آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسفناوریکسب و کار

معایب سایت سازها

چرا نباید از سایت سازها استفاده کنیم؟

امروزه راه های زیادی برای راه اندازی وب سایت وجود دارد. دیگر HTML و CSS تنها راه برای طراحی وب سایت نیستند. اگر از این دو سر در نمی آورید می توانید از CMS ها یا همان سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید. سیستم هایی مانند وردپرس یا جوملا که کار طراحی سایت را تا حد زیادی راحت می کند. با این حال برای راه اندازی وب سایت در چنین پلتفرم هایی نیز به دانش فنی نیاز دارید. اما اگر می خواهید به ساده ترین شکل ممکن و در کمتر از چند دقیقه سایت خود را راه اندازی کنید باید به سراغ سایت سازها بروید. اما چرا نباید از سایت سازها استفاده کنیم؟ معایب سایت سازها چیست؟ در این مقاله به بررسی این مسائل می پردازیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

چرا نباید از سایت سازها استفاده کنیم؟

هیچ سیستمی در دنیای اینترنت کامل نیست. هر کدام از آن ها معایبی دارند و همچنین مزایای زیادی در اختیار کاربران خود قرار می دهند. اما برخی معایب بیشتری دارند و برخی مزایای بیشتر. متاسفانه باید گفت سایت سازها جزو دسته اول هستند که معایب به شدت زیادی دارند. از این رو بهتر است برای راه اندازی وب سایت به سراغ این روش نروید. اما چرا؟ در ادامه دلایلی قانع کننده مبنی بر بد بودن این روش راه اندازی سایت به شما معرفی می کنیم.

1- وابستگی به سایت اصلی و عدم استقلال

وابستگی به سایت اصلی و عدم استقلال

بزرگترین عیبی که سایت سازها دارند این است که به کاربران خود استقلال نمی دهند. سایت ساز خودش یک سایت است که بستر طراحی سایت ساده را برای شما فراهم می کند. از این رو تمام فعالیت های شما در بستر و زیر مجموعه سایت مادر است. هیچ استقلالی وجود ندارد. شما ۱۰۰ درصد به سایت ساز اصلی وابسته هستید. اما این مسئله چه ایرادی دارد؟ اگر مشکلی برای سایت ساز اصلی پیش بیایید سایت شما نیز با آن رو به رو می شود. نکته مهم تر این که اگر سایت ساز اصلی از رده خارج شود یا به هر دلیلی به فعالیت خود پایان دهد سایت شما نیز از دست خواهد رفت!

2- هزینه گران در برابر امکانات محدود

شعار بسیاری از سایت سازها رایگان بودن یا هزینه پایین آن است. اما این تنها یک شگرد تبلیغاتی برای جذب مخاطب است. به محض این که شما سایت خود را با پلان های رایگان راه اندازی کنید احساس نیاز به ویژگی های دیگری می کنید. ویژگی هایی که تنها در نسخه های پولی وجود دارند. با این وجود شما پولی که پرداخت می کنید بسیار زیاد است. اما این مسئله زمانی بدتر می شود که امکاناتی که دریافت می کنید نیز بسیار اندک و محدود هستند. شاید با این هزینه ها بتوانید یک وب سایت وردپرسی حرفه ای را داشته باشید!

3- فضا و هاست بسیار محدود

برای کاهش هزینه ها و برای این که بتوانند سایت شما را رایگان تحویل دهند باید منابع زیادی را محدود کنند. یکی از اصلی ترین این منابعُ هاست و فضای ذخیره سازی است. این فضا آنقدر کم است که تنها پس از چند روز احساس کندی و لگ های متعدد می کنید. از این رو باز هم باید برای تهیه هاست و به دست آوردن فضای بیشتر هزینه پرداخت کنید. این مسئله به خصوص در ابتدای فعالیت بسیار ناراحت کننده و گاها اعصاب خورد کن است.

4- عدم توسعه پذیری

وقتی دارید سایت خود را با استفاده از سایت سازها طراحی می کنید باید بهترین چیزی که می خواهید را طراحی کنید. شاید از خود بپرسید که بعدها امکانات بیشتری به آن اضافه می کنم. اما متاسفانه این یک خیال باطل است. بیش از ۹۰ درصد سایت سازها به شما اجازه توسعه دادن و اعمال تغییرات در سایت پس از راه اندازی را نمی دهند. از این رو شما اگر نیاز به ویژگی خاصی داشته باشید، یا باید مبالغ هنگفتی را برای داشتن آن بپردازید و یا باید سایت خود را از نو طراحی کنید. مسئله ای که اصلا به مذاق هیچکس خوش نمی آید.

5- سئو در سایت سازها معنایی ندارد

یکی دیگر از بدترین معایب سایت سازها عدم استفاده از ابزارهای سئو درون این سایت ها است. شما نمی توانید سایت خود را بر اساس الگوریتم های گوگل بهینه کنید. چرا که سایت شما از هر نظر مانند سرعت و سرور به سایت اصلی وابسته است. همچنین سرعت لود این سایت ها معمولا بسیار پایین است. نکته ای که اگر با سئو آشنا باشید می دانید بسیار مضر است. گوگل اصلا از سایت های کند و کم سرعت خوشش نمی آید و خیلی زود آن ها را از نتایج جستجو حذف می کند!

6- عدم انعطاف پذیری در طراحی سایت

عدم انعطاف پذیری در طراحی سایت

با استفاده از HTML و CSS و یا سیستم مدیریت محتوای وردپرس شما می توانید هر قابلیتی که می خواهید را به سایت خود اضافه کنید. محدودیتی در این روش ها برای شما وجود ندارد. ظاهر سایت خود را می توانید بنا به سلیقه خودتان تغییر دهید. از این رو سایت های بسیار پویایی خواهید داشت. اما سایت سازها بسیار محدود هستند. شما تنها چند قالب آماده در اختیار دارید. با انتخاب هر یک تنها می توانید تغییرات بسیار محدودی در آن ها اعمال کنید. تغییراتی که صرفا کمی ظاهر سایت را تغییر می دهند و کاربری خاصی ندارند.

جمع بندی

ما به شما توصیه می کنیم به هیچ عنوان از سایت سازها حتی برای کوتاه مدت استفاده نکنید. چرا که در آینده مشکلات زیادی برای کسب و کار شما به وجود می آورند. اگر به دنبال راه اندازی وب سایت خوب و مناسبی هستید اما دانش کافی ندارید می توانید طراحی سایت خود را به تهران سرور بسپارید. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلان مورد نظر خود را انتخاب کنید. مجموعه ما وب سایت شما را در کمترین زمان ممکن، با کیفیتی بالا و قیمتی مقرون به صرفه به شما تحویل خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا