خانواده ویندوزویندوز سرور 2008ویندوز سرور 2012ویندوز سرور 2016

فعالسازی چندین RDP در ویندوز سرور +افزایش اتصالات همزمان در ریموت دسکتاپ

کاربرد RDP در ویندوز سرور چیست؟

Remote Desktop Protocol چیست؟+فعال سازی چندین RDP در ویندوز سرور

Remote Desktop Protocol که به اختصار RDP نامیده می شود، یک پروتکل توسعه یافته توسط مایکروسافت است که به کاربر اجازه می دهد به سیستم های از راه دور به صورت گرافیکی دسترسی داشته باشد. ویندوز سرور به صورت پیش‌فرض تنها یک remote desktop session فعال در هر زمان دارد. اما در برخی موارد از ما خواسته می‌شود که remote desktop را برای چندین کاربر فعال کنیم و اجازه دسترسی در یک زمان را بدهیم.
خبر خوب اینجاست که شما با ایجاد تعدادی تغییرات کوچک در سیستم می توانید این کار را انجام دهید. پس از انجام تغییرات، چندین کاربر می توانند با استفاده از سرویس گیرنده RDP به سیستم شما متصل شوند. همچنین می‌توانید تعداد کاربرانی را که می‌توانند در یک زمان متصل شوند، محدود کنید.

این راهنما به صورت گام به گام و تصویری نحوه فعال/غیرفعال کردن چندین remote desktop session را در ویندوز سرورهای 2012، R2 2016 ،2019 و 2022 نشان میدهد..

فعالسازی چندین RDP در یک ویندوز سرور:

مراحل زیر را برای فعال کردن چندین RDP sessions در یک ویندوز سرور دنبال کنید.

1.وارد ویندوز سرور شوید.

Start .2 را باز کنید. (کلید ویندوز را فشار دهید) و ‘Edit group policy’ یا ‘gpedit.msc’ را تایپ و اجرا نمایید.

RDP در ویندوز سرور

3.به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration→Administrative Templates→Windows Components→Remote Desktop Services→Remote Desktop Session Host→Connections

4.روی «Set Restrict Remote Desktop Services user to a single Remote Desktop Services session» دابل کلیک کرده و آن را روی «disabled» تنظیم کنید.

RDP در ویندوز سرور

RDP در ویندوز سرور

5.در مرحله بعد، روی ‘Limit number of connections’ دوبار کلیک و «enabled» را انتخاب کنید. سپس حداکثر اتصالات مجاز RDP را روی 999999 تنظیم نمایید. با مجوز Windows میتوانید به صورت رایگان از دو session استفاده کنید. برای اجازه دادن به بیش از دو session، مجوز CAL مورد نیاز است.

RDP در ویندوز سرور

RDP در ویندوز سرور

غیرفعال کردن RDP:

برای غیرفعال کردن RDP در یک ویندوز سرور همانند عکس های بالا پیش روید و دستورالعمل ها را دنبال کنید:

1.وارد ویندوز سرور شوید.

2.start را باز کنید. (کلید ویندوز را فشار دهید) و ‘Edit group policy’ یا ‘gpedit.msc’ را تایپ کرده و آن را اجرا کنید.

3.به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration→Administrative Templates→Windows Components→Remote Desktop Services→Remote Desktop Session Host→Connections

4. در نهایت روی «Set Restrict Remote Desktop Services user to a single Remote Desktop Services session» دابل کلیک کنید و  اینبار آن را روی «enabled» تنظیم نمایید.

سخن آخر:

اکنون شما میتوانید بعد از خرید سرور اختصاصی یا سرور مجازی همراه با نصب سیستم عامل ویندوز روی آنها، RDPهای بیشتری را روی سرورتان فعال کنید و دسترسی های لازم را ایجاد نمایید.
برای پشتیبانی های بیشتر، با ما تماس حاصل فرمایید.

 

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا