Moodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButtonطراحی سایت و وردپرس

چطور بازدهی کلاس مجازی را افزایش دهیم؟

کلاس مجازی با بازدهی بالا

چطور بازدهی کلاس مجازی را افزایش دهیم؟

کلاس و آموزش مجازی یک شیوه نوین آموزشی در دنیا محسوب می شود. این سبک آموزشی تفاوت های عمده ای با شیوه سنتی یعنی آموزش حضوری و فیزیکی دارد. مهم ترین و اصلی ترین این تفاوت که محل نزاع بسیاری نیز می باشد حضور یا عدم حضور دانش آموزان در کلاس و محیطی فیزیکی است. در آموزش مجازی دانش آموزان از طریق نرم افزارهای مخصوص در کلاس حاضر می شوند. مسئله ای که به عقیده طرفداران آموزش سنتی، بازدهی درسی را بسیار کاهش می دهد. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چطور می توانید بازدهی کلاس مجازی را تا حد خوبی افزایش دهید. پس با وبلاگ تهران سرور آشنا باشید.

چرا کلاس مجازی مورد توجه قرار دارد؟

ابتدا این سوال را پاسخ می دهیم که اصولا چرا کلاس مجازی مورد توجه قرار دارد؟ در حقیقت چرا با وجود آموزش حضوری تمایل به این شیوه آموزشی به خصوص در سال های اخیر افزایش یافت؟ پاسخ ساده است. در حقیقت انسان به دنبال کشف تجربیات جدید و زندگی آسان تر است. آموزش مجازی نیز در همین راستا حرکت می کند. در حقیقت به دنبال آسان کردن زندگی انسان است. و به نوعی چون تجربه جدیدی است، روحیه اکتشاف پذیری بشر را نیز راضی نگه می دارد. اما بدون شک یکی از اصلی ترین دلایلی که در سالیان اخیر این روش آموزشی مورد توجه واقع شد، پاندمی کرونا بود. این ویروس عجیب که باعث تعطیل شدن چند ساله کره زمین شد، باعث شد تا مدارس نیز از این سبک برای تحصیل و تدریس استفاده کنند.

آیا کلاس مجازی بازدهی بالایی ندارد؟

یکی از مسائلی که همواره نگرانی هایی برای این شیوه آموزشی به دنبال داشته این است که بازدهی کلاس مجازی در چه سطحی است. به عبارت دیگر بسیاری اعتقاد دارند که کلاس های مجازی به دلیل عدم حضور فیزیکی دانش آموز و معلم بازدهی مناسبی ندارد. اما این مسئله یک خطای بزرگ است. قابلیت هایی که نرم افزارهای مختلف آموزش مجازی در اختیار ما قرار می دهند، باعث می شود که بازدهی آن به مانند کلاس های حضوری، بسیار موثر باشد. اما بدون شک راه هایی برای افزایش این بازدهی وجود دارند.

کلاس مجازی با بازدهی بالا

بازدهی کلاس مجازی به چه معنا است؟

بازدهی آموزش به طور کلی، میزان سواد منتقل شده از راه های به دانش آموزان است. هرچه بازدهی آموزش پایین تر باشد، سواد دانش آموختگان از آن کلاس در سطح پایین تری قرار خواهد داشت. این مسئله در آموزش و کلاس مجازی نیز به همین منوال است.  لذا هرچه این بازدهی بالاتر باشد، به معنای بالاتر بودن کیفیت انتقال مطالب در این نوع آموزش است. پس نمی توان گفت به طور کلی بازدهی کلاس مجازی از کلاس حضوری کمتر است. چرا که مقیاس های اشتباهی را به دنبال خواهد داشت.

چطور بازدهی کلاس مجازی را افزایش دهیم؟

این اصلی ترین سوالی است که در این مقاله قصد پاسخ دادن به آن را داریم. یکی از راه های افزایش بازدهی آموزشی کلاس مجازی، اجتماعی تر نمودن کلاس با افزایش دعوت به مشارکت اعضای کلاس در مباحث کلاسی است. به عبارتی هر چه جو کلاس مستلزم مشارکت باشد این بازدهی چندین برابر می شود. چرا که با اعطای مسئولیت به اعضای کلاس احساس تعلق و مورد توجه قرار گرفته شدن در اعضا قوت یافته و حس مسئولیت پذیری در آن ها تقویت خواهد شد. همچنین حذف باورهای اشتباه در کلاس های آنلاین و سوق دادن کلاس های آنلاین به سمت تقویت خودآموزی در دانش آموزان موجب افزایش یادگیری در این کلاس ها خواهد شد.

جمع بندی

اگر به دنبال تجربه یک کلاس مجازی با بازدهی بسیار بالا هستید، پیشنهاد ما استفاده از سرویس های آموزش مجازی تهران سرور است. هم اکنون نیز می توانید با استفاده از پلتفرم هایی مانند بیگ بلو باتن، ادوب کانکت، مودل و اتصال آن ها به یک سایت وردپرسی برای خود یک مدرسه آنلاین و مجازی راه اندازی کنید. کافی است اگر قصد این کار را دارید با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و در این خصوص مشاوره ای رایگان دریافت کنید. پس از دریافت این مشاوره و آشنایی با سرویس های ما می توانید پلان های مورد نظر خود را انتخاب کنید و نسبت به خرید آن ها اقدام نمائید. کلیه خدمات ما در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا