سئو

قانون قلاب در تولید محتوا چیست؟

قانون قلاب در تولید محتوا چیست؟

همانطور که بارها گفتیم، تولید محتوا یکی از مهم ترین بخش های وب سایت است. به عبارت دیگر شما برای بهبود سئو سایت، شناخت کسب و کار خود به مخاطبان و همچنین آشنایی بازدیدکنندگان با خدماتتان باید اقدام به تولید محتوا کنید. محتوا به اشکال مختلفی وجود دارد. از محتوای متنی گرفته تا محتوای صوتی و تصویری. با این حال در دنیای سئو تولید محتوای متنی اهمیت بیشتری دارد. مسئله مهمی که شما در انواع محتوا باید آن را رعایت کنید و به آن توجه کنید، قانون قلاب در تولید محتوا است. در این مقاله قصد داریم که به شما بگوییم قانون قلاب در تولید محتوا چیست و چطور باید از آن به نفع وب سایتتان استفاده کنید. پس با تهران سرور همراه باشید.

قانون قلاب چیست؟

احتمالا با دیدن عنوان این مطلب، این سوال در ذهن شما به وجود آمده است که اصلا قانون قلاب چیست؟ در حقیقت در تعریف این مسئله باید گفت، قانون قلاب یکی از ارکان مهم و اساسی در تولید محتوای امروزی است. بر اساس این قانون، شما مدت زمان اندکی را در اختیار دارید تا مخاطبین را به محتوای خود جذب کنید. در واقع این قانون می گویید شما باید دانش لازم برای استفاده از تکنیک های جذب و درگیر کردن مخاطب را بلد باشید. قانون قلاب در تولید محتوا از عنوان نویسی شما شروع می شود و در مقدمه مطلب شما به پایان می رسد. اگر بتوانید عنوانی جذاب و گیرا برای محتوای خود بنویسید، قدم اول را خوب برداشتید. اما اصل کار در مقدمه است. اگر بتوانید در همان ابتدای مطلب مخاطب را به محتوای خود جذب کنید، به خوبی قانون قلاب را اجرا کرده اید.

قانون قلاب در تولید محتوا چیست؟

قانون قلاب تنها در محتوای متنی کاربرد دارد؟

پاسخ به این سوال بسیار کوتاه است. خیر! وقتی درباره محتوا حرف میزنیم، هر نوعی از آن را در بر می گیرد. اگر محتوای ویدیویی انجام می دهید، بسته به مدت زمان آن باید در همان ثانیه های اول مخاطب را به سمت ویدیوی خود سوق دهید تا آن را دنبال کند. اگر محتوای متنی تولید می کنید بهترین روش ها استفاده از تیتر جذاب و مقدمه ی گیرا است. این مسائل درباره محتوای صوتی و حتی تصویری (عکس) نیز صادق است. اگر نتوانید این قانون را در انواع و اقسام محتواهای تولیدی خود پیاده سازید، به سادگی مخاطبان خود را از دست خواهید داد. وب سایت بدون مخاطب نیز به زودی از دسترس خارج می شود!

قانون قلاب چه تاثیری دارد؟

اما اصلا تاثیرات قانون قلاب چیست؟ اگر ما آن را رعایت کنیم و به دقت از آن استفاده کنیم، چه سودی برای سایت ما خواهد داشت؟ خب قطعا تاثیرات زیادی به همراه دارد. مهم ترین آن جذاب شدن محتوای شما و متمایز شدن آن از محتوای رقبا است. همین مسئله باعث جذب مخاطب بسیار می شود. با جذب مخاطب، آمار بازدید وب سایت و همچنین نرخ کلیک بر روی مطالب شما به طرز چشمگیری افزایش می یابد. تمامی این ها مقدمه ای است برای بهبود سئو سایت شما. در حقیقت در نتیجه این کار، سایت شما به نتایج اول گوگل می رسد. همین امر قطعا باعث فروش بیشتر محصولات شما می شود.

قانون قلاب در تولید محتوا چیست؟

چطور از قانون قلاب استفاده کنیم؟

اگر مقاله را تا اینجا دنبال کرده باشید، احتمالا می خواهید بدانید که چطور می توان از این قانون عجیب استفاده کرد! به غیر از تیتر نویسی جذاب و مقدمه گیرا، استفاده از اعداد و ارقام می تواند کمک زیادی به شما بکند. ارقام می‌ توانند مخاطب را سریع جذب خود کنند و ذهن آن ها را درگیر سازند. استفاده از این موارد در مقدمه نتیجه بسیار خوبی در بر دارد. همچنین استفاده از ساده نویسی به جای ادبی نوشتن می تواند باعث ایجاد صمیمیت در مخاطب گردد و از این رو راحت تر مطلب را دنبال می کند. نکته مهم دیگر که می تواند تاثیر خوبی داشته باشد، استفاده از داستان های کوتاه است. به عنوان مثال اگر در خلال مقدمه مطلب خود به داستانی اشاره کنید و یا خاطره ای کوتاه تعریف کنید، حس کنجکاوی مخاطب را تحریک می کنید. در نتیجه احتمال دنبال کردن مطلب شما افزایش می یابد.

جمع بندی

اگر شما هم قصد دارید تا تولید محتوا انجام دهید رعایت قانون قلاب می تواند کمک زیادی به شما بکند. همچنین اگر قصد دارید سایت خود را سئو کنید و برای آن محتوا تولید کنید اما وقت ندارید می توانید کار خود را به تیم سئو و بهینه سازی تهران سرور بسپارید تا در مدت زمانی کوتاه به جایگاه خوبی در صفحات اول گوگل دست پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا