آموزش های adobeconnect

چطور میزان تعامل ادوب کانکت را به دست آوریم؟

به دست آوردن میزان تعامل ادوب کانکت

چطور میزان تعامل ادوب کانکت را به دست آوریم؟

جلسات و وبینارهای آنلاین می توانند به اندازه جلسات فیزیکی در جلب توجه مخاطبان و انتقال مؤثر پیام مؤثر باشند.
ادوب کانکت مجموعه ای از ویژگی ها را ارائه می دهد. ویژگی هایی که ارائه دهندگان می توانند از آن ها برای تشویق
مخاطبان به مشارکت استفاده کنند و بحث را زنده نگه دارند. با این حال، جلسات فیزیکی یک مزیت قابل توجه دارد که آن «دیدن مخاطب» است. در واقع نظارت بر توجه مخاطبان با مشاهده واکنش ها و بیان آن برای مجریان آسان تر است. چرا
که ملموس تر است. آگاهی از توجه مخاطبان در تنظیم سرعت جلسه و اطمینان از تحویل صحیح پیام شما مهم است. از این رو ادوب کانکت از نسخه 9 به بعد معیار جدیدی را برای اندازه گیری درگیری و توجه مخاطب تحت عنوان شاخص تعامل ادوب کانکت معرفی کرد.

شاخص تعامل ادوب کانکت چه ویژگی هایی دارد؟

شاخص تعامل هم اکنون برای ارائه‌ کنندگان در طول سمینارها، رویدادها و کلاس‌ های درس مجازی در پاد جدید داشبورد Engagement قابل مشاهده است. همچنین، هنگام استفاده از بخش رویدادهای ادوب کانکت، نموداری که میزان تعامل دقیقه به دقیقه را نشان می دهد، پس از هر جلسه در دسترس است. ارائه‌ کنندگان می‌ توانند به عقب برگردند و به بخش‌ هایی از جلسه که کم و بیش جذاب‌ تر از دیگر بخش ها بودند نگاه کنند تا ارائه‌ های آینده‌ شان را بر اساس این آمارها بهبود بخشند. نکته جالب توجه این است که برای حفظ حریم خصوصی، ادوب کانکت گزینه‌ هایی را برای میزبان‌ ها فراهم می‌ کند تا به شرکت‌ کنندگان جلسه اجازه دهد از ردیابی برای تعامل انصراف دهند. در حقیقت اگر کسی مایل نباشد که میزان تعاملش بررسی شود، می تواند این گزینه را فعال کند.

داشبورد تعامل چیست؟

ارائه به گروه بزرگی از مخاطبان حتی در یک محیط آنلاین نیز چالش برانگیز است. مجریان می خواهند در حین ارائه بر روی محتوای خود متمرکز شوند و حواسشان پرت نشود تا ارائه بهتری داشته باشند. در عین حال، آن ها تمایل دارند میزان مشارکت مخاطب را پیگیری کنند. ادوب کانکت با ایجاد داشبورد تعامل این امکان را به شما می دهد که در هنگام ارائه وبینار یا برگزاری کلاس آمار مشارکت را داشته باشید. در حقیقت این آمار در داشبورد تعامل قابل مشاهده هستند و می توانید هنگام برگزاری نیم نگاهی به آن نیز داشته باشید.

داشبورد تعامل

علاوه بر تعامل، این داشبورد چندین شاخص کلیدی تعاملی را نیز نشان می دهد. اگر از پاد پرسش و پاسخ استفاده
می شود، نشان می دهد که چند سوال پرسیده شده است. اگر از پاد نظرسنجی استفاده شود، نشان می دهد که
چند کاربر در نظرسنجی شرکت کرده اند. همچنین حضور و زمان جلسه را نشان می دهد. بدین صورت مجریان
می توانند در یک نگاه از وضعیت جلسات خود مطلع شوند.

نحوه محاسبه میزان تعامل چگونه است؟

محاسبه میزان تعامل ادوب کانکت نیز به سادگی انجام می پذیرد. شاخص کلی تعامل برای جلسه بین 0 تا 100 درصد اندازه گیری می شود. با انجام فعالیت های مختلف، امتیازی بین 1 تا 100 به مخاطب داده می شود. هر چه این عدد بیشتر باشد، نشان دهنده بالا بودن میزان تعامل مخاطب شماست.

فعالیت هایی که به مخاطب شما 100 امتیاز می دهند عبارت است:

  1. چت کردن به صورت خصوصی یا عمومی
  2.  پرسیدن سؤال، اضافه کردن سؤال یا حذف آن
  3. شرکت در نظرسنجی
  4. دانلود فایل های جلسات یا کلاس ها
  5. استفاده از پاد یادداشت
  6. بروزرسانی وضعیت

فعالیت هایی مانند تکان دادن موس، کلیک کردن و راه اندازی وب کم نیز 80 امتیاز برای مخاطب دارد. اگر صفحه کلاس یا جلسه برای شما باز باشد و شما بر روی آن فوکوس داشته باشید 70 امتیاز خواهید گرفت اما در صورت مینیمایز کردن آن امتیاز شما بین 1 تا 10 خواهد بود.

فعال سازی داشبورد تعامل

امتیازات کسب شده در تعیین میزان تعامل کاربران، به ویژه برای جلسات بزرگ (بیش از 25 شرکت کننده) بسیار موثر است. داشبورد تعامل ادوب کانکت یا همان Engagement را می‌ توانید از منوی Pods فعال کنید و برای سمینارها، کلاس‌ های مجازی یا رویدادهای زنده مورد استفاده قرار دهید. به لطف رابط کاربری انعطاف‌ پذیر ادوب کانکت، ارائه‌ کنندگان می‌ توانند داشبورد تعامل را در جایی قرار دهند که برایشان راحت تر باشد و هر چند وقت یک بار به آن نگاه کنند.

امتیازات حاضران

درگیری زیاد، متوسط ​​و کم با رنگ های مختلف به تصویر کشیده می شوند. رنگ سبز نشان از تعامل بالا، رنگ زرد نشان از تعامل متوسط و رنگ قرمز نشان دهنده تعامل کم می باشد. تجزیه و تحلیل ما نشان داده است که جلسات با امتیاز تعامل 60 یا بالاتر، شرکت کنندگانی بسیار درگیر و با تعامل بالا دارند و چنین جلساتی معمولاً در ارائه پیام خود مؤثر هستند. در مقابل اما جلساتی که امتیاز مشارکت آن ها کمتر از 20 باشد، اکثر شرکت‌ کنندگان آن را ترک کرده اند.

نظارت بر مشارکت فردی

نظارت و آمار دسته جمعی می تواند برای همایش ها یا جلسات بزرگ و متوسط بسیار کاربردی باشد. اما گاهی ارائه دهنده قصد دارد میزان مشارکت فرد فرد اعضاء را به دست آورد. این مسئله به خصوص در کلاس های درس مجازی کاربردی است. هنگامی که معلم قصد دارد میزان مشارکت دانش آموزان خود را پیدا کند. خوشبختانه ادوب کانکت این مسئله را نیز پیش بینی کرده است. در پاد شرکت کنندگان یا Attendees گزینه Show Individual Engagement را فعال کنید. بدین صورت نظارت فردی نیز فعال می شود. مشارکت فردی نیز با سه رنگ نمایش داده می شود. رنگ سبز نشان از تعامل بالا، رنگ زرد نشان از تعامل متوسط و رنگ قرمز نشان دهنده تعامل کم می باشد.

نظارت بر مشارکت فردی

جمع بندی

به دست آوردن میزان تعامل شرکت کنندگان در جلسات آنلاین ادوب کانکت برای ارائه کنندگان بسیار مهم و حیاتی است. در حقیقت با این آمار می توانند جلسات، همایش و کلاس های بعدی خود را بهتر از قبل برگزار کنند. چرا که ضعف های خود را پیدا کردند و آن ها را پوشش دادند. این ویژگی تعامل ادوب کانکت بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته و علاقه مندان زیادی پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا