سخت افزارسرور اختصاصیسرور مجازی

چرا از سرور اختصاصی یا سرور مجازی استفاده کنیم؟

دلایل استفاده از سرور اختصاصی یا سرور مجازی

چرا از سرور اختصاصی یا سرور مجازی استفاده کنیم؟

شما برای میزبانی وب سایت یا اپلیکیشن های خود نیازمند یک فضای میزبانی هستید. می توانید از هاست های اشتراکی، سرورهای ابری و یا سرور اختصاصی یا سرور مجازی برای این کار استفاده کنید. هر یک از این فضاهای میزبانی مزایا و معایبی دارند که متناسب با حوزه کاری شما متفاوت خواهند بود. با این حال عموم مشترکان به هاست اشتراکی برای میزبانی سایت یا اپلیکیشن خود نیاز دارند. و پهنای باند و فضای اختصاص داده شده به آن ها در پلان های هاست اشتراکی، برایشان کافی است. با این حال برخی از کسب و کارهای بزرگ بهتر است بزرگ فکر کنند. و برای بهبود کسب و کار خود و دریافت بهترین عملکرد سایت یا برنامه های خود، از سرور اختصاصی یا سرور مجازی VPS استفاده کنند. در این مقاله دلایل استفاده از سرور اختصاصی یا سرور مجازی را به شما معرفی می کنیم.

1. پهنای باند بالا و اختصاصی

اگر سایتی دارید که تعداد بازدید بالایی دارد باید بدانید که با میزبانی هاست اشتراکی نمی توانید از پس آن بر بیایید. از این رو به پهنای باند بیشتر و اختصاصی نیاز دارید. ویژگی ای که در سرورهای اختصاصی و سرورهای مجازی وجود دارند. این نوع سرورها، یک بستر پهنای باند اختصاصی در اختیار شما قرار خواهند داد تا از نظر ترافیکی به مشکلی برخورد نکنید. اگر به دنبال جذب مخاطب هستید و افت سرعت را تحمل نمی کنید، حتما به سراغ سرور مجازی یا اختصاصی بروید.

2. قدرت پردازش

اگر از هاست اشتراکی استفاده می کنید باید بدانید که همانطور که از نامش مشخص است، پردازشگر آن بین تمامی کاربرها به اشتراک گذاشته می شود. از این رو با افزایش ترافیک ممکن است هاست نتواند آن را تحمل کند در نتیجه سایت هایی که بر روی هاست سوار هستند از دسترس خارج می شوند. به عبارتی دیگر قدرت پردازش هاست های اشتراکی بسیار پایین است. اگر به دنبال قدرت پردازش بالا هستید تا در مواقعی که با ترافیک بالا رو به رو می شوید پیشنها ما خرید سرور اختصاصی یا مجازی است.

دلایل استفاده از سرور اختصاصی یا سرور مجازی

3. DownTime

همانطور که بارها گفتیم و احتمالا می دانید، هاست های اشتراکی همگی بر روی یک سرور میزبانی می شوند. از این رو اگر مصرف هاست بالا برود، ترافیک افزایشی شود، یا برای مثال در معرض حمله امنیتی قرار گیرد به طوری که باعث مصرف بیش از حد منابع گردد، می تواند برای فعالیت سایر هاست ها نیز مشکل به وجود آورد. به عنوان مثال می تواند باعث از دسترس خارج شدن سرور و یا پینگ تایم بالا شود. در سرورهای مجازی و اختصاصی از آن جا که صاحب سرور تنها خود شما هستید از چنین مشکلاتی در امان خواهید بود.

4. فضای حافظه

فضای حافظه و ذخیره سازی هاست های اشتراکی معمولا 2 گیگابایت هستند. این فضا شاید برای سایت هایی که تازه کار خود را شروع کرده اند کافی باشد. اما به طور قطع سایت هایی که ترافیک و بازدید بالایی دارند دچار مشکل خواهند شد. از این رو بهتر است برای سایت یا برنامه های خود سرور اختصاصی یا مجازی تهیه کنید. این سرورها حافظه ای تا 50 گیگابایت و حتی بیشتر در اختیار شما قرار می دهند.

دلایل استفاده از سرور اختصاصی یا سرور مجازی

5. شخصی سازی

وقتی سرور اختصاصی یا مجازی تهیه کنید، دسترسی به روت سرور دارید و به طور کامل می توانید آن ها را متناسب با نیاز خود شخصی سازی کنید. در صورتی که در هاست های اشتراکی چنین امکانی برای شما وجود ندارد. کانفیگ هاست ها معمولا همان چیزی است که ارائه دهنده برای شما انتخاب می کند. با داشتن یکی از این دو نوع سرور به راحتی می توانید برنامه های مدنظر خودتان را نصب و اجرا نمائید و آن را متناسب با کاربری خودتان سازماندهی کنید.

جمع بندی

تهران سرور ارائه دهنده سرور اختصاصی آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرویس های ما است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به خرید سرور اختصاصی شاتل یا سرور مجازی از مجموعه ما، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا