طراحی سایت و وردپرس

دلایل Down شدن سایت چیست؟

دلایل Down شدن سایت چیست؟

یکی از مزایایی که وب سایت ها باید داشته باشند، فعالیت در تمام اوقات روز است. این مسئله به خصوص برای وب سایت های فروشگاهی و بین المللی بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که سایت شما تنها برای چند دقیقه هم از دسترس خارج شود، می تواند ضررهای جبران ناپذیری به کسب و کار شما وارد سازد. گاهی اوقات بنا به دلایلی سایت شما از دسترس خارج یا به اصطلاح Down می شود. شما باید دلایل Down شدن سایت را بشناسید و در صدد رفع آن ها باشید. در این مقاله ۵ دلیل اصلی و مهم Down شدن سایت را به شما معرفی می کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

Down شدن سایت یعنی چی؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اصلا Down یا از دسترس خارج شدن وب سایت به چه معنا است؟ باید گفت اگر وب سایت شما برای کاربر غیرقابل دسترسی باشد و یا عملکرد آن به نحو احسن نباشد، به اصطلاح سایت شما Down شده است. دان شدن وب سایت معمولا به دو شکل رخ می دهد. حالت اول Full downtime یا خرابی کامل نام دارد. در این حالت کاربران به کلی به سایت دسترسی ندارند. حالت دوم Partial downtime یا خرابی جزئی نام دارد که در این صورت سایت در بارگذاری برخی از صفحات دچار مشکل می شود.

۵ دلیل اصلی Down شدن سایت

۵ دلیل اصلی Down شدن سایت

۱- ایرادات سخت افزاری

اولین دلیلی که باید به سراغ آن بروید ایرادات سخت افزاری است. بر اساس آمار و نمونه هایی که در گذشته به وقوع پیوسته اند، بیش از ۵۰ درصد خرابی های سایت به ایرادات سخت افزاری مرتبط می شود. این ایرادات سخت افزاری در سرورها و هاست رخ می دهند که منجر به Down شدن وب سایت شما می شود. بهتر است برای دور ماندن از این مشکل به سراغ ارائه دهندگان مطمئن هاست و سرور بروید. همچنین اطمینان حاصل کنید که در صورت بروز چنین اتفاقاتی به سرعت با تیم فنی خود مشکل شما را رفع کنند. در ضمن می توانید از سرور پشتیبان نیز استفاده کنید که در صورت خرابی سرور اصلی همچنان سایت فعال باشد.

۲- ایرادات DNS

مورد بعدی که احتمالات بیشتری دارد ایراداتی است که در DNS رخ می دهد. دی ان اس ممکن است حتی با بروز مشکلاتی مانند اشتباهات املایی نیز از دسترس خارج و مانع بارگذاری سایت شود. پیشنهاد میکنیم هاست DNS خود را تقویت کنید تا از ایرادات دور باشید. این کار ویژگی های امنیتی پیشرفته، سرورهای سریع تر و امکانات دیگری را در اختیار شما قرار می دهد.

۳- ایرادات CMS

گاهی اوقات از دسترس خارج شدن سایت ممکن است به دلایل مشکلاتی باشد که در سیستم مدیریت محتوای شما رخ می دهد. ممکن است پلاگینی به خوبی کار نکند، نسخه CMS شما قدیمی باشد، قالب سایت با نسخه CMS سازگار نباشد و مشکلاتی از این قبیل. در بسیاری از این موارد، سایت شما از دسترس خارج می شود. سعی کنید از CMS مطمئن مانند وردپرس استفاده کنید. همچنین همیشه نسخه CMS، پلاگین ها و قالب سایت خود را بروزرسانی کنید. تهیه نسخه پشتیبان نیز فراموش نشود.

۴- ترافیک بیش از اندازه

این مسئله در سرویس های اشتراکی مانند هاست های اشتراکی بیشتر از باقی سرویس ها رخ می دهد. اگر سایتی از این سرویس ها بهره ببرد، در صورتی که ترافیک زیادی به سایت های موجود در هاست های اشتراکی وارد شود می تواند برخی از سایت ها را از دسترس خارج کند. این اتفاق به خصوص در مناسبت های خاص یا تخفیف های سایت های فروشگاهی بیشتر رخ می دهد. برای دوری از این اتفاق بهتر است سایت خود را بر روی سرور اختصاصی بالا بیاورید.

حملات DDoS

۵- حملات DDoS

حملات DDoS یکی از رایج ترین کارهایی است که در دنیای وب اتفاق می افتد. به خصوص زمانی که رقبا سایت شما را موجب از دست رفتن فرصت های خود بدانند. این کار ترافیک بالایی را روانه سایت شما می کند و سایت شما از دسترس خارج می شود. بدین صورت پهنای باند و منابع سرور شما مسدود می شود. برای جلوگیری از این حملات باید تدابیر امنیتی سایت خود را افزایش دهید.

جمع بندی

اگر این ۵ مورد را رفع کنید و از بروز آن ها جلوگیری کنید، سایتی موفق و همیشه در دسترس خواهید داشت. اگر نگران طراحی سایت هستید و یا نگران هزینه‌های آن هستید باید به شما بگوییم تهران سرور تمام مشکلات شما را حل خواهد کرد! تیم طراحی سایت وردپرس تهران سرور با بروزترین تدابیر امنیتی آماده همکاری با شماست. علاوه بر این، قیمت ارائه شده توسط ما کاملا مقرون به صرفه است و شما با نازل ترین قیمت، بهترین کیفیت را خواهید داشت. علاوه بر این برای دیدن آموزش‌ های ما نیز می‌ توانید به کانال‌ آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا