آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کار

طراحی سایت حرفه ای و مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های سایت حرفه ای و مدرن چیست؟

طراحی سایت حرفه ای و مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی وب سایت نسبت به گذشته و زمان پیدایش آن ها تفاوت بسیاری کرده است. دیگر خبری از وب سایت های شلوغ و کند نیست و مردم علاقه ای به بازدید آن ها ندارند. زندگی انسان در عصر حاضر به سمت و سوی مدرنیته رفته و روز به روز به طراحی های ساده یا به اصطلاح مینیمال نزدیک تر می شود. طراحی سایت نیز از این قضیه مستثنی نیست و کاملا هماهنگ با آن پیش می رود. در این مقاله قصد داریم بگوییم یک طراحی سایت حرفه ای و منطبق بر اصول مدرن چگونه است. اگر برای این موضوع کنجکاو هستید با این مقاله تهران سرور همراه باشید.

1- سرعت لود سریع

اوایل دوران پیدایش اینترنت و همچنین ظهور اولین وب سایت ها، به دلیل سرعت پایین اینترنت و زیرساخت های اولیه و همچنین بهینه نبودن سایت ها، سرعت لود بسیار پایین و کند بود. اما با پیشرفت فناوری های مخابراتی و همچنین بهینه تر شدن وب سایت ها، این کندی به مرور کم و کمتر شد. تا این که در سال ۲۰۱۰ گوگل دنیای وب سایت ها را متحول کرد و سرعت لود سایت را نیز برای سئو و کسب رتبه لحاظ کرد. در حقیقت حدود ۱۱ سال است که وب سایت های کند دیگر مورد تایید گوگل نیستند و به مرور از نتایج جست و جو حذف شدند. از این رو یک سایت حرفه ای و مدرن باید در مدت ۳ الی ۵ ثانیه بارگذاری شود. سعی کنید این مورد را بسیار جدی بگیرید. چرا که کاربران زیادی فرصتی به لود شدن وبسایت شما نمی دهند.

ویژگی های سایت حرفه ای و مدرن چیست؟

2- ظاهر زیبا اما ساده

دورانی که وب سایت ها تازه مرکز توجه کاربران اینترنت و فضای مجازی شده بودند، طراحی گرافیکی و ظاهر سازی مانند امروز قدرت نداشت و پیشرفت نکرده بود. علاوه بر این ها زبان های کدنویسی سایت نیز به خوبی امروز نبود. همچنین تعداد برنامه نویسان نیز به شدت محدود بود. از این رو وب سایت های ابتدایی ظاهری شلوغ، پر از متن و عکس و شلخته دارند. چنین طراحی دیگر فراموش شده و کاربران آن را پس می زنند. ترجیح بازدیدکنندگان استفاده از سایت هایی با طراحی زیبا و ساده است. آن ها حوصله ی کشف رمز و راز وب سایت ها را ندارند و دوست دارند هر چه زودتر به هدف خود در صفحات شما برسند. باید سعی کنید از طراحی های ساده، مدرن و خلوت استفاده کنید تا کاربر امروزی را به سمت خود جذب کنید.

3- با موبایل سازگار باشد

یکی از مسائلی که این روزها خیلی اهمیت دارد، سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو است. چند سالی است که تلفن های هوشمند به کاربردی ترین ابزار الکترونیک دست بشر تبدیل شده اند و تقریبا تمامی کارهای روزمره با آن انجام می شود. یکی از بیشترین کارهایی که با گوشی های هوشمند می توان انجام داد وب گردی است. بر اساس گزارش سایت statcounter.com در سال ۲۰۱۹، بیش از ۵۲ درصد از ترافیک وب‌ سایت‌ ها متعلق به گوشی‌ های هوشمند بوده که این رقم در زمان شیوع ویروس کرونا بیش از پیش افزایش یافته و به بیش از ۶۰ درصد رسیده است. یک سایت حرفه ای و مدرن باید حتما از این ویژگی پشتیبانی کند وگرنه ورودی و بازدید زیادی را از دست خواهد داد.

ویژگی های سایت حرفه ای و مدرن چیست؟

4- تولید محتوای با کیفیت

هر بازدید کننده ای به قصد محتوای مشخصی که در سایت شما قرار دارد، وارد آن می شود. اگر راستش را بخواهید محتوای هر سایتی مهم ترین دارایی آن به شمار می رود چرا که دلیلی برای جذب کاربران می باشد. از این رو باید توجه ویژه ای بر کیفیت محتوای خود داشته باشید. از محتوای کپی شده پرهیز کنید تا توسط گوگل جریمه نشوید. همچنین از تولید محتوای بی ارزش پرهیز کنید و محتوایی که نیاز کاربر را رفع می کند تولید کنید. سعی کنید از انواع مختلف محتوا مانند متن، تصویر، صوت و ویدیو برای مطالب خود استفاده کنید. همچنین بهتر است مطالبتان نه خیلی کوتاه باشد و نه خیلی بلند که حوصله مخاطب سر برود.

5- کاربری آسان یا UX قدرتمند

بازدید کنندگان به نوعی مشتریان شما هستند و باید گام هایی که بر می دارید در راستای جلب رضایت آن ها باشد. یکی از مهم ترین کارهایی که در این خصوص می توانید انجام دهید، بهبود قابلیت استفاده، سهولت در استفاده و تعاملی لذت‌ بخش بین کاربر و وبسایت است. سعی کنید تا تجربه کاربری User Experience یا همان UX را بهبود بخشید تا کار با سایت شما برای مخاطبان راحت باشد. این مسئله در راستای طراحی ساده و قابل فهم است که کمک می کند از پیچیدگی های بیهوده رها شوید و به اصل مطلب بپردازید. با این روش ورودی سایت شما افزایش چشمگیری خواهد داشت.

جمع بندی

اگر شما هم دوست دارید که یک سایت حرفه ای و منطبق با اصول مدرن و امروزی داشته باشید، کافی است چنین مواردی را رعایت کنید. همچنین اگر تخصصی در طراحی سایت ندارید، می توانید این مهم را به ما بسپارید. تیم طراحی سایت تهران سرور با بهره گیری از آخرین متدهای روز طراحی، وبسایتی حرفه ای، مدرن، کارآمد و زیبا را به شما تحویل می دهد. شما می توانید پس از تماس با کارشناسان تهران سرور و دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را خریداری کنید و در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت آن را تحویل بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا