آموزشطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسمعرفی نرم افزار های مرتبط

آموزش پاک کردن کش وردپرس

چطور کش وردپرس را پاک کنیم؟

آموزش پاک کردن کش وردپرس

گاهی اوقات ممکن است تغییرات زیادی در سایت وردپرسی خود ایجاد کنید. این تغییرات می توانند ظاهری و یا کاربردی باشند. به عنوان مثال ممکن است بخشی از یک محتوا را بروزرسانی کنید. یا حتی ممکن است چند افزونه جدید بر روی سایت خود نصب کنید. پس از اعمال تغییرات قطعا توقع دارید تا نتایج را مشاهده کنید. اما ممکن است هیچ تغییری به چشم شما نخورد! با رفرش کردن های متعدد نیز تغییری حاصل نمی شود. در چنین شرایطی باید به سراغ کش وردپرس بروید. در این مقاله آموزش پاک کردن کش وردپرس را به شما توضیح می دهیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

کش چیست؟

در حقیقت کش یک سری المان های آماده و ثابت است که در سایت شما قرار می گیرد. به عنوان مثال شما یک آشپز هستید. بیشترین سفارش رستوران شما نیز پیتزای پپرونی است. از این رو مواد این پیتزا را به صورت پیشفرض و تعداد بالا آماده می کنید تا لازم نباشد در هر پیتزا این کار را از نو انجام دهید. انجام این کار باعث پرسرعت شدن کار شما می شود. در دنیای وب سایت و سایت های وردپرسی نیز این مسئله وجود دارد. با این حال اگر یک مشتری سفارش پیتزای استیک دهد کار شما دچار مشکل می شود. حالا دیگر الگوی ثابت قدیمی به کار شما نمی‌ آید و باید به فکر تهیه مواد دیگری باشید. کش نیز همین است. اطلاعات در وب سرور یک بار ذخیره می شوند تا دیگر نیاز به انجام این کار از نو نباشد. با این کار زمان و انرژی کمتری صرف می شود اما سرعت کار شما بسیار بالا می رود.

کش چیست؟

چند نوع کش داریم؟

کش به دو گروه اصلی یعنی کش سمت کاربر و کش سمت سرور تقسیم می شود:

کش سمت کاربر: این کش به کش مرورگر نیز معروف است. در حقیقت وقتی شما از سایتی بازدید می کنید، اطلاعات آن در مرورگر شما ذخیره می شود. در بازدیدهای بعدی، نمایش اطلاعات ثابت اما با سرعت بیشتری به شما می رسد. به عبارتی نیازی به بارگذاری دوباره سایت نیست.

کش سمت سرور: تنها تفاوت این نوع کش با کش مرورگر این است که، اطلاعات به جای ذخیره شدن بر روی مرورگر، بر روی سرور قرار می گیرند. به عبارتی کش سرور، اطلاعات مختلفی را از چند پایگاه داده دریافت می کند و به بهبود سرعت سایت‌ های پر ترافیک و با بازدید بالا کمک زیادی می‌ کند.

چرا کش وردپرس را پاکسازی کنیم؟

احتمالا این سوال در ذهن شما نقش می بندد که چه نیازی به پاک کردن کش وردپرس است؟ همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، اگر کش وردپرس خود را پاک نکنید، نمی توانید تغییرات مختلفی که بر روی سایتتان اعمال می کنید را مشاهده کنید. این کار ضربه بدی به وب سایت شما وارد می کند. با پاک کردن کش وردپرس، محتوای اصلی سایت شما نشان داده می شود. همچنین این کار باعث ایجاد فضای خالی بیشتری می شود که شما به آن دسترسی خواهید داشت.

چطور کش وردپرس را پاک کنیم؟

انجام این کار به دو صورت می باشد. پاک کردن کش با کمک افزونه های مختلف یا به صورت دستی.

پاک کردن کش وردپرس به کمک افزونه های مختلف

این راه قطعا ساده ترین راه برای پاک کردن کش وردپرس است. راهی که به سادگی و با نصب افزونه های خاص کار شما را انجام می دهد. در حقیقت شما دیگر نیاز به انجام هیچ کار اضافی نخواهید داشت. افزونه های زیادی برای این کار در مخزن افزونه وردپرس وجود دارد. ما در ادامه برخی از بهترین آن ها را به شما معرفی می کنیم.

پاک کردن کش وردپرس به کمک افزونه های مختلف

LiteSpeed Cache، WP Rocket، W3 Total Cache، WP Super Cache، WP Fastest Cache و… برخی از بهترین افزونه های پاکسازی کش وردپرس هستند. برخی از آن ها کاملا رایگان هستند و برخی دارای اشتراک و پولی. با این حال به نظر تیم تهران سرور، در بین تمام این افزونه ها، افزونه WP Super Cache عملکرد بهتری را دارد. همچنین کار کردن با آن بسیار بسیار ساده است. تنها با یک کلیک می توانید کش وردپرس خود را پاک کنید.

پاک کردن کش وردپرس به صورت دستی

گاهی اوقات ممکن است نخواهید که از افزونه برای این کار استفاده کنید. یا حتی مجبور شوید این پاکسازی را به صورت دستی انجام دهید. برای این کار باید به تنظیمات هاست و سرور خود و شرکت ارائه دهنده دقت کنید. برای پاکسازی کش وردپرس به صورت دستی بهترین کار هماهنگی با شرکتی است که هاست یا سرور خود را از آن خریداری کردید. توصیه ما استفاده از همان افزونه های مخصوص است.

جمع بندی

بی شک کش برای راحتی و استفاده آسان و پر سرعت به وجود آمده است. بودن آن مزایای زیادی به همراه دارد. اما گاهی اوقات ممکن است برای شما دردسرساز شود. در چنین مواقعی پاک کردن کش وردپرس از ضروریات کار شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا