آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

اثر مثبت کرونا بر آموزش آنلاین

کرونا چه تاثیری بر آموزش مجازی گذاشت؟

اثر مثبت کرونا بر آموزش آنلاین

تقریبا از بهمن ماه سال 1398 بود که کرونا وارد ایران شد. کمی قبل تر از این تاریخ نیز همه گیری ویروس کرونا در بسیاری از کشورها اعلام شده بود. این بیماری به یکباره تمامی فعالیت های انسانی از جمله کسب و کار و به خصوص تحصیلات را دستخوش تغییراتی کرد. دیگر ادامه فعالیت به صورت عادی امکان پذیر نبود. قرنطینه و در خانه ماندن یکی از موثرترین روش های مقابله با کرونا بود. اما نمی شد کسب و کار و تحصیلات را رها کرد. چرا که برای کسب درآمد نیاز به شغل بود و برای کسب دانش نیاز به تحصیل. از این رو فعالیت ها به سمت آنلاین و مجازی شدن حرکت کردند. در این مقاله قصد داریم از اثرات مثبت کرونا بر آموزش آنلاین صحبت کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

چرا کرونا برای آموزش مجازی سبب خیر شد؟

کرونا به محض شیوع در تمام دنیا جان بسیاری از انسان ها را گرفت. 6.350.765 نفر در جهان بر اثر این بیماری جان باختند که از این آمار 141.385 نفر در ایران جان خود را از دست دادند. پس قطعا این بیماری برای کسی خوشایند نیست و همه تنفر زیادی از آن دارند. چرا که باعث مرگ عزیزانشان شد و یا برنامه های زندگی آن ها را دستخوش تغییراتی کرد. با این حال کرونا برای هرچیز و هرکسی بد باشد برای آموزش مجازی و فعالیت های آنلاین یک موهبت به شمار می رود. این بیماری باعث شد تا پس از سال ها آموزش مجازی جای خود را در سیستم درسی و آموزشی کشورها پیدا کند.

در حقیقت مدت ها بود که کشورهای زیادی از این سبک آموزشی در کنار روش حضوری استفاده می کردند و به نوعی روشی ترکیبی را به کار می بردند. در بسیاری از کشورها مانند ایران هم بسیار کم به این مسئله پرداخته می شد. کشورهای عقب مانده نیز دسترسی به فناورهای آموزش آنلاین نداشتند و ناگزیر بودند که از روش سنتی استفاده کنند. اما کرونا باعث شد تا پتانسیل های آموزش مجازی و آنلاین و حتی کسب و کارها بر بستر اینترنت بر همگان مشخص شود. شاید بهتر باشد بگوییم که کرونا عامل شکوفایی آموزش مجازی در تمام دنیا بود.

مثال هایی برای شکوفایی آموزش مجازی در دوران کرونا

شاید بهتر باشد برای ادامه این مقاله و اثبات تاثیرات مثبت کرونا بر آموزش آنلاین چند مثال بزنیم.

نرم افزار کلاس مجازی ادوب کانکت

نرم افزار کلاس مجازی ادوب کانکت

ادوب یکی از بزرگترین کمپانی های تولید نرم افزار در دنیاست که کمتر کسی است با آشنا نباشد. نرم افزارهای محبوبی مانند فتوشاپ و پی دی اف ریدر همگی محصولات این شرکت هستند. ادوب دارای نرم افزار فوق العاده کلاس مجازی نیز بود که به اسم ادوب کانکت شناخته می شد. با این حال به دلیل عدم علاقه کاربران به آن چندان مورد توسعه واقع نمی شد. اما در دوران کرونا این کمپانی تحولی عظیم در ادوب کانکت به وجود آورد. نسخه های مختلف و با کیفیتی از آن ارائه داد، نسخه تحت وب را راه اندازی کرد و همچنین نسخه موبایل خود را برای اندروید و IOS بروزرسانی کرد. همین باعث شد تا این نرم افزار به محبوبیتی بیشتر از قبل دست پیدا کند.

نرم افزار کلاس مجازی بیگ بلو باتن

نرم افزار کلاس مجازی بیگ بلو باتن

در دوران کرونا تعداد زیادی از شرکت های نرم افزاری سعی داشتند تا از این تهدید یک فرصت بسازند و نرم افزار کلاس مجازی خود را به بازار عرضه کنند. اما اکثر آن ها با شکست مواجه شدند. با این حال یکی از شگفتی های کلاس مجازی در این دوران بیگ بلو باتن بود که با رابط کاربری ساده و سرعتی باورنکردنی دل خیلی از علاقه مندان به آموزش مجازی را به دست آورد. از علل موفقیت این نرم افزار در کنار رابط کاربری و پر سرعت بودن آن می شود به عدم نیاز به نصب نرم افزار اشاره کرد چرا که کاملا تحت وب بوده و با تمامی پلتفرم ها سازگار است.

سیستم مدیریت آموزشی مودل

سیستم مدیریت آموزشی مودل

داشتن سیستم مدیریت آموزشی برای برگزاری امتحانات آنلاین به صورت مدون و به نوعی مدیریت مدرسه آنلاین کار دشورای بود. اما مودل این کار را برای همه راحت کرد. این سیستم نیز گذشته پرباری دارد و سال ها است که در حال فعالیت است. اما نقطه اوج و شناخته شدن آن نیز به دوران کرونا باز می گردد. با استفاده از این سیستم و طراحی مودل می توان یک شِبه سایت آموزشگاهی داشت که قابلیت برگزاری انواع آزمون ها را دارد. شما همچنین می توانید با اتصال مودل به وردپرس یک پلتفرم و سایت آموزشی کامل راه اندازی کنید و به کسب درآمد از آن بپردازید.

جمع بندی

کرونا سختی های زیادی برای همه جهانیان داشت. اما همیشه باید نیمه پر لیوان را نگاه کرد. شاید اگر این بیماری نبود امروز آموزش آنلاین و مجازی جایی در سبد تحصیل دانش آموزان ایرانی نداشت. اتفاقی که باید آن را به فال نیک گرفت. بدون شک جهان در آینده بیشتر از آموزش آنلاین و مجازی بهره می برد. تا جایی که به عقیده بسیاری از کارشناسان دیگر چیزی به عنوان آموزش حضوری وجود نخواهد داشت. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست. فقط کافیست با بخش طراحی مودل تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت پلان های ما بدست آورید. علاوه بر این برای خرید کلاس مجازی ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن نیز می توانید با مجموعه ما همکاری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا