آموزشمعرفی نرم افزار های مرتبط

راه های جلوگیری از دانلود ویدیو آموزشی

معرفی چند راه برای جلوگیری از دانلود ویدیو آموزشی

راه های جلوگیری از دانلود ویدیو آموزشی

یکی از بهترین راه ها برای ارائه مطالب به دانش آموزان استفاده از ویدیوهای آموزشی است. این ویدیوها می توانند به صورت ضبط شده و با تدوین به صورت حرفه ای در سایت یا مودل شما قرار بگیرند. از این رو هر دانش آموزی که اشتراک دوره شما را دارد می تواند به آن دسترسی پیدا کند. اما متاسفانه عده ای از افراد این ویدیو را بدون اجازه دانلود می کنند و در سطح اینترنت منتشر می کنند. کاری که قطع به یقین سلب حق کپی رایت شماست. به دلیل نبود قانون مناسب در این حوزه راهی برای پیگیری سریع وجود ندارد. از این رو علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد. بهترین کار استفاده از راه های جلوگیری از دانلود ویدیو آموزشی می باشد. با تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

1- استفاده از لوگو مجموعه آموزشی خود در جای جای ویدیو

اولین و ساده ترین راه شاید استفاده از لوگو مجموعه شما در تمام جاهای ویدیو است. می توانید لوگو خود را به صورت کامل و یا به صورت واترمارک در ویدیو قرار دهید. بدین صورت کار برای حذف آن را سخت می کنید. از این رو افرادی که به آن را دانلود و منتشر می کنند به نوعی باعث برندسازی برای شما می شوند. با این حال شاید این روش چندان کارآمد نباشد اما توصیه می کنیم از این روش به عنوان مکملی برای راه های دیگر استفاده کنید.

استفاده از لوگو مجموعه آموزشی خود در جای جای ویدیو

2- غیر فعال کردن کپی و کلیک راست در سایت

یکی دیگر از راه های ساده که می تواند تا 60 الی 70 درصد از دانلود غیر مجازی ویدیوهای شما جلوگیری کند، غیرفعال کردن کپی و کلیک راست در وب سایت شماست. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. اگر سایت شما با کدنویسی راه اندازی شده باید این کار را با نوشتن کد انجام دهید. اما اگر از سیستم های مدیریت محتوا به خصوص وردپرس استفاده می کنید افزونه های زیادی در این خصوص وجود دارند. دو افزونه Wp content copy protection pro و WP Content Copy Protection از بهترین و معروف ترین افزونه های در این مورد هستند.

3- استفاده از افزونه Presto Player در وردپرس

اگر سایت آموزشی شما با استفاده از وردپرس راه اندازی شده باشد، کار شما در این زمینه کمی راحت تر است. یکی از بهترین افزونه های برای جلوگیری از دانلود ویدیو آموزشی در وب سایت استفاده از افزونه Presto Player می باشد. با استفاده از این پلیر می توانید امنیت ویدیوهای آموزشی خود را تامین کنید. چرا که این افزونه اجازه دانلود غیرمجاز را به کاربران نمی دهد از این رو می توانید با خیالی آسوده تر ویدیوهای خود را بر روی سایت قرار دهید.

4- استفاده از پلیرهای اختصاصی

دنیای نرم افزارها روز به روز در حال پیشرفت است. پخش کننده های فیلم و ویدیو نیز از این قائده مستثنی نیستند و ما هر روز نرم افزاری جدید در این حوزه می بینیم. امروزه استفاده از پلیرهای اختصاصی برای حفظ امنیت ویدیوهای آموزشی مرسوم شده است. این پلیرهای بدون کد یا لایسنس اختصاصی قابل پخش نیستند و معمولا آن ها را فقط در بستر همین نرم افزار می تواند مشاهده کرد. حتی امکان دانلود برای آن وجود ندارد. اکثر اوقات نیز ایمیل فرد ثبت نام کننده بر روی ویدیو ثبت می شود تا در صورتی که ویدیو به هر طریقی در سطح اینترنت قرار گرفت فرد مورد نظر جریمه شود.

استفاده از پلیرهای اختصاصی

بهترین نرم افزار در این حوزه نیز نرم افزار اسپات پلیر SpotPlayer است. این نرم افزار به شما امکان می دهد تا بر روی ویدیوهای خود رمز و کد قرار دهید تا سطح امنیت آن را افزایش دهید و هر کسی نتواند به آن دسترسی پیدا کند. همچنین قابلیت جلوگیری از ضبط صفحه نمایش نیز در این نرم افزار وجود دارد. از دیگر ویژگی های آن می توان به، واترمارک صوتی، محدود کردن لایسنس ها به تعداد دستگاه پخش، لغو مجوز دستگاه ها، محدود کردن دسترسی به محتوا، جمع آوری آمار و ارائه گزارشات و حتی برگزاری آزمون در پخش کننده اشاره کرد.

جمع بندی

با استفاده از این راه ها می توانید از دانلود غیرمجاز ویدیوهای آموزشی سایت خود جلوگیری کنید. بدین ترتیب دیگر نگرانی معنایی ندارد. می توانید به سادگی هر ویدیوی آموزشی که می خواهید تهیه کنید و با استفاده از راه های جلوگیری از دانلود ویدیو آموزشی که در این مقاله معرفی کردیم در سایت خود قرار دهید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. برای جلوگیزی از دانلود فیلم در سرور مجازی چه کاری باید انجام بدیم ؟
    روی سیستم خودمون فیلم دانلود میشه ولی روی سرور مجازی دانلود نمیشه
    ممنون میشم جواب رو در ایمیل برای بنده ارسال کنید با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا