آموزشطراحی سایت و سئو

علت خطای ۴۰۳ (Forbidden Error)+ رفع ارور 403 گوگل

خطای ۴۰۳ (Forbidden Error)+ رفع ارور 403

خطای 403 Forbidden زمانی رخ می دهد که یک وب سرور، شما را از دسترسی به صفحه ای که می خواهید در مرورگر خود باز کنید، منع می کند. بیشتر اوقات در زمان این ارور کار زیادی نمی توانید انجام دهید. اما گاهی ممکن است مشکل از سمت شما باشد و مواردی وجود دارد که می توانید بررسی کنید.

خطای 403 چیست؟

خطای 403 زمانی اتفاق می‌افتد که صفحه وبی که می‌خواهید در مرورگر خود باز کنید، فایل یا فولدری است که اجازه دسترسی به آن را ندارید. شاید برای شما سوال شود، چرا هنگام بروز این خطا این عدد نمایش داده میشود؟
در جواب باید بگوییم که وب سرورها برای انواع خطاها کد به خصوصی را به عنوان پاسخ به مرورگر برمیگردانند. هر وب سروری به شکل خاصی این خطاها را به شما نمایش میدهد. به عنوان مثال خطای ۴۰۳ به شکل های زیر در سایت های مختلف دیده میشود:

  • ●        403 Forbidden
  • HTTP 403
  • Forbidden
  • HTTP Error 403 – Forbidden
  • HTTP Error 403.14 – Forbidden
  • Error 403
  • Forbidden: You don’t have permission to access [directory] on this server
  • Error 403 – Forbidden

همه این خطاها به معنی ممنوع بودن دسترسی هستند.

علت خطای ۴۰۳ (Forbidden Error)

در اکثر مواقع شما نمیتوانید کار زیادی جهت برطرف کردن مشکل انجام دهید. زیرا معمولا این مشکل به دلیل تنظیمات وب سرور میباشد و شما به عنوان بازدید کننده وبسایت، به این تنظیمات دسترسی ندارید. اما گاهی اوقات و در موارد نادری، این مشکل از سمت سیستم کاربر میباشد و فرد میتواند با بررسی موارد زیر این موضوع را چک کند.

رفع ارور 403 Forbidden

صفحه را رفرش کنید:

رفرش کردن صفحه وب همیشه ارزش امتحان کردن را دارد و گاهی اوقات با این کار صفحه مورد نظر باز میشود. پس قدم اول این است که صفحه مورد نظر را دوباره بارگذاری کنید. این کار را میتوانید با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+R انجام دهید.

آدرس تایپ شده در نوار آدرس را مجدد بررسی نمایید:

رایج ترین دلیل برای دریافت خطای ۴۰۳ اشتباه تایپ کردن آدرس سایت میباشد. به این صورت که تایپ کردن یک کاراکتر اضافی یا ننوشتن حتی یک کاراکتر، باعث ایجاد این خطا میشود. پس حتما آدرسی که وارد نموده اید را مجدد چک کنید.

کوکی ها و کش مرورگر خود را پاک کنید:

امکان دارد خطایی که در یک صفحه خاص دریافت میکنید از قبل بر روی مرورگر شما ذخیره شده باشد. و حتی با این که صفحه در واقع قابل دسترسی میباشد، همچنان با خطای ۴۰۳ برخورد کنید. برای حل این مشکل می بایست با کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Del وارد تنظیمات کش مرورگر شوید و آن را پاک کنید. همچنین اگر با موبایل هستید، این امکان برای شما وجود دارد که کش مرورگر کروم اندروید خود را پاک نمایید.

علت خطای ۴۰۳ (Forbidden Error)

بررسی کنید که آیا مجوز دسترسی به URL را دارید یا خیر:

برای دسترسی به محتوای بعضی از وب سایت ها باید در سایت لاگین نمایید. و اگر بدون اینکار وارد صفحه ای از سایت شوید، ممکن است با خطای ۴۰۳ مواجه شوید. برای بررسی این موضوع ابتدا در سایت مورد نظر لاگین کنید و سپس مجددا صفحه را رفرش نمایید.

بعدا دوباره تلاش کنید:

شاید وب سایت مورد نظر در حال تعمیر و آپدیت شدن باشد. یا مشکلی برای آن به وجود آمده است که میتواند دلیل خطای ۴۰۳ شود. در این حالت مدتی صبر کنید و بعدا دوباره امتحان نمایید.

اتصال VPN را قطع کنید:

برخی از وبسایت ها تنها با آی پی های داخل کشور در دسترس هستند. و اگر از VPNهای خارج از کشور استفاده نمایید، احتمال اینکه با خطای ۴۰۳ روبه رو شوید وجود دارد. اتصال وی پی ان را قطع نمایید و مجددا وارد سایت مورد نظر شوید.

جمع بندی

در این مقاله خطای بسیار رایج ۴۰۳ را مورد بررسی قرار دادیم و دلایل به وجود آمدن آن و نحوه رفع این خطا را با هم بررسی کردیم. اگر سوالی دارید و یا نیاز به طراحی سایت با کمترین قطعی و اختلال دارید، با ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا