آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کار

طراحی سایت واکنشگرا و نقش آن در سئو و کسب و کار شما

سایت واکنشگرا و سئو چه اهمیتی در کسب و کار شما دارند؟

طراحی سایت واکنشگرا و نقش آن در سئو و کسب و کار شما

شما در طول روز بیشتر به سراغ کدام یک از ابزارهای الکترونیک خود می روید؟ لپ تاپ؟ کنسول بازی؟ یا گوشی هوشمند؟ بدون شک جواب اکثر افراد به این سوال گزینه آخر یعنی گوشی هوشمند است. پیشرفت روز افزون این محصول توسط کمپانی های بزرگ، باعث شد تا این ابزار به پر استفاده ترین دیوایس در بین افراد تبدیل شود. محبوبیت گوشی های هوشمند به حدی است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند وب گردی های خود را نیز با همین ابزار انجام دهند. همین مسئله باعث شد تا تغییراتی در وب سایت ها رخ دهد. در حقیقت وب سایت ها به سمت و سوی طراحی سایت واکنشگرا یا همان ریسپانسیو رفتند تا صفحات آن ها در صفحه نمایش های مختلف به خوبی نمایش داده شوند.

فناوری ریسپانسیو به نوعی یک انقلاب در طراحی سایت ایجاد کرد و باعث شد تا سایت ها بروزرسانی عظیمی انجام دهند. این مسئله به مرور باعث شد تا گوگل نیز به ریسپانسیو بودن وب سایت ها اهمیت زیادی بدهد و هر سایتی که برای تلفن های همراه هوشمند و ابزارهای مشابه بهینه نبود از نتایج جستجو حذف کرد! به عبارت دیگر طراحی سایت واکنشگرا از نظر گوگل اثر مستقیمی بر سئو سایت شما دارد. ما در این مقاله قصد داریم به طراحی سایت واکنشگرا و نقش آن در سئو و کسب و کار شما بپردازیم. اگر شما هم می خواهید در کسب و کار اینترنتی خود موفق شوید، این مقاله تهران سرور را از دست ندهید.

سایت واکنشگرا و سئو چه اهمیتی در کسب و کار شما دارند؟

چرا طراحی سایت واکنشگرا مهم است؟

شاید از خود بپرسید اصلا چرا باید سایتی ریسپانسیو طراحی کرد؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. در حقیقت شما اگر می خواهید یک سایت مدرن داشته باشید باید به تمام فاکتورهای آن توجه کنید که یکی از آن ها واکنشگرا بودن است. علاوه بر این کاربر پسند بودن نکته مهم دیگری است که باید به دنبال آن باشید. اگر هنوز هم از شیوه و سبک سایت های قدیمی استفاده می کنید بدون شک مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

بر اساس آمار منتشر بیش از ۶۵ درصد از جستجوها در اینترنت با گوشی هوشمند انجام می شود و اگر سایت شما واکنشگرا نباشد به سادگی تعداد زیادی مخاطب را از دست می دهید. دلیل مهم دیگر گوگل و الگوریتم های آن است. در واقع گوگل امروزه بر بهینه سازی سایت برای تلفن های هوشمند بسیار تاکید دارد. این تاکید به حدی است که بسیاری از سایت هایی که از این مسئله پیروی نمی کنند از نتایج جستجو حذف شدند.

الگوریتم Mobilegeddon گوگل

مهم ترین الگوریتم گوگل در خصوص ریپسانسیو بودن بدون شک Mobilegeddon است. مهمترین اثر آخرین بروزرسانی این الگوریتم، اولویت دادن به وب سایت هایی است که نمایش خوب و منعطفی در گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه های تلفن همراه یا تبلت دارند. این بروزرسانی رتبه بندی بسیاری از وب سایت ها در جستجوهای تلفن همراه را تحت تاثیر قرار داده است. یکی دیگر از ویژگی های این الگوریتم نتایج جستجوی متفاوت آن با نسخه دسکتاپ است. در واقع وقتی شما در گوشی همراه خود به دنبال چیزی در نتایج جستجوی گوگل باشید، این الگوریتم ابتدا به شما وب سایت های ریسپانسیو را نشان می دهد. این مسئله باعث بیشتر دیده شدن به خصوص به دلیل آمار جستجو با گوشی می شود. با توجه به گفته گوگل الگوریتم Mobilegeddon بیش از ۴۰ درصد در نتایج جستجوی موبایل موثر بوده است که رقمی بسیار بزرگ و عجیبی است!

سایت واکنشگرا و سئو چه اهمیتی در کسب و کار شما دارند؟

اثر مستقیم بر سئو

سئو یکی از مهم ترین بخش های هر سایتی است و هیچ مدیر وب سایتی دوست ندارد که سایتش در نتایج جستجو بالا نباشد. یکی از مسائلی که گوگل برای سئو وب سایت ها بیش از اندازه به آن بها می دهد همین ریسپانسیو بودن سایت است. به عبارتی بنا بر گفته های گوگل، طراحی سایت واکنشگرا بسیار سئوفرندلی یا دوستدار سئو است. یعنی سایت شما اگر واکنشگرا باشد بسیار سریع تر مراحل سئو خود را طی می کند و در نتایج بالاتر گوگل قرار می گیرد. شاید این نکته بسیار ساده و کوچک باشد اما اثری که بر کسب و کار شما دارد فوق العاده خواهد بود.

اثر مستقیم بر رونق کسب و کار

همانطور که گفتیم، یک سایت واکنشگرا بسیار زیبا تر و کاربر پسند تر از سایت های معمولی قدیمی است. از این رو کاربر رغبت بیشتری برای گشت و گذار و خرید در آن دارد. از طرفی سئو سایت های واکنشگرا قدرتمند تر است و این به بیشتر دیده شدن آن ها کمک زیادی می کند. پس در نتایج اولیه گوگل قرار می گیرند و به همین ترتیب فروش بیشتری نیز نصیبشان می شود.

جمع بندی

اگر شما هم دوست دارید که یک سایت حرفه ای و منطبق با اصول مدرن و امروزی داشته باشید، کافی است که طراحی واکنشگرا را رعایت کنید. همچنین اگر تخصصی در طراحی سایت ندارید، می توانید این مهم را به تهران سرور بسپارید. تیم طراحی سایت تهران سرور با بهره گیری از آخرین متدهای روز طراحی، وبسایتی حرفه ای، مدرن، کارآمد، واکنشگرا و ریسپانسیو و زیبا را به شما تحویل می دهد. شما می توانید پس از تماس با کارشناسان تهران سرور و دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را خریداری کنید و در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت آن را تحویل بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا