درسته ولی سر کلاس که وصل میشم صدای استاد میاد اما صدای من نمیره تمام تنظیمات رو هم انجام دادم در ادوب کانکت . در ضمن از گوگل کروم از ادرس سایت دانشگاه وارد میشم http://lms-s2.iaubir.ac.ir/

    1. سلام
      اگر تمام تنظیمات را انجام داده اید و از صحت دستگاه و سیستم و هندزفری خود اطمینان دارید ، لینک کلاس را باید در تیکت برای پشتیبان خود ارسال کنید تا وارد شود و تست کند

  46. سلام.من تو برنامه ادوب کانکت کلاس دارم.از کجا باید مطمعن بشم که صدام خوب میره و مشکلی نداره؟قبل از اینکه استاد بهم اجازه حرف زدن رو بده

  47. سلام. وقت به خیر.من چند روزی هست که یه هدست خریدم. با وصل شدنش مشکلی ندارم.صدا میاد اما هروقتی خودم میکروفون ام رو روشن کنم،صدای استاد قطع میشه کاملا. و من مجبورم یه بار دیگه برم بیرون و مجددا کانکت شم که دوباره صدا داشته باشم.اگر هدست وصل نباشه مشکلی نداره.

    1. سلام خیر مشکلی وجود ندارد شما میتوانید از اسپیکر خود سیستم نیز استفاده نمایید در نظر داشته باشید مورد گفته شده مربوط به پهنای باند اینترنت میباشد در این خصوص میتوانید از سرعت و پایداری اینترنت خود اطمینان حاصل نمایید.

  48. سلام ، در کلاسی که روی اسکایپ تشکیل میشه وضوح صدای دریافتی با صدای ارسالی برابر هست ؟ یعنی اگر صدای دریافتی من واضح باشد ، صدای ارسالی هم واضح است یا ممکنه صدای دریافتی واضح باشه ولی صدای ارسالی خش دار و ناواضح؟ اگر بله ، دلیلش چی هست ؟
    متشکرم

    1. سلام این مورد در نرم افزار ادوب کانکت وجود دارد و کیفیت صدای بالایی را ارائه میدهد اما در خصوص نرم افزار های دیگر لطفا از ارائه دهنگان آن نرم افزار کمک بگیرید.

  49. سلام من تاحالا بالا تاپ وارد ادوب کانکت نشدم و شنبه ارائه دارم…میخواستم ببینم با هندزفری میتونم صحبت کنم؟
    واینکه چطور باید از تنظیمات لپ تاپ مطمئن شم که درسته واسه صدا؟؟

    1. سلام در صورتی که از سیستم استفاده مینمایید پیشنهاد میشود از هدفون و یا اسپیکر خود سیستم استفاده نمایید.قبل از ورود به کلاس اتصال خود را انجام داده و از سلامت دستگاه های مورد استفاده خود اطمینان حاصل نمایید.

  50. در کلاس مجازی وقتی استاد منو پرزنت میکنه میکروفون میزنم سبز میشه و من صدای همه و استاد دارم ولی کسی صدای من رو نداره

  51. سلام من تازه یه میکروفون گرفتم که در ضبط صدا وقتی تست می کنم کیفیتش خیلی خوبه ولی در ادوب کانکت کیفیت صدام خیلی افت می کنه میشه راه حلش رو بهم بگید

    1. سلام اگر از صحت و درستی سیستم و کار خود مطمئن هستید ، کیفیت صدا میتواند توسط فرد هاست تغییر داده شده باشد و با دیدن این اموزش کیفیت صدا را بیشتر کنید.
      کاهش یا افزایش سایز و کیفیت صدا و تصویر این تنظیمات را هم برای صدا و هم برای تصویر میتوان انجام داد

  52. سلام. من توی کلاس فقط میتونم صدای بچه ها رو بشنوم.برنامم کلا اینطوری شدع. نمیدونم چیکار کنم

  53. با سلام و احترام
    از زمانی که گوشیم به روز رسانی شده و اتدروید ۱۰ به ۱۱ ارتقاء پیدا کرد دیگه صدای اعضای کلاسم را دریافت نمیکنم.
    تمام تنظیمات بررسی شده.
    با مرورگرهای مختلف امتحان شده
    کروم به روز رسانی شده
    خلاصه گویا دیگه گوشیم همراهی نمیکنه

    میشه راهنمایی بفرمایید باید چه کار کنم که صدای مخاطبینم را داشته باشم؟

    با تشکر

  54. سلام من وقتی میرم با سایت وادانا میرم داخل کلاس
    صدای استاد نمیاد پخش میشه دلی فقط واسه من نمیاد
    ولی وقتی با برنانه اداب کانکت میرم داخل کلاس صدای استاد میاد

    1. سلام احتمالا شما زمانی که از سایت وارد میشود موقع وررد به ادوب کانکت از طریق مرورگر وارد کلاس شده نه باز شدن اپلیکیشن ادوب . بنابراین باید گزینه فعال کردن میکروفون و صدا را در مروگر فعال کنید . و گزینه allow را بزنید
      طبق اموزش نحوه ورود به کلاس مجازی ادوب کانکت از طریق مرورگر و فعال سازی میکروفن و وب کم پیش روید.

  55. سلام ، من از طریق لب‌تاب که وارد کلاس‌هام میشم ، صدا برام پخش نمیشه ، هرکاری کردم درست نشد ، شما می‌دونید چه‌طور این مشکل رو حل کنم!!؟

    1. سلام احتمالا مشکل از سمت هدفون یا اسپیکر شماست .اگر از صحت دستگاه خود مطمئن هستید برای چک سرویس و بررسی بیشتر باید به پشتیبان تیکت بزنید

  56. سلام من در نسخه اندروید مشکل دارم ، وقتی هدست یا هندزفری متصل هست و میکروفون من فعال نیست همه چی اوکیه ، اما وقتی میکروفون فعال میشه صدا دیگه از هندزفری یا هدستم پخش نمیشه وصدا از خود گوشی پخش و ضبط میشه .

  57. سلام خسته نباشید ببخشید من میکروفنم وقتی باز میکنم می خوام حرف بزنم صدام برای استادم نمیره اگه میشه لطف کنید مشکلش برام رفع کنید. با سپاس

    1. باسلام. اگر تمامی مراحل و تست های اموزش داده شده در مقاله را انجام داده اید و مشکل حل نشده است و از اتصال درست و صحیح هندزفری خود نیز اطمینان دارید ، و آن را قبل از شروع کلاس به سیستم خود متصل کرده اید و باز هم مشکل حل نشده باید به پشتیبان تیکت بزنید.

  58. سلام و درود، من قبلا وارد کلاس آنلاین دانشگاه پیام نور میشدم و صدا به خوبی به استاد میرسید الان چندتا کلاس آنلاین تست ثبت نام کردم صدا به استاد نمیرسه، فقط لپتابم رو ویندوزش عوض کردم و لابد برنامه هاش پاک شده، برای این روزا ادوب کانکت رو نصب کردم آیا باید برنامه دیگه ای رو نصب کنم مثل بلندگو یا هر چیزی که شاید قبلا (قبل از عوض کردن ویندوز)روی اون بوده؟

    1. سلام. برنامه خاصی نیازی نیست. و اگر تمامی موارد گفته شده در این اموزش را انجام داده اید و باز هم مشکل دارید، لطفا به پشتیبان کلاس خود بگویید تا از نظر فنی بررسی شوید.

      1. با سلام و احترام
        من قبلا در کلاسهای آنلاین هیچ مشکلی نداشتم اما الان چند وقته وقتی استاد فایل صوتی به اشتراک میذاره من اصلا صداشو نمیشنوم اما بقیه میشنون. صدای استاد رو دارم وقتی صحبت میکنن،اینترنتم تغییری نکرده، میکروفون و هندزفری هم سالمه. من باید چه اقدامی انجام بدم؟
        متشکرم از وقتی که میگذارید

  59. متشکرم از پاسختون. امروز اینکار رو کردم اما فرقی نکرد. ادوب کانکت و فلش پلیر رو هم یکبار حذف نصب کردم و مجددا از سایت شما آپدیت رو نصب کردم اما فایده ای نداشت:( نگران امتحان پایان ترمم هستم که صدای فایل صوتی رو ندارم

    1. سلام. دوست عزیز بهتر است از مدیر کلاس بخواهید لینک و دسترسی ورود شما را برای پشتیبان ارسال کند، تا از طرف جایی که خرید کرده اید وارد کلاس شوند و تست کنند.

  60. سلام .
    خیلی ممنون از مطلب خوبتون.
    یک سوالی داشتم که امیدوارم شما بتونین کمکم کنین.
    من نزدیک به دوساله که دارم تدریس آنلاین انجام میدم.تقریبا یک ماه پیش یکی از کلاسای من توی آدوبی کانکت به شدت دچار مشکل صدا شد.بچه ها میگفتن صدای من رو اصلا ندارن و صدای باد میشنون.
    خودمم وقتی میکرفن رو توی برنامه چک میکردم همینطور بود.
    کلاس بعدی ولی سرساعت و بدون هیچ مشکلی برگزار شد.انگار نه انگار کلاس قبلی مشکل صدای شدید داشته(و طبق گفته ی پشتیبان سیستم من مشکل داشته و باید عوض میشده!)
    حالا دوباره همین مشکل پیش اومده و به من دقیقا دوباره همین حرفا رو زدن که سیستم شما مشکل داره.
    اما مسئله اینجاست من با همین سیستم (که یکساله خریداری کردم) و با همین هنزفری توی برنامه گوگل میت کلاس بچه ها رو برگزار کردم و غیر از یکی دو نفر از هرکلاسی که میگفتن صدای من کمه بقیه گفتن صدای من عالیه…حتی ذره ای نویز نداره.
    الان مشکل از کجاست؟
    هنزفری من مشکل داره؟ سیستم من باید بررسی بشه؟
    یا نه آدوبی کانکت از سمت خود ارائه دهنده و سرورها مشکل ساز شدن حاضر نیستن بپذیرن؟

    چون قاعدتا اگر مشکل از سمت من بود به هرنحوی…نباید توی گوگل میت کلاس به راحتی برگزار میشد.

    ممنون میشم راهنماییم کنین.چون مرکزی که دارم باهاشون همکاری میکنم حس میکنم من رو احمق فرض کردن و دارن حق من رو برای کلاسهای جبرانی میخورن.

    1. سلام دوست عزیز. گاهی این موارد بوجود میاید راه حل خاصی هم ندارد فقط میتوانید نحوه ورودتان را تغییر بدهید یا میکروفونتان را تغییر دهید. گاهی ادوب میکرفون را شناسایی نمیکند.

  61. سلام من وقتی با گوشیم میرم سر کلاس انقدر صدام اکو داره و بد شنیده میشه که کسی متوجه نمیشه چی میگم با یه هنزفری دیگه هم امتحان کردم بازم همین طوره نمیدونم چی کار کنم میشه راهنماییم کنید؟

  62. سلام وقت بخیر ببخشید من الان دوسال هست با هر گوشی وارد ادوب کانکت میشم صدای استاد یا دانشجوها کاملا بصورت بریده بریده میاد و اصلا واضح نیست نتمم کامل فول هست و‌جالبه که با انواع گوشی ها امتحان کردم نمیدونم باید چی کار کنم واقعا

  63. من با اینکه بلندگو در لب تاب درست هست ولی در برنامه ادوب کانت حرف که میزنم صدام رباطی میره باید چیکار کنم

  64. سلام من میکروفونم رو روی گوشی تست می کنم کار می کنه ولی روی کامپیوتر کار نمی کنه و میکروفون های دیگه روی کامپیوتر کار می کنه
    لطفا مشکلمو حل کنید ???

  65. سلام
    من در ادوب زمانی که ارائه پروژه داشتم و اسکرین شیر کرده بودم چندین بار خود به خود از حالت اسکرین خارج میشد و همچنین استاد می گفت که گاهی صدا قطع و وصل و گاهی هم تاخیر در صدا وجود داشت .
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  66. سلام. من چند ساله که با ادوب کانکت کلاس آنلاین برگزار میکنم. الان مدتیه که از قبل فیلم کلاس رو ضبط میکنم و در زمان کلاس به شکل یک document به اشتراک میذارم و در آخر به سوالات حضار جلسه پاسخ میدم. تا به حال مشکل خاصی در این زمینه نداشتم. صدای فیلم رو هم خودم خوب میشنیدم و هم شرکت کنندگان در کلاس. اما الان چند جلسه اس که صدای فیلم هم برای من و هم برای شرکت کنندگان بسیار ضعیف پخش میشه. فیلم اصلی صدای خوبی داره اما در ادوب کانکت که آپلود و پخش میشه صداش فوق العاده ضعیف میشه. میشه راهنمایی بفرمایید. متشکرم

  67. سلام
    زمانی که معلم میکروفون دانش آموز را فعال میکند که صحبت کند، ناگهان صدای معلم برای دانش آموز افت شدید پیدا میکند و همینطور صدای دانش آموز برای معلم صدای خیلی ضعیفی دارد!!

    1. سلام. این مشکل بخاطر پهنای باند اینترنت است. زمانی که کاربر میخواهد گوش کند مشکلی ندارد ولی زمانی که میخواهد همزمان صحبت هم کند اینترنتش ضعیف میشود. اگر vpn یا پروکسی وصل دارید حتما قبل ورود قطع کنید.

  68. سلام وقت‌بخیر ، من از سیستم لپ تاپ برای کلاسهای انلاین در ادوب کانکت استفاده میکنم . وقتی وارد کلاس میشم ( کلاسی که تازه تشکیل شده ) ، هندزفری رو که به لپ تاپ وصل میکنم کار نمیکنه و صدا وارد هندزفری نمیشه .
    ولی وقتی کلاس های ضبط شده گذشته رو نگاه میکنم هندزفری کاملا کار میکنه و صدا وارد هندزفری میشه
    ممنون میشم مشکلش رو بهم بگید.

  69. سلام ببخشید من امروز کلاس داشتم و بار اول که استاد صدامو وصل کرد همه شنیدن و پاسخمو دادن اما بعدش کلا کسی صدامو نشنید یعنی میگفتن که آیکن میکروفون کنار اسمت میاد اما صدات شنیده نمیشه و یه مشکل دیگه ای که داشتم این بود که فقط وقتی هندزفری وصل میکردم صدای بقیرو داخل کلاس میشنیدم و وقتی قطع میکردم کلا صدای هیچکس نمیومد علتش چی میتونه باشه؟من حتی تنظیمات لپتاپمو هم چک کردم هیچ ولوم قطع یا کم نشده بود نمیدونم چیکار کنم واقعاا

    1. سلام. ممکن است دیوایس شما قطعی وصلی داشته باشد
      یا قبل از ورود میکروفن را وصل نکرده باشید
      برای مورد دوم هم اگر هندزفریتان قطع کند باید حالت اسپیکر را تغییر بدهید.

  70. سلام وقتتون بخیر. من یه سیستم و هندزفری ثابت دارم برای همه کلاسام و توی بقیه اپا خیلی درست و معمولی صدام شنیده میشه. اما وقتی توی کلاسای ادوبی کانکت مایکم وصل میشه بقیه میگن صدای ادم فضایی میدم. یا خیلی کم و خشدار شنیده میشه. میتونید کمکم کنید؟

  71. سلام من چند وقته میکروفنم رو باز میکنم توی اد جاست اسپیکر هم تا اخره اما صدام نمیره و توی ستینگم هم میکروفنم الو هست می تونید کمکم کنید

    1. سلام. ابتدا از سلامت میکروفون خود اطمینان حاصل نمایید سپس پیش از ورود به کلاس اتصال میکروفون خود را انجام دهید و بعد از ورود به کلاس بررسی نمایید از کنار آیکون میکروفون دستگاه شما شناسایی شده باشد .

  72. سلام.من از بابت نت و صدای استاد مشکلی ندارم
    وقتی استاد میکرفن رو فعال میکنن و میکرفن خودم رو هم فعال میکنم صدا استاد قطع میشه ممنون میشم راهنمایی کنین

  73. سلام یکی ازدوستان می گفت وقتی ازطریق سایت وارد میشه صدا به استادنمی رسدودرگوشی هم گزینه های انتخابی که درکامپیوتر هست نیست

    1. سلام. در صورتی که منظور شما این است که از طریق مرورگر به کلاس خود وارد میشوید و مشکل اختلال صدا و کم بودن آن را دارید، ابتدا پهنای باند اینترنت خود سپس موارد مربوط به تنظیم صدا در آن سیستم را چک کنید. و با تغییر بستر ورودی یعنی ورود با اپلیکیشن این مورد را مجدد بررسی نمایید. در صورت عدم رفع مشکل، به پشتیبان کلاس مجازی خود اطلاع رسانی نمایید.

  74. سلام وقت شما بخیر
    من پارسال کلاس هایم در ادوب بود و بقیه اعضای کلاس هیچ مشکلی در دریافت صدای من نداشتند.ولی متاسفانه امسال همه اعضای کلاس می گویند که صدای من ضعیف هست در حالی که میکروفون گوشی من و همچنین میکروفون هندزفری هایی که استفاده کردم و می کنم سالم هست و هیچ مشکلی وجود ندارد.من صدای بقیه اعضا را بسیار عالی دریافت می کنم اما متاسفانه بقیه صدای من را ضعیف دریافت می کنند.من برای تمامی کلاس ها از نت ۴G استفاده می کنم.متاسفانه به هر کی پیام دادم که مشکل من چگونه رفع می شود هیچ راه حلی ارائه ندادند.آیا به نظر شما مشکل چیست؟ممنون میشم راهنمایی کنید تا مشکل من برطرف بشه.
    یاعلی،در پناه حق

    1. سلام. لطفا ابتدا بررسی نمایید صدای شما از قسمت میکروفونی که استفاده مینمایید کم نباشد در این خصوص میتوانید تست صدا را انجام دهید. اما در صورتیکه از سلامت دستگاه خود اطمینان دارید، پیش از ورود بررسی نمایید هیچ نوع نرم افزاری که باعث کندی و اختلال در اینترنت میشود مانند vpn ها و پروکسی ها و… در دستگاه مربوطه فعال نباشد. این مورد میتواند مربوط به پهنای باند و وضعیت اتصال شما به سرور کلاس مجازی باشد. درصورتیکه که با چند isp متفاوت این مورد را بررسی نمودید و مرتفع نشد آن را به پشتیبان مربوطه اطلاع دهید.

  75. سلام من از نسخه وب استفاده میکنم هدفون هم بسیار پیشرفته است.تنظیمات هم بر روی خروجی صدا میکروفت تنظیم میکنم. برای تست هم با جت آدیو صدا ضبط میشه ولی سرکلاس نمیتونم ویس بدم

    1. سلام. لطفا پیش از ورود به کلاس دستگاه صدا خود را متصل نمایید. در صورتیکه با داشتن دسترسی صدا، امکان انتقال صدا وجود نداشت وضعیت اتصال خود دستگاه در نرم افزار ادوب را بررسی نمایید.

  76. سلام من از نسخه وب استفاده میکنم هدفون هم بسیار پیشرفته است.تنظیمات هم بر روی خروجی صدا میکروفت تنظیم میکنم. برای تست هم با جت آدیو صدا ضبط میشه ولی سرکلاس نمیتونم ویس بدم

    1. سلام. لطفا پیش از ورود به کلاس دستگاه صدا خود را متصل نمایید. در صورتیکه با داشتن دسترسی صدا، امکان انتقال صدا وجود نداشت وضعیت اتصال خود دستگاه در نرم افزار ادوب را بررسی نمایید.

  77. سلام
    خسته نباشید
    وقتی استاد میکروفونم رو وصل میکنه صدام با یک زیر صدای خیلی بد مثل صدای موتور میره
    شما میدونید مشکل از کجاست؟

  78. سلام
    وقتتون بخیر
    من گوشی جدید گرفتم با این گوشیم وقتی فایل های ضبط شده رو باز میکنم صدای خش خش عجیبی داره که به زحمت میشه صدای استاد رو متوجه شد، چه با هندزفری و چه از خود گوشی صدا ناجوره، مشکل از کجاست؟

  79. سلام.من از این نرم افزار برای کلاس های مجازی استفاده می کنم. قبلا هیچ مشکلی نداشتم وقتی می خواستم حرف بزنم همه صدای من رو داشتن ولی الان نمی دونم چرا صدای من رو در کلاس نمی شنوند. در حالیکه لپ تاپ همون لپ تاپ هست، هندزفری همون هندزفری هست. هر جایی که لازم بود بررسی کردم ولی نمی دونم چرا در بخش میکروفون گزینه headphones فعال نیست. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  80. سلام وقت بخیر
    وقتی که من دسکتاپ رو شِیر می کنم و میکروفون رو فعال می کنم صدام به خوبی پخش میشه اما صدای سیستم مثلاً صدای یک فیلم که از سایت آپارات پخش می کنم یا اجرای یک فایل صوتی برای شرکت کنندگان پخش نمیشه. مشکل از کجاست؟
    میکروفون مشکلی نداره فقط می خوام صدای سیستم هم برای دیگران پخش بشه.

    1. سلام. به صورت کلی در ادوب کانکت با انجام شیر اسکرین صدای سیستم یا ویدئو پخش نخواهد شد و تنها شما می توانید اسکرین سیستم خود را به اشترا ک بگذارید.

      1. ممنون از پاسخگویی تون .
        فقط اگر یک برنامه مثل مرورگر کروم رو شیر کنم چی؟ باز هم صدا پخش نمی شه؟

  81. سلام. من یه مشکلی دارم که ندیدم هیچکس دیگه ای داشته باشه، وقتی میکروفونمو روشن میکنم صدای هرکس دیگه ای که میکروفونش روشنه از جمله معلم برام قطع میشه و نمیتونم صداشونو بشنوم. بخاطر همین تو پرسشای کلاسی به مشکل میخورم. با یه گوشی قدیمی تر امتحان کردم و این مشکل نبود. ولی با دوتا گوشی دیگه که امتحان کردم این مشکل بود، چیکار میتونم بکنم؟ آیا ربطی به تنظیمات گوشی یا وب داره؟

    1. سلام. پیشنهاد می شود بستر ورودی خود را تغییر دهید. درصورتی که از مرورگر وارد کلاس می شوید، از اپلیکیشن استفاده نمائید و بلعکس،
      همچنین با هندزفری نیز تست کنید و آن را قبل از ورود به کلاس به گوشی خود متصل کنید و سپس وارد کلاس شوید.
      در مورد تنظیمات نیز، به غیر از تنظیمات پیش فرض برای فعال بودن میکروفن و صدا در setting مرورگر و مجوز فعال بودن این موارد برای اپلیکیشن که در قسمت setting گوشی قرار دارد، مورد دیگری وجود ندارد.

    2. سلام. وقتتون بخیر. من وقتی که وارد ادوبی کانکت می شم با لپ تاپ صدای استاد رو با قطع و وصل می شنوم فقط برای من اینطور میشه.
      و اینکه وقتی استاد به من دسترسی میکروفن میده آیکن برای من سبز نمی شه و این پیغام رو نشان می داد
      media devices arent allowed
      over in secure origins
      لطف می کنید راهنماییم کنید؟ ممنونم

      1. با سلام
        درصورتی که تنها شما صدا را همراه با قطع و وصلی دریافت می کنید، این مورد مربوط به عدم پایداری و پهنای باند کافی اینترنت شما می باشد. بهتر است از اینترنت دیگری که سرعت آپلود بهتری دارد و پایدار می باشد، استفاده نمائید.
        در خصوص ارور هم به این معنی می باشد که اجازه فعال سازی میکروفن در مرورگر داده نشده است. از قسمت تنظیمات مرورگر اجازه دسترسی به میکروفن را فعال کنید.

  82. سلام وقتتون بخیر
    عذر میخوام یه مشکلی دارم من اینکه وقتی دارم سرکلاس با ادوبی کانکت ارائه میدم صدای خودم که صحبت میکنم دوستان میشنون ولی وقتی مثلا یه کلیپ میزارم پخش میشه ولی صداش برا دوستان پخش نمیشه نمیدونم باید چیکارش کنم یعنی تصویر دارن ولی صدای کلیپ و ندارن
    ممنون میشم بگین چیکار کنم

    1. سلام. اگر فایل ضبط شده خود را به صورت شیراسکرین اشتراک گذاری میکنید، از میکروفون استفاده کنید تا صدای فایل در کلاس وارد شود. (مقاله شیراسکرین همراه با صدا ) اگر فایل بصورت مستقیم در کلاس اشتراک گذاری میشود، فرمت فایل خود را تغییر داده و مجدد بررسی نمایید.

  83. سلام من امروز که به کلاس رفتم دو زنگ اول صدای خانم معلم خوب میومد ولی بعدش دیگه صدا از لبتاب خارج نمیشد و من هیچی نمیشنیدم بنظر شما مشکل چیه؟]چیکار باید بکنم؟

    1. سلام. بررسی کنید آنتن کلاس شما در وضعیت سبز رنگ باشد و از پایداری و پهنای باند کافی اینترنت برخوردار باشید. در این صورت مشکلی نخواهد بود.
      همچنین پیشنهاد می شود یکبار از کلاس خارج شده و مجددا وارد شوید و این مورد را بررسی کنید و خوب است با دستگاه و اینترنت متفاوت دیگری نیز این مورد را تست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا