طراحی سایت و وردپرس

چگونه زبان وردپرس را فارسی کنیم؟

چگونه زبان وردپرس را فارسی کنیم؟

اگر مطالب وب سایت ما را دنبال کرده باشید، می دانید که ما قابلیت های زیادی از وردپرس را به شما معرفی کردیم. همانطور که بارها در مقالات مختلف اشاره کردیم، یکی از مهم ترین ویژگی های این سیستم مدیریت محتوا پشتیبانی از زبان های زنده دنیاست. خوشبختانه وردپرس به خوبی از زبان شیرین فارسی نیز پشتیبانی می کند. در حقیقت شما می توانید تمام بخش های پیشخوان وردپرس خود را به صورت فارسی مشاهده کنید. اما شاید برای شما و به خصوص افراد مبتدی و تازه کار این سوال پیش بیاید که چطور باید زبان وردپرس را فارسی کنیم؟ در این مقاله آموزشی تهران سرور قصد داریم به این سوال شما پاسخ دهیم. پس با ما هراه باشید.

تفاوت زبان در نسخه های قدیمی با نسخه های جدید وردپرس

وردپرس از سال ۲۰۰۳ یعنی نزدیک به ۲۰ سال است که فعالیت می کند. در ابتدا تنها قابلیت ساخت وبلاگ را داشت. اما با بروزرسانی و توسعه یافتن امروزه به یک CMS قدرتمند تبدیل شده که توانایی ساخت و ایجاد هر نوع وب سایتی را دارد. با این حال در گذشته و نسخه های ابتدایی وردپرس شما نمی توانستید هر زمانی که بخواهید زبان این CMS را تغییر دهید. در حقیقت اگر به نسخه انگلیسی، فارسی، عربی و… نیاز داشتید، باید نسخه مربوطه را دانلود و نصب می کردید. در غیر این صورت راهی برای تغییر زبان به صورت امروزی وجود نداشت. اما امروزه شما در هر مرحله‌ای که بخواهید می توانید زبان وردپرس و چپ چین یا راست چین بودن آن را مشخص کنید.

انتخاب زبان فارسی هنگام نصب وردپرس

چگونه زبان وردپرس را فارسی کنیم؟

برای دریافت فایل نصبی وردپرس کافی است به سایت آن به آدرس Wordpress.org مراجعه کنید و آخرین و به روز ترین نسخه را دانلود کنید. پس آن که وردپرس را در هاست خودتان نصب کردید و قصد راه اندازی آن را داشتید، در مراحل ابتدایی از شما می خواهد که زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. زبان پیشفرض آن نیز انگلیسی است. در بین هزاران زبان زنده ای که این سیستم از آن ها پشتیبانی می کند، نام زبان فارسی نیز به چشم می خورد. کافی است بر روی «فارسی» کلیک کنید تا زبان فارسی انتخاب شود. برای اعمال تغییرات نیز کافی است بر روی دکمه «ادامه» کلیک کنید. بدین ترتیب شما پیشخوان وردپرس را به صورت فارسی و راست چین مشاهده می کنید. اما اگر بخواهید در ادامه زبان خود را تغییر دهید چه؟ یا اگر در ابتدا وردپرس انگلیسی نصب کردید و حالا می خواهید زبان خود را فارسی کنید؟

انتخاب زبان فارسی بعد از نصب وردپرس

چگونه زبان وردپرس را فارسی کنیم؟

اگر در ابتدا وردپرس خود را با زبانی غیر از فارسی نصب کردید دیگر لازم نیست مراحل نصب را از ابتدا طی کنید. وردپرس این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار داده است که در هر زمانی که بخواهند می توانند زبان مورد نظر خود را انتخاب کنند. بدین ترتیب پنل مدیریت آن ها نیز به زبان دلخواه تغییر می یابد. برای این کار کافی است ابتدا از پنل مدیریت وارد بخش تنظیمات>عمومی شوید. در این بخش زبان سایت را مشاهده می کنید. کافی است زبان فارسی را از میان زبان های در دسترس انتخاب کنید. بعد از ذخیره تنظیمات، زبان مورد نظر شما بر روی کلیت سایت اعمال می شود. لازم به ذکر است اگر در میان زبان ها، زبان فارسی را پیدا نکردید، آخرین نسخه وردپرس را دانلود و نصب کنید.

جمع بندی

به همین سادگی و تنها با چند کلیک می توانید زبان فارسی را در وردپرس خود به کار بگیرید. با استفاده از زبان فارسی در وردپرس، طراحی سایت و کار کردن با این سیستم بسیار راحت تر می شود. با این کار دیگر بهانه بلد نبودن زبان انگلیسی را ندارید و به سادگی می توانید سایت خود را راه اندازی کنید و به مدیریت آن بپردازید.

سعی کنید طراحی وب سایت خود را تیم های با سابقه و حرفه ای واگذار کنید تا نتیجه کار با ایده و افکار شما همخوانی داشته باشد. مجموعه تهران سرور پیشرو در خدمات وب، آموزش مجازی و طراحی سایت آماده همکاری با شما است. تیم طراحی سایت ما متشکل از افرادی با سابقه و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت هستند که می توانند انواع سایت را برای شما طراحی کنند. تهران سرور شما را با یک طراحی اصولی و سئو منظم شما را به نقطه اوج در کسب و کارتان می رساند. همچنین برای دیدن آموزش‌ های ما می‌توانید به کانال‌ آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا