آموزش های adobeconnect

ارور invalid url در ادوب کانکت ، دلایل بروز این خطا و راه حل آن

معرفی ارور invalid URL در ادوب کانکت

یکی از ارورهای شایع در برگزاری کلاس مجازی، ارور invalid URL در ادوب کانکت است که اشاره بر خراب یا نامعتبر بودن لینک وارد شده دارد.

در مقالات پیشین به بررسی ارور User Limit و ارور Not Found در ادوب کانکت پرداختیم. در ادامه نیز دلایل
بروز و راه حل بر طرف نمودن ارور invalid URL را در این نرم افزار بررسی می نماییم.

مشخصات ارور invalid URL در ادوب کانکت

این ارور تنها در حین ورود به نسخه دسکتاپ و نه نسخه مرورگر ادوب کانکت رخ می دهد. در واقع این خطا
تنها مختص نسخه دسکتاپ ادوب کانکت است. هنگام بروز این خطا کاربر صفحه ای با مشخصات زیر
مشاهده خواهد نمود:

Invalid URL. Please enter a valid URL.

ارور invalid URL در ادوب کانکت

اولین دلیل احتمالی بروز خطای invalid URL

این خطا به معنای صحیح نبودن آدرس وارد شده از سوی کاربر در نرم افزار دسکتاپ ادوب کانکت است.
ممکن است که ریشه بروز این خطا، ورود یک کارکتر اضافی در کپی و الصاق آن توسط کاربران و یا مدرسین
نظیر ورود یک فاصله، حرف و یا عددی اضافی در URL مذکور باشد که آن را از اعتبار ساقط نموده و امکان
ورود به کلاس مجازی را از کاربر سلب می نماید.
راه رفع آن نیز مراجعه به پنل مدیریت کلاس و ارسال لینک صحیح به کاربران است.

ارور invalid URL در ادوب کانکت

دومین دلیل احتمالی بروز خطای invalid URL

اگر تمامی کاربران به طور هم زمان این خطا را دریافت نمایند، پس از بررسی لینک در دسترس آن ها با لینک
اصلی نشان داده شده در مسیر تصویر قبلی و اطمینان از عدم وجود اشتباه تایپی در لینک مذکور، ممکن است
مشاهده این خطا به دلیل وجود مشکل در سروری باشد که نقش میزبان را برای کلاس مجازی ایفا می نماید.
در این صورت می بایست با ارائه دهنده سرویس تماس گرفته و از آن ها چاره جویی شود.

توجه به این امر ضروری است که اگر تمامی اعضا و مدرس هم زمان این خطا را مشاهده نمایند می توان با
احتمال بالا خطا را از سمت سرور دانست و حتی اگر یک از دانش آموزان نیز بتواند به کلاس مربوطه متصل
شود احتمال خطا از سمت سرور به صفر کاهش خواهد یافت و نشان دهنده وجود ایراد به دلایل نامبرده در
پیش تر و ادامه است، نه به علت خرابی در سرور.

ارور invalid URL در ادوب کانکت

سومین دلیل احتمالی بروز خطای invalid URL

یکی دیگر از دلایل بروز این خطا می تواند ورود کاربر در گذشته به بستر ادوب کانکت از طریق مرورگر موبایل
یا سایر دستگاه‌ها و عدم خروج موفق وی باشد. لذا در این صورت می‌بایست از آن ها به طور موفق خارج
شود و در صورت عدم نتیجه‌گیری صحیح از این طریق، حافظه کش یا Cache تمامی بسترهایی که در
گذشته با آن ها به ادوب کانکت متصل شده را پاک نماید. درواقع بهترین راهکار، پاکسازی کش
مرورگر(در صورت تلاش به ورود با مرورگر) یا اپلیکیشن ادوب کانکت (در صورت تلاش به ورود با اپلیکیشن)
و یا پاک کردن کش هر دو مورد(در تمامی دستگاه ها) و تلاش مجدد است. برای پاکسازی کش مرورگر
در دسکتاپ ، اندروید و همچنین پاکسازی کش اپلیکیشن دسکتاپ ادوب کانکت به مقالات لینک شده
مراجعه نمایید.

این قابلیت در گوگل کروم با فشردن هم زمان دو دکمه Ctrl و F5 در صفحه ورود به کلاس ادوب کانکت در
مرورگر امکان پذیر است.

توصیه ما به کاربران گرامی این است که در امر برگزاری و یا شرکت در کلاس مجازی سایر مقالات و
ویدئوکلیپ های موجود در کانال آپارات تهران‌سرور را نیز مشاهده نمایند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا