آموزشفناوریمعرفی نرم افزار های مرتبط

کوتاه کننده لینک چیست و چه مزایایی دارد؟

چرا باید از کوتاه کننده لینک استفاده کنیم؟

کوتاه کننده لینک چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از اقداماتی که شما و وب سایتتان را در معرض دید قرار می دهد آدرس اینترنتی صفحات شماست. URL ها یکی از مهم ترین بخش های هر سایت هستند که متاسفانه عده زیادی به آن بی توجه هستند. استفاده از لینک های بلند، پیچیده و نامفهوم علاوه بر ظاهر زیبایی که ندارند، معمولا نرخ کلیک پایین تری نیز دارند. یکی از ساده ترین راه ها برای خلاص شدن از این آشفتگی استفاده از سرویس های آنلاین کوتاه کننده لینک است. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم کوتاه کننده لینک چیست و چه مزایایی دارد. در ادامه برخی از بهترین سایت ها در این حوزه را به شما معرفی خواهیم کرد. پس با تهران سرور همراه باشید.

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده لینک همانطور که از نامش مشخص است وظیفه کوتاه کردن آدرس های اینترنتی یا همان URL ها را دارد. در حقیقت اگر شما یک URL طولانی با کلماتی پیچیده دارید و نمی خواهید آن را به اشتراک بذارید بهترین کار کوتاه کردن آن است. شما باید از این ابزار آنلاین استفاده کنید. لینک مورد نظر خود را کپی کنید و در سایت قرار دهید. پس از چند لحظه لینک کوتاه با ظاهری زیبا، کوتاه و خوانا دریافت می کنید. این لینک کوتاه آدرس شما را تغییر نمی دهد. در حقیقت مقصد آن با مقصد لینک اصلی یکی است. وظیفه اصلی این ابزارهای مرتب و کوتاه کردن لینک های بلند و نامفهوم است.

مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک چیست؟

چرا باید از کوتاه کننده لینک استفاده کنیم؟

حتما از خودتان می پرسید مگر چه تفاوتی میان لینک های بلند با لینک های کوتاه وجود دارد. ما به شما می گوییم که انجام این کار چه مزیت هایی برای شما به همراه خواهد داشت.

1- اشتراک گذاری راحت تر

با داشتن لینکی کوتاه به سادگی می توانید آن را در هر جایی که نیاز دارید به اشتراک بگذارید. در سایت ها، شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و… حتی می توانید خیلی راحت آن را حفظ کنید و در مرورگر خود جستجو کنید. قطعا این کار ظاهر زیبایی دارد و برای کسب و کار شما یک نکته مثبت به شمار می رود.

2- به دست آوردن اطلاعات نسبی کاربر

برخی از این سرویس ها به ازای هر کلیکی که بر روی لینک کوتاه شما می شود، اطلاعاتی از کاربران به شما می دهد. به عنوان مثال جنسیت و علاقه مندی های او. همچنین میزان بازخوردی که به لینک شما در شبکه های مختلف داده شده است را بررسی می کند و به شما می دهد. این می تواند یک جامعه آماری مناسب برای شما ایجاد کند.

3- افزایش احتمال کلیک بر روی لینک

همانطور که گفتیم به دلیل ظاهری موجه تر لینک های کوتاه و زیبایی که دارند، احتمال بیشتری برای کلیک بر روی آن ها است. همین مسئله دلیل دیگری است بر کپی و اشتراک گذاری بیشتر آن. علاوه بر تمام این ها، میزان تعامل کاربران نیز با استفاده از این لینک ها بالا می رود چرا که ساده تر قابل اشتراک گذاری است.

4- حرفه ای به نظر می رسید

ظاهر ساده و مرتب در همه جا از شما یک شخصیت حرفه ای می سازد. در خصوص لینک ها نیز همین مسئله صادق است. استفاده از لینک های بلند نشان دهنده شلختگی و جدی نبودن در کار شما تلقی می شود. اما اگر از کوتاه کننده لینک استفاده کنید، لینک های شما کوتاه و زیبا به نمایش در می آیند.

معایب استفاده از کوتاه کننده لینک چیست؟

چرا باید از کوتاه کننده لینک استفاده کنیم؟

البته این سرویس ها هرچقدر هم که خوب باشند خالی از ایراد و اشکال نیستند. در ادامه برخی از معایب ابزارهای آنلاین کوتاه کننده لینک را به شما معرفی می کنیم.

1- امنیت پایین تر نسبت به لینک اصلی

بر اساس برخی آمارها، احتمال هک شدن، مورد حمله قرار گرفتن و… در لینک های کوتاه کمی بیشتر از لینک های اصلی است.

2- از کار افتادن سرویس آنلاین

ممکن است به هر دلیلی سرویس کوتاه کننده لینک از کار بیفتد یا غیر فعال شود. درست است که این احتمال کم است اما وجود دارد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، ممکن است کسب و کار شما آسیب جدی بخورد.

بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک کدام اند؟

جمع بندی

استفاده از این سرویس ها معایب و مزایای خودش را دارد. در نهایت تصمیم با شماست که کدام یک را انتخاب کنید. اگر ظاهر زیبا، نرخ کلیک بیشتر، اشتراک گذاری بهتر می خواهید پیشنهاد ما استفاده از این سرویس ها است. اما اگر امنیت برای شما مهم تر است و نگران غیرفعال شدن سایت های کوتاه کننده لینک هستید بهتر است این کار را انجام ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا