طراحی سایت و وردپرس

طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی و کالاهای با تاریخ انقضا

سایت فروشگاه مواد خوراکی

طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی و محصولات تاریخ دار

امروزه یکی از ملزومات هر فروشگاهی داشتن سایت حرفه ای است. فرقی نمیکند شما صاحب یک فروشگاه پوشاک هستید و یا محصولات و کالاهای خانه و آشپزخانه و حتی فروشگاه موارد خوراکی با تاریخ انقضا و مهلت مصرف. در هر حال شما باید در کنار فروش حضوری خود، به فروش آنلاین و اینترنتی محصولات و طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی نیز بپردازید.
تمام مدیران فروشگاه های بزرگ مواد غذایی این موضوع را به خوبی درک کردند که دنیای امروزی دنیای اینترنت و مجازی است. برای موفق شدن در هر زمینه ی شغلی باید با دنیای امروزی هم پا باشیم و در این راستا فعالیت نماییم. تا بتوانیم به راحتی به درآمد برسیم و آن را افزایش دهیم.

ضرورت طراحی سایت برای انواع فروشگاه های مواد خوراکی:

طراحی سایت برای فروش انواع موادخوراکی و موادی که تاریخ و مهلت مصرف معینی دارند، میتواند انجام شود. از جمله: فرآورده های گوشتی، خشکبار، لبنیات، نوشیدنی ها و ترکیبی از همه محصولات غذایی مانند فروشگاه های زنجیره ای رفاه و کوروش و… . اما این گونه وبسایت ها ممکن است کمی یا سایر سایت های فروشگاهی متفاوت باشند، زیرا مواد فروختنی تاریخ تولید و انقضای خاصی دارند و احتمالا شیوه حمل و نقلی آنها نیز با سایر محصولات فرق میکند.
با داشتن سایت برای فروشگاه مواد غذایی خود می توانید کار انتخاب کالاها، سفارش، پرداخت و دریافت آنها درب منزل و… را برای مشتریان سهل نمایید. نتیجه تمام این روندها و آسان شدن خریدها، برابر است با فروش بیشتر و افزایش درآمد برای شما.

طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی

موارد مهم در طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی:

اولین قدم برای انجام طراحی سایت که در مقاله های قبل هم بازگو شد، این است که باید حتما یک هاست تهیه نمایید تا یک فضا برای راه اندازی وبسایت خود داشته باشید. نیازی به خرید سرور مجازی در ابتدای شروع کار نمیباشد. و شما میتوانید با انتخاب هاست مناسب، کار را شروع و پس از مدتی با افزایش بازدیدهای سایت و خرید و فروش های خود، هاست را به سرور مجازی ارتقا دهید. قدم بعدی معرفی یک دامنه مناسب است تا به عنوان نام سایت شما قرار گیرد و معرف کارتان باشد.

امکانات مختلفی که یک سایت فروشگاهی موادخوراکی می تواند داشته باشد:

دسته بندی محصولات:

در این بخش طبقه بندی محصولات باید به طور دقیق و شفاف انجام شود و درج توضیحات مختصری در خصوص محصولات و قرار دادن تصاویر مربوطه فراموش نشود.

سبد خرید: 

بهتر است یک سبد خرید شخصی برای هر کاربر وجود داشته باشد تا بتواند به صورت مستقیم و بدون انجام مراحل اضافی، کالای مد نظر را به سبد خرید خود ارسال کند. و در نهایت برای محاسبه قیمت و پرداخت به آن رجوع کند.

روش های پرداخت متنوع:

اتصال به چند درگاه بانکی مختلف و امکان پرداخت به صورت کارت به کارت و درب منزل، میتواند فروش را به شدت بالا ببرد. زیرا به عنوان مثال بسیاری از افراد تمایل به پرداخت درب منزل دارند یا میخواهند حتما از کارت بانکی خاصی پرداخت آنلاین را بزنند. در بسیاری از مواقع اگر این تنوع در پرداخت موجود نباشد، مشتری ها از خرید منصرف میشوند.

صفحه عضویت برای هر فرد:

در این بخش هر فردی می تواند در ابتدای ورود به سایت عضو شود تا شامل دسترسی های بهتر، با خبر شدن از اخبار جدید سایت، مواد خوراکی جدید و تخفیفات ویژه شود.

روزهای تخفیف ویژه:

معمولا فروشگاه ها در روزهایی از ماه و یا سال، چه به دلیل اعیاد و مناسبت های خاص و چه بدون دلیل و در روزهای عادی، تخفیفات ویژه ای میگذارد. این کار از نظر کاربران و کسانی که قصد خرید دارند، بسیار شگفت انگیز است و بعضا تاریخ خریدهای خود را تنظیم میکنند تا با روزهای تخفیفی سایت شما یکی باشد.  پس، از تاثیر این کار در سایت فروشگاهی خود غافل نشوید.

طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی

مشاوره آنلاین با مشتریان:

امکان دارد موقع خرید، مشتری محصولی را پیدا نکند و یا سوال خاصی برایش پیش بیاید. باید حتما یک مشاوره آنلاین مانند چت آنلاین جهت پاسخگویی سریع در صفحه فروشگاه ایجاد کنید.

گزینه های متفاوت جهت ارسال محصولات:

باید چندین گزینه مختلف برای انتخاب نحوه ارسال محصولات خریداری شده داشته باشید. مانند ارسال با پست و یا حمل و نقل شخصی و…
از آنجاییکه مواد غذایی نیاز به نگهداری در شرایط خاص دمایی و جای مناسب دارند تا به طور کاملا سالم به دست مشتری برسند، دقت به این نکته هم باید در نحوه ارسال و زمانبندی تحویل کالا فراموش نشود.

درج تاریخ تولید و انقضا مواد خوراکی:

بهتر است در قسمت توضیحات محصولاتتان، علاوه بر ویژگی های مانند خاصیت مواد خوراکی- میزان کالری- نام تولیدکننده- نوع و شیوه مصرف و… تاریخ تولید و انقضای هر محصول را نیز بنویسید.

امنیت فروشگاه اینترنتی:

باید از این بابت هم خیالتان راحت باشد که تمامی اطلاعات شما در هاست و فضایی امن حفظ و بک آپ گیری میشود. و طراح برای راه اندازی وبسایتتان از قالب مناسب و افزونه های بیخطری استفاده میکند.

نتیجه گیری:

پیدا کردن سایتی که همه این امکانات را داشته باشد، کار آسانی نیست. به همین دلیل لازم است کار طراحی و راه اندازی صفحه فروشگاهی خود را به تیمی متخصص بسپارید.
پیشنها میکنیم برای داشتن سایتی حرفه ای و کارآمد از خدمات بی نظیر و مشاوره رایگان شرکت تهران سرور استفاده نمایید.
ما به شما کمک میکنیم تا بتوانید سایت مدنظر خود را با توجه به سلیقه- نوع کار- رقبا و… ایجاد کنید.
و تمامی کارهای مربوط به داشتن سایت، از صفر تا صد خرید هاست، دامنه و طراحی را می توانید به ما بسپارید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا