LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

چه قوانینی در آزمون آنلاین وضع کنیم؟

بهترین قوانین برای آزمون آنلاین

چه قوانینی در آزمون آنلاین وضع کنیم؟

شما هنگام برگزاری آزمون آنلاین باید به بهترین شکل ممکن قوانینی برای آن وضع کنید. قوانینی که هم در راستای آموزش و بهود عملکرد و کیفیت آزمون مجازی باشد. و هم در تجربه دانش آموز موثر واقع شود. یکی از مهمترین خصوصیاتی که آزمون دهندگان برای آن ارزش قائل هستند، واضح بودن است. بهترین راه برای تهیه این امر از طریق قوانین آزمون عملی است که درک آسان و مجاز بودن را به همراه دارد. هنگام نوشتن قوانین امتحان خود، سعی کنید توجه داشته باشید که آزمون انلاین دارای قوانینی استاندارد است. که برای هر آزمون اعمال می شود و نیازی نیست هر بار به صورت دستی اضافه شود. در این مقاله قصد داریم بگوییم بهتر است چه قوانینی در آزمون آنلاین وضع کنیم. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

پیش از وضع قوانین به چه نکاتی توجه کنیم؟

پیش از آنکه بخواهید قوانینی را برای آزمون آنلاین خود پیاده سازی کنید بهتر است به برخی نکاتی که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم توجه کنید. توصیه می کنیم همیشه دستورالعمل های ساده را رعایت کنید. به عنوان مثال قوانین را ساده، واضح، مختصر و سازگار با نوع آزمون وضع کنید. با وضع قوانین می توانید تا حد امکان از سردرگم شدن دانش آموزان جلوگیری کنید. یکی از راه کارهای موثر این است که، لیستی از قوانین هر قسمت از آزمون (پیش آزمون، آزمون، پس آزمون) را باهم بنویسید. بدین صورت دانش آموز می داند که در یک آزمون آنلاین مجاز به انجام چه کارهایی است.

قوانین استاندارد آزمون آنلاین چه قانون هایی هستند؟

به طور کلی آزمون های آنلاین از یک اصولی پیروی می کنند. در خقیقت اگر قصد دارید که دروس مختلفی را در آزمون آنلاین برگزار کنید می توانید از این قوانین در تمام آن ها استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که بنا به سازوکار دروس ممکن است برخی از این قوانین دستخوش تغییراتی شوند. که این مسئله کاملا بدیهی است و ایرادی ندارد و باعث شکوفا شدن خلاقیت طراح سوال نیز خواهد شد.

بهترین قوانین برای آزمون آنلاین

قوانین استاندارد آزمون آنلاین عبارتند از:

  • تنها ماندن در اتاق در ساعت ازمون دادن
  • داشتن یک میز کار و فضای کار مشخص
  • اتصال به منبع اینترنت از طریق سیم
  • سلامت سیستم و سخت افزار
  • حفظ تمرکز
  • جای نشستن مناسب
  • صحبت نکردن باکسی هنگام امتحان دادن
  • اتصال و روشن بودن وب کم، بلندگوها و میکروفن
  • و…

این قوانین به شما اطمینان می دهد که عوامل حواس پرتی از آزمون دهنده دور شده است و فرد می تواند بدون وقفه روی امتحان تمرکز کند و در ازمون موفق شود. هدفی که هر معلم و طراحی آن را دنبال می کند و امیدوار است که آزمون به بهترین شکل ممکن برگزار شود و برای همه دانش آموزان ثمر بخش باشد.

جمع بندی

با وضع این قوانین ساده قطعا تجربه دل نشینی از آزمون آنلاین در پلتفرم های مختلف خواهید داشت. پیشنهاد ما برگزاری آزمون مجازی در مودل است. اگر قصد طراحی مودل را دارید و به دنبال خرید LMS قدرتمند هستید، کافی است با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. همچنین برای دیدن آموزش‌ های ویدیویی ما می‌ت وانید به کانال‌ ما در آپارات مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا