آموزشطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

احترام به کاربران در طراحی سایت رمز موفقیت است

با احترام به کاربران در طراحی سایت موفق شوید

احترام به کاربران در طراحی سایت رمز موفقیت است

وب سایت ها این روزها از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. و عمده کارهای انسان امروزی از طریق همین درگاه های اینترنتی انجام می گیرند. همین مسئله نشان می دهد کاربران زیادی از سایت ها استفاده می کنند و باید توجه زیادی به این افراد داشت چرا که دلیل پویایی هر وب سایتی مخاطبان و کاربران آن هستند. باید در طراحی سایت خودمان طوری رفتار کنیم که بازدید کنندگان را تبدیل به مخاطب و کاربر دائم سایت خود کنیم. اما این پایان ماجرا نیست و برای حفظ آن ها باید برایشان احترام خاصی نیز قائل شویم. در این مقاله در خصوص طراحی سایت و احترام به کاربر صحبت می کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

طراحی روان UX

یک وب سایت زمانی موفق است که در قدم اول از ظاهر زیبایی برخوردار باشد و علاوه بر این زیبایی کارآمد، روان و کاربر پسند نیز باشد. در حقیقت این زیبایی باید در راستای نیازهای کاربران شما به کار رود. اگر این اصل رعایت نشود و اهمیت کاربران در سیر بقای وب سایت را نادیده بگیریم، احتمال موفق شدن در بلند مدت برای کسب و کار شما وجود نخواهد داشت. از همین رو باید بر روی طراحی UX وب سایت خود کار کنید. زیبا بودن تنها قدم ابتدایی است که برای جذب بازدید کنندگان یک لازمه به حساب می آید. اما اگر بخواهیم آن ها را حفظ کنیم باید ویژگی های زیبا، منحصر به فرد و از همه
مهم تر کارآمد را به وب سایت خود اضافه کنیم. در ادامه چند نکته در خصوص طراحی بهتر UX به شما ارائه می دهیم.

با احترام به کاربران در طراحی سایت موفق شوید

1- به وقت کاربر اهمیت دهید

شاید با ارزش ترین دارایی هر انسان در این دنیا عمر او باشد. پس بدون شک اهمیت زمان از هر چیزی برای انسان بیشتر خواهد بود. مشغله های قرن 21 و گرفتاری های محصول مدرنیته نیز باعث شده تا زمانی که ما در اختیار داریم روز به روز محدود تر شود. از همین رو توقع داریم تا تمام کارها را با سرعت بالایی انجام دهیم و اصولا به دنبال چیزهایی می رویم که در عملکرد خود سرعت زیادی داشته باشند. در طراحی سایت خود باید به گونه ای عمل کنید تا سایت از سرعت بسیار خوبی برخوردار باشد و در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری شود. همچنین در ارائه اطلاعات به کاربر نیز باید سرعت
عمل بالایی داشته باشد.

2- کاربر را سردرگم نکنید

مسئله دیگری که اتفاقا ارتباط زیادی با اهمیت دادن به وقت کاربر نیز دارد این است که سعی کنید در طراحی خود دچار سردرگمی کاربران نشوید. در حقیقت شما باید اطلاعات وب سایت خود را به ساده ترین شکل ممکن در اختیار کاربران خود قرار دهید تا باعث گیج شدن آن ها نشوید و با همین کار در سرعت بخشیدن به کارهای آن ها نیز دخیل باشید. طراحی وب سایت مدرن امروزه به سمتی رفته که از زرق و برق ها کاسته شده و بر روی اصل سادگی در عین زیبایی تاکید می کند. زیبایی که در عین حال کارآمد نیز می باشد. همچنین سعی کنید از قرار دادن بنرهای تبلیغاتی و Pop Up نیز خودداری کنید.

3- کاربر را مجبور به انجام کار تکراری نکنید

انجام کارهای تکراری معمولا خسته کننده می شوند و انسان را از ادامه انجام کار خود باز می دارند. شما باید در ساخت فرم های وب سایت خود دقت کافی را به خرج دهید تا کاربر یک کار را چند بار متوالی انجام ندهد. این کار ممکن است مخاطب را از ادامه فرایند خسته کند و سایت شما را برای همیشه ترک کند! از همین رو باید در طراحی فرم های حرفه ای و کارآمد دقت زیادی داشته باشید تا کارها را به خوبی انجام دهند.

با احترام به کاربران در طراحی سایت موفق شوید

4- در سایت خود آموزش قرار دهید

البته منظور ما در این جا از آموزش این نیست که وب سایت آموزشی راه اندازی کنید. منظور این است در هر حوزه ای که هستید تولید محتوای آموزشی را برای سایت خود فراموش نکنید. در حقیقت باید امکانات سایت خود را برای کاربران تا حدی که ممکن است توضیح دهید و آن ها را به کاربران خود آموزش دهید. بهترین کار برای آموزش آن ها تولید محتوای متنی و ویدیویی است که علاوه بر طراحی کارآمد در سئو و بهینه شدن وب سایت شما نیز تاثیر به سزایی دارد.

5- تعامل با کاربران را فراموش نکنید

یکی از بخش هایی که حتما حتما باید در سایت خود به آن توجه داشته باشید بخش هایی است که کاربر می تواند با شما ارتباط برقرار کند. صفحه تماس با ما باید از طراحی ساده ای برخوردار باشد و راه های ارتباطی را به کاربران معرفی کند. همچنین بخش کامنت یا نظرات نیز باید در بخش وبلاگ ها به کار گرفته شود تا کاربران سوالات خود را در همان جا از شما بپرسند. این کار نیز تاثیر خوبی بر روی سئو سایت شما دارد و همچنین باعث می شود نواقص مطالب شما جبران شوند.

جمع بندی

همانطور که گفتیم اهمیت کاربران را نباید دست کم گرفت اما با رعایت همین نکات ساده می توان به کارآمدی خوبی رسید. تهران سرور، ارائه دهنده خدمات وب و طراحی سایت با رعایت اصول طراحی و UX آماده همکاری با شماست. برای دیدن پلان های ما کافی است به صفحه طراحی سایت ما سر بزنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا