LMS سیستم مدیریت یادگیریآموزش های adobeconnect

آموزش مجازی با گوشی هوشمند

با گوشی هوشمند خود در کلاس مجازی شرکت کنید

آموزش مجازی با گوشی هوشمند

این روزها تلفن‌های همراه به عضوی جدایی ناپذیر از زندگی انسان تبدیل شده‌اند. و انجام دادن بسیاری از کارها بدون وجود آن‌ها تقریبا غیر ممکن است. شاید هیچکس تصورش را نمی‌کرد که روزی ابزاری که تنها برای برقراری تماس به صورت بی سیم و قابل حمل به وجود آمده تا این حد پیشرفت کند که توانایی انجام هر کاری را داشته باشد. در حقیقت با پیشرفت تکنولوژی و بروز شدن تلفن‌های همراه و همچنین پیدایش گوشی‌های هوشمند، بساط پخش کننده‌های موسیقی، دوربین‌های دیجیتال، نامه‌های کاغذی، ساعت‌ها و… تا حد زیادی برچیده شد. چرا که این ابزار کوچک توان انجام تمام این کارها را به صورت یکجا خواهد داشت. این پیشرفت‌ها در زمینه‌های نرم‌افزاری نیز به شدت محسوس بود تا جایی که پای آموزش مجازی نیز به این وادی باز شد.

آموزش مجازی با گوشی هوشمند چیست؟

آموزش مجازی با گوشی هوشمند چیست؟

آموزش مجازی با گوشی هوشمند یا Mobile Learning که به اصطلاح M-learning نیز نامیده می‌شود. نوعی از یادگیری مجازی به صورت آنلاین است که روند اجرایی آن‌ها در ابزارهایی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌باشد. این روش آموزشی با شیوه زندگی انسان امروزی کاملا تناسب دارد. چرا که همانطور که گفتیم جدا کردن آدم‌های امروز از تلفن‌ هایشان کار بسیار دشواری است! همین وابستگی بیش از حد به این ابزار، فرصتی است برای یادگیری که باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد. بازدهی که این روش می‌تواند برای دانشجویان و بسیاری از کارکنان شرکت‌ها داشته باشد، به دلیل انعطاف پذیری، بسیار بالاست و نباید به سادگی از کنار این فرصت خوب گذشت.

آموزش مجازی با موبایل چه مزایایی دارد؟

در روزهای سخت کرونایی که پشت سر گذاشتیم آموزش تعطیل نشد و تنها شیوه استفاده از آن دچار تغییر و تحولاتی شد. در واقع آموزش فیزیکی و به شیوه سنتی جای خود را به آموزش مجازی داد تا دانشجویان، دانش آموزان و حتی کارکنان ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز از بخش آموزشی عقب نمانند. فراهم کردن ابزارهای آموزشی مختلف برای برگزاری کلاس‌های آنلاین اما کار دشواری بود چرا که توان مالی بسیاری از خانواده‌ها به تهیه وسایلی مانند لپ تاپ و کامپیوتر نمی‌رسید. با این وجود گوشی‌های هوشمند به دلیل قیمت نسبتا پایین تری که داشتند به نظر گزینه‌ی مناسبی برای متوسط قشر جامعه به شمار می‌رفتند.

علاوه بر تمام این‌ها، گوشی‌های همراه هوشمند در طول روز همیشه در دسترس ما هستند و راه اندازی آن نیز کار بسیار ساده‌ای است. سرعت بالا و راحتی در استفاده، Mobile Learning را به یکی از محبوب ترین شیوه‌های آموزش مجازی در بین دانشجویان و به خصوص کارمندان تبدیل کرده است. همچنین شما در هر زمان و مکانی که باشید، به دلیل اندازه مناسب این ابزارها و قابلیت‌ جا به جایی می‌توانید به سرعت از آن‌ها برای کارهای آموزشی خود استفاده کنید.

آموزش مجازی با موبایل چه مزایایی دارد؟

برخی از کارمندان در طول روز مجبور به انجام کارهای سخت هستند که دیگر وقتی برای آموزش ندارند. این مهم برای بسیاری از دانشجویان شاغل نیز اتفاق افتاده است. اما آموزش مجازی با موبایل، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در هنگام کار نیز دقایقی را به آموزش مجازی اختصاص دهید. علاوه بر این دانش آموزان نیز به سادگی با محیط‌های گوشی‌های هوشمند ارتباط برقرار می‌کنند و در کلاس‌های مجازی درگیر درس می‌شوند.

چه بسترهای آموزش مجازی برای تلفن‌های هوشمند وجود دارند؟

بدون شک استفاده از سیستم‌های مدیریت یادگیری یا همان LMS بهترین راه برای آموزش مجازی به شمار می‌رود. LMS مودل نیز به عنوان یکی از برترین و قدرتمندترین LMS های دنیا گزینه‌ی بسیار مناسبی برای راه اندازی یک مدرسه آنلاین به شمار می‌رود. همانطور که گفتیم مودل از بهترین ابزارهای آموزش مجازی در دنیا محسوب می‌شود و به همین دلیل برای آموزش مجازی با گوشی هوشمند نیز اپلیکیشن‌هایی برای سیستم عامل‌های مختلف اندروید و آی او اس تعبیه کرده است که کار را برای شما راحت تر می‌کند.

برگزاری کلاس‌های مجازی نیز یکی از نیازهای مدارس آنلاین هستند که در این زمینه نیز نرم‌افزار کلاس مجازی ادوب کانکت بی رقیب است. این نرم‌افزار در نسخه تحت وب، نسخه دسکتاپ و نسخه موبایل برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس نیز در دسترس می‌باشد.

جمع‌بندی

همانطور که مطالعه کردید، استفاده از گوشی‌های هوشمند برای آموزش مجازی بسیار کاربردی است و با استفاده از آن‌ها می‌توان به سرعت کارها را انجام داد. تهران سرور ارائه دهنده LMS مودل و کلاس مجازی ادوب کانکت فارسی، این پلتفرم‌ها را در قالب‌های مختلف ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا