آموزش های adobeconnect

ادوب کانکت یا شاد؟ کدام یک بهتر است؟

مقایسه ادوب کانکت با شاد

تقریبا بیش از دو سال است که جهان با ویروس کرونا در حال مبارزه است. شیوع این ویروس باعث شد تا تغییرات در سبک زندگی انسان ها به وجود آید. یکی از مهم ترین این تغییرات، تغییر شیوه تحصیل و تدریس بود. در حقیقت تا مدت کوتاهی به دلیل عدم آمادگی مسئولان و مدارس و دانش آموزان برای آموزش مجازی، آموزش به شیوه گذشته و از طریق تلویزیون پیگیری می شد. اما پس از صرف مدت زمانی، آموزش و پرورش تصمیم گرفت تا پیام رسان اختصاصی خود را برای آموزش مجازی طراحی کند. این پیام رسان که شاد نام دارد، مخفف شبکه آموزشی دانش آموزی می باشد. با این حال در طی این دو سال و بروزرسانی هایی که برای این نرم افزار منتشر شده است نتوانسته مورد توجه کاربران قرار بگیرد. اما نرم افزار کلاس مجازی ادوب کانکت یکی از بهترین ها در دنیاست.

در این مقاله قصد داریم تا نیم نگاهی به این دو نرم افزار داشته باشیم و مقایسه ای بین این دو نرم افزار بکنیم. پیش از این نیز مقاله ای مشابه در خصوص تفاوت نرم افزار شاد و LMS مودل نیز در وبلاگ تهران سرور برای شما منتشر کردیم. در آن مقاله نیز نتیجه گرفتیم که برای داشتن یک مجموعه آموزشی مجازی موفق باید از نرم افزارهای تخصصی آن استفاده کرد. در این مقاله نیز قصد داریم تا به همین مسئله بپردازیم. به عبارت دیگر قصد داریم تا به شما بگوییم چرا استفاده از کلاس مجازی ادوب کانکت نسبت به پیام رسان شاد کاری معقولانه‌ تر است. پس با مقایسه ادوب کانکت و نرم افزار شاد همراه تهران سرور باشید.

نرم افزار کلاس مجازی ادوب کانکت چیست؟

شاید این روزها کمتر کسی باشد که با نرم افزار کلاس مجازی ادوب کانکت آشنا نباشد. نرم افزاری که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا و شروع آموزش مجازی در ایران به خصوص دانشگاه ها کمک بسیاری کرد. این نرم افزار سال ها است که برای برگزاری کلاس های مجازی، وبینارها و همچنین جلسات آنلاین مورد استفاده در دنیا قرار می گیرد. در سال ۲۰۱۹ یکی از بهترین نسخه های این نرم افزار منتشر شد و باعث شد بیش از پیش در جهان مورد محبوبیت واقع شود. با شیوع ویروس کرونا و هجوم مردم به سمت نرم افزارهای آموزش مجازی، ادوب کانکت همیشه جزو برترین نرم افزارهای مورد استفاده کاربران بود. طی برخی از آمارها این نرم افزار جزو ۱۰ نرم افزار برتر کلاس مجازی و محبوب دنیا نیز قرار گرفت.

ادوب کانکت امکانات زیادی در اختیار کاربران خود قرار می دهد. از ارتباط صوتی و تصویری گرفته تا چت و گفت و گو و همچنین اشتراک گذاری انواع فایل. شما برای ورود به این نرم افزار سه راه انتخابی دارید. استفاده از نسخه نرم افزار دسکتاپ، نسخه موبایل و نسخه تحت وب. این مسئله میزان اهمیت ادوب کانکت برای کاربران را نشان می دهد. در حقیقت شما بسته به نیازهای خود از یکی از این موارد استفاده می کنید. به عبارت کلی، ادوب کانکت کلیه نیازهای شما در کلاس مجازی را رفع می کند و تجربه دلچسبی از آموزش آنلاین به شما ارائه می دهد. اما در مقابل حریف ایرانی آن یعنی شاد چطور؟

ادوب کانکت یا شاد؟ کدام یک بهتر است؟

نرم افزار آموزش مجازی شاد چیست؟

همانطور که در ابتدای متن گفتیم، پیام رسان یا به گفته خود مسئولان نرم افزار آموزش مجازی شاد، که مخفف شبکه آموزشی دانش آموزی است. در سال ۱۳۹۹ و در اواسط همه گیری کرونا به سفارش وزارت آموزش و پرورش ایران طراحی و منتشر شد. این نرم افزار در هدف بهبود عملکرد آموزش مجازی و راحتی دانش آموزان و دبیران طراحی شد. با این حال محیط آن شباهتی به یک نرم افزار مختص به کلاس مجازی نداشت. از همان روزهای ابتدایی این نرم افزار بیشتر شبیه به یک پیامرسان با قابلیت های محدودی بود که نه تنها شباهتی به شیوه آموزش مجازی نداشت بلکه از بسیار دور بود. بروزرسانی های متعدد، ایجاد نسخه تحت وب و تغییرات ظاهری نیز نتوانست در این مدت در بهبود این نرم افزار گره گشایی کند.

متاسفانه شاد محدودیت های زیادی دارد. یکی از مهم ترین آن ها آپلود است که اجازه آپلود بیش از ۱۰۰ مگ را به معلم نمی‌دهد! سرعت آن با وجود بهبودهایی که همواره داشته است تغییر چندانی نداشته و یکی از معضلات بزرگ آن به شمار می رود. بسیاری از معلمان و دانش آموزان نیز از استفاده از این نرم افزار نارضایتی هایی دارند اما متاسفانه چاره ای از جانب مدارس برای این موضوع اندیشیده نشده. شاید بهتر بود به جای صرف هزینه بر روی این پیام رسان، بر روی سامانه های LMS و نرم افزارهای کلاس مجازی مانند ادوب کانکت وقت صرف می شد. کاری که تهران سرور با فارسی سازی ادوب کانکت انجام داد.

جمع بندی

بر اساس عملکرد این دو نرم افزار، بدون شک برنده این رقابت ادوب کانکت است. توصیه تهران سرور به عنوان پیشرو در خدمات آموزش مجازی به شما نیز استفاده از ادوب کانکت فارسی است. گزینه ای که آموزش مجازی را برای شما شیرین و دلچسب می کند. اگر قصد خرید کلاس مجازی ادوب کانکت دارید می توانید با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره پلان مورد نظر خود را با توجه به شرایط و نیاز خود سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید. همچنین توصیه می کنیم ویدئوهای آموزشی تدوین شده در خصوص کلاس مجازی را در کانال آپارات تهران سرور مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا