LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButtonکسب و کار

5 دلیل برگزاری وبینار و اهمیت آن برای کسب و کارها

چرا باید برای کسب و کارمان وبینار برگزار کنیم؟

5 دلیل برگزاری وبینار و اهمیت آن برای کسب و کارها

جلسات و سمینارها یکی از مهم ترین رویدادها برای پیشرفت در کسب و کارها به شمار می روند. اما امروزه انسان ها حتی برای پیشرفت در حوزه کاری خود وقت نمی گذارند. دلایلی اعم از شلوغی، کمبود وقت، گرانی، بیماری کرونا و… همگی باعث شد تا سمینارها رو به افول بروند. اما خوشبختانه تکنولوژی همیشه به کمک ما رسیده است. با پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف به خصوص نرم افزار و فناوری های مخابراتی و اینترنت برگزاری وبینارها بسیار رایج شد. در حقیقت دیگر لازم نیست برای وبینار از محل کار یا منزل خود خارج شوید و نگران شلوغی و بیماری یا هر چیز دیگری باشید. کافی است با دیوایس لپ تاپ یا حتی گوشی هوشمند خود در وبینار شرکت کنید و در کسب و کار خود موفقیت های چشمگیری رقم بزنید. در این مقاله 5 دلیل برگزاری وبینار و اهمیت آن برای کسب و کارها را به شما توضیح می دهیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

وبینار چیست؟

وبینار یا وب کنفرانس یک جلسه در بستر اینترنت و دنیای وب است. به عبارتی وبینار همان سمینار است که در محیط مجازی با استفاده از نرم افزارهای خاص برگزار می شوند. سخنرانان در وبینارها هم به صورت زنده و هم به صورت ویدیو های ضبط شده می‌ توانند مطالب خود را به حاضران در جلسه ارائه دهند. پس تنها تفاوت آن با نسخه اصلی در نوع برگزاری آن است که وبینار در بستر اینترنت برگزار می شود. لازم به ذکر است که نباید وبینار و ویدیو کنفرانس را با یکدیگر اشتباه گرفت. حالا بهتر است به سراغ 5 دلیل برگزاری وبینار و اهمیت آن برای کسب و کارها برویم.

وبینار چیست؟

1- اعتبار کسب کنید

اگر مقالات ما را دنبال کنید می دانید که بارها از اهمیت اعتبار در دنیای کسب و کار اینترنتی سخن گفتیم. یکی از راه های کسب اعتبار در این حوزه طراحی و راه اندازی وب سایت است. که امروزه وجود آن به تنهایی می تواند اعتبار زیادی به کسب و کار شما ببخشد. اما اگر می خواهید بیشتر از گذشته معتبر باشید و اطمینان مشتریان را به خود جلب کنید راه های دیگری نیز وجود دارد. یکی از آن ها برگزاری وبینارهای مختلف است. این کار علاوه بر اعتبار بخشیدن به شما نشان می دهد که شما برای مخاطبان و مشتریان خود ارزش قائل هستید. همین امر باعث می شود در اذهان ثبت شوید و کسب و کارتان را به چشم یک برند معتبر ببینند.

2- به عنوان متخصص حوزه کاری خود شناخته شوید

عمده افراد دوست دارند کار خود را به دست کاردان بسپارند. اگر متخصصی در حوزه ای باشد همه می خواهند کالای مورد نیاز خود را از آن تهیه کنند. این امر نیازمند بازاریابی و مارکتینگ است که با وبینار می توانید این کار را به سادگی انجام دهید. سعی کنید در زمانی که وبینار در حال برگزاری است تخصص خود را معرفی کنید. نقاط قوت شغل و شرکت خود را به خوبی توضیح دهید. و بگویید چرا مشتریان باید به جای رقبا به سراغ شما بیایند. به طول خلاصه اگر خودتان را به عنوان متخصص در حوزه کاری خود ثابت کنید، وبینار موفقی خواهید داشت. در نتیجه رونق کسب و کار شما تضمین می شود.

3- فروش خود را افزایش دهید

وقتی بر روی محتوای خود کار کنید و یک دورنمای واضح از بیزینس خود به حاضران در وبینار ارائه دهید، آن ها را مجاب به خرید از خود می کنید. آن هم بدون اجبار. یکی از راه های فروش در وبینارها، آموزش دادن است. سعی کنید مبحثی را در وبینار خود آموزش دهید و باقی آموزش را مبتنی بر خرید محصول یا خدمت خود بگذارید. در حقیقت جلسات وبینار یک رسانه عالی برای فروش بیشتر با تلاش بسیار کمتر است. تا جایی که می توانید باید از این فرصت استفاده کنید تا در مسیر موفقیت قدم بردارید.

فروش خود را افزایش دهید

4- ارتباطات خود را گسترده می کنید

شاید بتوان گفت مهم ترین دلیل برگزاری وبینارها گسترده کردن ارتباطات است. شما از طریق اینترنت توانایی مکالمه با صدها نفر که در حوزه کاری شما مشغول هستند را دارید. آن هم در هر جایی که باشند. فرض کنید چشم اندازی بین المللی برای کسب و کار خود در نظر دارید. اگر بخواهید جلسات و سمینارهای خود را به صورت حضوری برگزار کنید باید هزینه های زیادی از جمله رفت و آمد و اقامت را بپردازید. اما با وبینار تمام این هزینه ها را کم می کنید. علاوه بر این مسافت نیز دیگر برای شما معنایی ندارد. در هرجایی که باشید با هر کسی که بخواهید ارتباط برقرار می کنید.

5- جذب مشتری جدید

همانطور که گفتیم، یکی از اصلی ترین اهداف برگزاری وبینار آشنا کردن مخاطبان به حوزه کاری شماست. با این حال شما می توانید با یک وب کنفرانس حساب شده مخاطبین جدید را هدایت کنید و آن ها را تبدیل به مشتریان جدید خود کنید. علاوه بر این می توانید اطلاعات تماس شرکت کنندگان را دریافت کنید و برای بازاریابی بر روی آن ها تمرکز کنید. همچنین توصیه می کنیم در رسانه های اجتماعی خود وبینارتان را معرفی کنید تا بیشتر در معرض دید باشید. اگر توان تبلیغات را نیز دارید از آن ها چشمپوشی نکنید.

جمع بندی

با استفاده از پلتفرم های برگزاری وبینار مانند ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن می توانید وبینار خود را بهتر از قبل اداره کنید. تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب در این زمینه آمادگی همکاری با کلیه موسسات آموزشی، اداری و سازمانی را دارد. علاوه بر این برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا