آموزشآموزش های adobeconnect

آموزش حل مشکل زوم شدن وب کم در ادوب کانکت

آموزش حل مشکل زوم شدن وب کم در ادوب کانکت

ادوب کانکت نرم افزار بسیار جامع و کاربردی در زمینه‌ی کلاس مجازی است که از ابزار خارجی بسیاری برای
برگزاری هرچه بهتر جلسات بهره می‌برد. یکی از مهمترین این ابزارها، وب کم است که برای برقراری تماس
تصویری و ارتباط ویدیویی بین میزبان و کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما گاها مشکلاتی در هنگام
اتصال این ارتباطات به وجود می‌آید که کاملا طبیعی است.  در برخی از گزارشاتی که کاربران به ما ارسال
کرده‌اند، با وجود رعایت فاصله شاهد زوم شدن ناگهانی وب کم در طول برگزاری کلاس مجازی ادوب کانکت
بوده‌اند. این مشکل دلایل مختلفی دارد که یکی از رایج ترین آن عدم نصب درایور وب کم است که پیشنهاد
می‌کنیم قبل از انجام مراحل زیر درایور خود را دوباره نصب کنید. در این آموزش قصد داریم تا به شما نشان
دهیم در صورت بروز چنین مشکلی چه کارهایی باید انجام دهید. با تهران سرور همراه باشید.

راه حل اول: تنظیمات وب کم در اپلیکیشن ادوب کانکت

کافی است هنگام باز کردن اپلیکیشن از طریق گزینه‌ی Meeting بر روی گزینه‌ی preferences کلیک کنید تا
تنظیمات در پنجره‌ی جدیدی برای شما به نمایش در بیاید. پس از آن باید به تب Video بروید. در ابتدا بهتر
است اندازه صفحه را بر روی Wide Screen تنظیم کنید و با کلیک بر روی گزینه‌ی Done ممکن است که
مشکل شما حل شود. اما گاهی نیز این ایراد رفع نمی‌شود.

آموزش حل مشکل زوم شدن وب کم در ادوب کانکت
مرحله اول
مرحله دوم
مرحله دوم

اگر مشکل شما رفع نشد، همین مراحل را تا قسمت رفتن به تب Video طی کنید. این بار باید کیفیت وب کم
خود را افزایش دهید و به کیفیت HD نزدیک تر شوید. دلیل این کار این است که برخی از دوربین‌ها توانایی
نمایش ویدیو با کیفیت پایین را ندارند. پس از انتخاب آن کافی است گزینه‌ی Done را بزنید. در این صورت
ممکن است که به نتیجه‌ی دلخواه برسید. اما اگر این اتفاق نیفتاد و یا به هر دلیلی کیفیت درست نشد،
چاره چیست؟

راه حل دوم: استفاده از نسخه تحت وب

همانطور که می‌دانید، ادوب کانکت علاوه بر نسخه‌ی اپلیکیشن دارای یک نسخه مرورگر یا تحت وب می‌باشد
که به نسخه HTML5 نیز شناخته می‌شود. این نسخه از نرم افزار کلاس مجازی ادوب کانکت، توسط تیم
تحقیق و توسعه‌ی تهران سرور، به زبان فارسی روان ترجمه شده تا کاربران در هنگام استفاده از این نرم افزار
در صورت عدم آشنایی به زبان انگلیسی، دچار مشکل نشوند.

حالت زوم در اپلیکیشن
حالت زوم در اپلیکیشن
حالت عادی در نسخه مرورگر
حالت عادی در نسخه مرورگر

هنگامی که دچار مشکل زوم شدن ناگهانی وب کم در ادوب کانکت می‌شوید، پیشنهاد ما این است که به جای
استفاده از نسخه‌ی دسکتاپ از نسخه‌ی مرورگر استفاده کنید. در صورت استفاده از این نسخه، تصویری که از
وب کم خود دریافت می‌کنید، بدون زوم و با کیفیت بالا می‌باشد. البته باید توجه داشته باشید که کاربران اپل
به دلیل پشتیبانی نکردن از فلش پلیر ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

          1. الان برای دانش آموز ها چه پیشنهادی دارید ؟ دوربین توی حلقمونه
            با کدام کارشناس باید مطرح کنم؟

          2. باید با پشتیبان خود تماس بگیرید و اطلاع دهید تا اگر نمیتوانید خودتان تنظیمات گفته شده در اموزش را انجام دهید ، فرد پشتیبان برایتان انجام دهد

      1. سلام
        وقتتون بخیر
        وقتی کلاس درس تو adobe connect شروع میشه، دوربین زوم میکنه، عملا تصویر درستی منتقل نمیکنه،
        راهنمایی هایی که خوندم، همه تنظیمات مربوط به معلم کلاس بود، نه دانش آموز.
        از کدوم کارشناس کمک بگیرم.
        لطفا راهنماییم کنین

        1. سلام وقت بخیر
          دوست عزیز
          دسترسی برای دانش آموزان در محیط کلاس ادوب کانکت محدود است و قابلیت تنظیم دوربین ندارند. در صورت بروز مشکل باید به دبیر اطلاع رسانی کنند تا مدرس از سمت خود مشکل را بررسی کنند.

  1. سلام
    من همه این راه ها رو بارها و بارها رفتم
    ولی مشکلم حل نشد
    همچنان دوربین کاملا زوم شده تو چهره ام.
    مشکلی هم در نصب درایو وبکم نیست. چون تو اسکایپ و سایر نرم افزارهایی که نیاز به وبکم دارن هیچ مشکلی ندارم.
    استفاده از نسخه مبتنی بر وب هم مشکلاتش اینقدر بیشتر از نسخه اصلی نرم افزار هست که من به اشتراک نذاشتن دوربین رو در نهایت ترجیح میدم.
    ولی واقعا کاش یه راه حل درستی براش پیدا شه.
    این عکسی که گذاشتید که خیلی خوبه، مال من زوم میشه در حد یه چشم و یه بینی فقط دیده میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا