سئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

آیا زیبایی وب سایت برای سئو موثر است؟

تاثیر مستقیم زیبایی بر سئو وب سایت

آیا زیبایی وب سایت برای سئو موثر است؟

طراحی یک وب سایت به ارکان و بخش های مختلفی تقسیم می شود. و ظاهر و زیبایی هر وب سایتی یکی از مهم ترین بخش های آن به حساب می آید که برای جذب کاربران از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. اما آیا این زیبایی وب سایت برای سئو نیز مهم است؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی زیبایی وب سایت و همچنین حساسیت گوگل بر این مسئله و الگوریتم خاصی که برای آن در نظر گرفته است بپردازیم. پس با تهران سرور همراه باشید تا با سایتی زیبا، سئویی خوب به دست آورید.

چرا زیبایی وب سایت مهم است؟

شاید در ابتدا این سوال به ذهن شما خطور کند که اصلا چرا زیبایی وب سایت مهم است؟ مگر گوگل چشم دارد و می تواند این زیبایی ها یا نقص های هر سایت از منظر ظاهری را مشاهده کند؟ اما در کمال تعجب در جواب شما باید گفت که یکی از فاکتورهایی که گوگل برای دسته بندی و رتبه بندی وب سایت ها لحاظ می کند زیبایی ظاهری هر سایت است. در حقیقت این رکن اساسی باعث می شود که تجربه کاربری بهبود یابد و رضایت کاربران از وب سایت شما نیز دو چندان شود. همچنین کمک می کند که کاربر به دلیل ظاهر دل ربای وب سایت شما، زمان بیشتری را در آن سپری کند. و به صفحات دیگر شما نیز سر بزند. تمام این اعمال بر روی سئو وب سایت شما تاثیر مستقیم دارند. و باعث می شود تا در نتایج گوگل رتبه های بهتری را کسب کنید.

گوگل بر زیبایی سایت شما حساسیت دارد!

دیگر باید به جای موتورهای جستجو از لفظ گوگل استفاده کنیم. و سئو را نیز بهینه سازی برای گوگل بدانیم نه باقی موتورهای جستجو! در حقیقت گوگل سعی داشته با ارتقای هوش مصنوعی موتور جستجوی محبوب خود تمامی قواعد بازی را تغییر دهد و محصول خود را نزدیک به یک انسان کند. می توان گفت که در این سال ها نیز به این مهم دست یافته و با معرفی و انتشار الگوریتم هایی خاصی مانند پاندا و پنگوئن روند سئو کردن را بهبود بخشیده و نظم خاصی را بر آن حاکم کرده است.

گوگل بر زیبایی سایت شما حساسیت دارد!

این نظارت گوگل بر سئو تا جایی پیش رفته که این موتور جستجوی باهوش بر روی تمامی ارکان یک وب سایت نظارت می کند. و دیگر ظاهر و زیبایی هیچ وب سایتی از چشمان تیز بین گوگل و ربات های خزنده اش دور نمی ماند. در سال ۲۰۱۷ نیز گوگل تصمیم گرفت تا از الگوریتم جدید خود یعنی intrusive interstitial penalty رونمایی کند. که وظیفه ی آن بررسی زیبایی و کارآمدی یک سایت و سنجش بهتر سئو و تاثیر فاکتور های مربوطه می باشد.

الگوریتم intrusive interstitial penalty چیست؟

در حقیقت باید گفت گوگل به تجربه کاربری اهمیت زیادی می دهد. الگوریتم intrusive interstitial نیز مستقیما با تجربه کاربری در ارتباط است. با کمک این الگوریتم سایت هایی که از نظر زیبایی، نظم، نرخ پرش پایین، فونت مناسب، تصاویر مناسب و بهینه شده و… در سطح خوبی باشند در نتایج گوگل نیز جای بهتری خواهند داشت. لازم به ذکر است که این الگوریتم به طور ویژه سئو صفحات موبایل سایت را بررسی می کند و زیبایی آن در موبایل را مهم می داند. از این رو باید حتما ریسپانسیو و واکنشگرا بودن سایت خود را در نظر داشته باشید.

چطور از الگوریتم intrusive interstitial penalty دوری کنیم؟

هدف گوگل از رونمایی این الگوریتم نیز این بود که سایت هایی که به این مسائل اهمیت نمی دهند و برای کاربر و تجربه کاربری ارزشی قائل نیستند را جریمه کند. سایت هایی که از تبلیغات زیاد استفاده می کنند، از پاپ آپ های آزار دهنده استفاده می کنند و ظاهر در هم و برهمی دارند هدف جریمه این الگوریتم می باشند. از این رو اگر می خواهید از شر و گزند این الگوریتم در اما باشید سعی کنید از طراحی های مدرن و مینیمال برای سایت خود استفاده کنید تا باعث گیج شدن کاربران نشوید و تجربه کاربری بهتری را نصیب آن ها کنید.

چطور از الگوریتم intrusive interstitial penalty دوری کنیم؟

همچنین توصیه اکید داریم تا از فونت های خوانا، زیبا و معتبر برای سایت خودتان استفاده کنید. مهم ترین مطالب هر سایتی در متن آن نهفته است و اگر فونت نامناسبی استفاده کنید قطعا ضرر خواهید کرد. همچنین از تبلیغات بیش از اندازه در کناره ها و اطراف سایت به خصوص استفاده از تبلیغات پاپ آپی دوری کنید. این الگوریتم به شدت بر روی این ابزارهای آزار دهنده حساس است. و به محض مشاهده استفاده بیش از حد و نا به جا از آن ها شما را جریمه های سنگینی می کند.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید مسئله زیبایی بسیار بسیار در روند بهبود سئو سایت شما موثر است. در حقیقت نباید سئو و طراحی سایت را از یکدیگر جدا کرد و باید در یک راستا آن‌ ها را به وجود آورد. تیم طراحی سایت و سئو تهران سرور با رعایت این نکات آماده همکاری با شما عزیزان جهت طراحی سایت در هر زمینه‌ ای و کسب رتبه‌ های بالا در گوگل می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا