آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

مزایای برگزاری وبینار نسبت به سمینار

چرا وبینار بهتر از سمینار است؟

مزایای برگزاری وبینار نسبت به سمینار

با شیوع کرونا اکثر فعالیت ها در تمام زمینه ها به سمت مجازی شدن حرکت کردند. از آموزش مجازی تا راه اندازی وب سایت های فروشگاهی برای فروش محصولات در دوران قرنطینه. اما عمر وبینار به پیش از این دوران باز می گردد. برگزاری جلسات به صورت آنلاین در بسیاری از شرکت ها اجرا می شد. با این حال در دوران کرونا سمینارها بیش از پیش برگزار شدند. اما وبینار چه برتری هایی نسبت به سمینار دارد؟ در این مقاله قصد داریم تا به شما مزایای برگزاری وبینار نسبت به سمینار را معرفی کنیم. پس با آموزش های تهران سرور همراه باشید.

چرا وبینار بهتر از سمینار است؟

با ارائه دلایلی بسیار ساده می توان به این نتیجه رسید که مزایای برگزاری وبینار بسیار بیشتر از سمینار است. در ادامه 5 مزیت و برتری وبینار نسبت به سمینار را به شما معرفی می کنیم.

1. در هر جای دنیا که باشید می توانید در وبینار شرکت کنید

فعالیت های آنلاین محدودیت های جغرافیایی را کنار می زنند. شما برای شرکت در یک سمینار محکوم به حضور فیزیکی در مکان و زمان مقرر هستید. اما در وبینار این مشکل وجود ندارد. ممکن است یک نفر در شیراز باشد و دیگری در تهران و باقی اعضاء نیز در شهرهای داخلی یا خارجی. هیچ محدودیتی برای برقراری ارتباط میان این افراد وجود ندارد. پس در هر کجای دنیا که باشید می توانید به سادگی در وبینار و جلسات آنلاین شرکت کنید.

در هر جای دنیا که باشید می توانید در وبینار شرکت کنید

2. شرکت کنندگان در وبینار احساس راحتی بیشتری دارند

همانطور که گفتیم شما برای شرکت در یک سمینار نیاز به حضور فیزیکی دارید. به همین منظور باید با ظاهری متناسب با آن فضا و کمی رسمی تر به مراسم و جلسه بروید. همچنین اکثر تایم سمینار را باید در سر جای خود بنشینید که همین مسئله باعث ناراحتی و بروز سختی های زیادی در طول برگزاری جلسه می شود. اما شما در هنگام برگزاری وبینار در خانه خودتان هستید. شما می توانید در حین برگزاری به کارهای مورد علاقه خود بپردازید و وبینار را بر روی مبل راحتی خود برگزار کنید و در عین حال قهوه خود را بنوشید!

3. می توانید از محتوای وبینار مجدداً استفاده کنید

شما وقتی در یک سمینار شرکت می کنید باید اطلاعات آن را یادداشت کنید. قاعدتاً یادداشت تمامی آن ها امکانپذیر نیست و زمان زیادی را از شما می گیرد. همچنین بسیاری از سمینارها اجازه ضبط صوت یا تصویر را به شما نمی دهند. برخی هم امکانات آن را ندارند. اما شما در یک وبینار می توانید با ضبط لحظه به لحظه آن محتوای وبینار را به طور مجدد استفاده کنید. این یک مزیت فوق العاده است که برتری زیادی به وبینار در برابر سمینار می دهد.

4. برگزاری وبینار برای تعداد زیادی از نفرات

اگر بخواهید یک سمینار برگزار کنید قطعا با محدودیت جا مواجه خواهید شد. سالن ها هرچقدر هم که بزرگ باشند پر می شوند و ممکن است همه نتوانند در یک سمینار شرکت کنند. همین مسئله باعث هدررفت استعدادها و از دست دادن فرصت ها می شود. اما در برگزاری وبینار به شرط برخورداری از امکانات و زیرساخت های مناسب شما توان این را دارید که پذیرای تعداد زیادی از نفرات در جلسات آنلاین خود باشید.

5. کم بودن هزینه های برگزاری وبینار نسبت به سمینار

برگزاری یک رویداد یا جلسه کوچک هم نیاز به صرف هزینه هایی دارد. اجاره یا خرید مکان برگزاری، ارسال دعوتنامه و دعوت از نفرات و سخنران و حتی پذیرایی از آنان نیز شما را متحمل پرداخت هزینه های گزافی می کند. اما در مقابل برای برگزاری وبینار شما لازم نیست این هزینه ها را متحمل شوید. فقط کافی است از نرم افزارهای برتر وبینار و زیرساخت های مناسب استفاده کنید تا در برگزاری یک وبینار عالی موفق عمل کنید.

کم بودن هزینه های برگزاری وبینار نسبت به سمینار

جمع بندی

همین 5 دلیل ساده نشان می دهد که برگزاری وبینار برای شما هزینه های کمتری به همراه دارد و در عین حال نتایج بهتری به ارمغان می آورد. شما با استفاده از پلتفرم های برگزاری وبینار مانند ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن می توانید وبینار خود را بهتر از قبل اداره کنید. تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب و میزبانی در این زمینه آمادگی همکاری با کلیه موسسات آموزشی، اداری و سازمانی را دارد. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلان مورد نظر خود را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا