LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodle

اضافه کردن فیلم های یوتیوب به مودل

اضافه کردن فیلم های یوتیوب به مودل

در آموزش مجازی دست کاربران برای استفاده از انواع محتوای آموزشی باز است. یک معلم خوب مجازی نیز باید سعی کند از تمام انواع محتوا در آموزش خود استفاده کند. این باعث می شود که علاوه بر بالا رفتن سطح یادگیری، کلاس از یک نواختی نیز خارج شود. همچنین پتانسیل های مختلف کلاس مجازی نیز آشکار شود. یکی از بهترین انواع محتوا در آموزش مجازی فیلم های آموزشی هستند. استفاده از ویدیوهای آموزشی کمک می کند تا سطح یادگیری کلاس شما افزایش چشمگیری داشته باشد. اگر از سیستم مدیریت یادگیری مودل استفاده می کنید، می توانید به سادگی ویدیوهای آموزشی از دانشگاه یوتیوب را به مودل خود اضافه کنید. این کار باعث می شود کلاسی متفاوت و جذاب داشته باشید. در آموزش اضافه کردن فیلم های یوتیوب به مودل با تهران سرور همراه باشید.

یوتیوب چیست؟

کمتر کسی است که با بزرگترین پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو در جهان آشنا نباشد. بدون شک یوتیوب بزرگترین و محبوب ترین وبسایت اشتراک گذاری ویدئو است. این وب سایت که زیر مجموعه ای از غول تکنولوژی یعنی گوگل به حساب می آید این امکان را به شما می دهد که ویدیوهای مختلف در آن بارگذاری کنید یا به تماشای آن بنشینید. بسیاری معتقدند که یوتیوب یک دانشگاه مجازی است. تعداد زیادی کانال و فیلم آموزشی در حوزه های مختلف در این پلتفرم قرار دارند. از این رو شما در هر زمینه ای که بخواهید می توانید آموزش های مد نظر خود را پیدا کنید. این مسئله در زمان پاندمی کرونا بیش از پیش اهمیت پیدا کرد. از این رو باید برای استفاده از این پلتفرم در پلتفرم های آموزش آنلاین نیز تدابیری اندیشید. از آن جایی که مودل راهکارهای زیادی دارد، می توانید ویدیوهای یوتیوب را به مودل اضافه کنید.

چرا استفاده از یوتیوب مهم است؟

بر اساس گزارش هایی که خود وب سایت یوتیوب منتشر کرده است، بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر در ماه از این سایت بازدید می کنند. و بیش از ۴ میلیارد ساعت ویدئو به صورت ماهیانه در این سایت دیده می شود که ارقامی شگفت انگیز است. وبسایت یوتیوب در ۴۳ کشور بومی سازی شده و با ۶۰ زبان مختلف زنده دنیا نیز قایل دسترسی است. یکی دیگر از آمارهای عجیبی که تا سال ۲۰۱۱ منتشر شد، این است که ۲۰۱۱ تخمین زده شد که تا آن موقع ۱ تریلیون بازدید از این سایت صورت گرفته است. برخی از وب سایت های آماری نیز می گویند در هر ۱ دقیقه ۷۲ ساعت ویدئو بر روی این سایت آپلود می شود. از این رو باید به یوتیوب به چشم یک منبع غتی نگاه کرد. پتانسیل این منبع برای کلاس های مجازی به شدت زیاد است و نباید آن را دست کم بگیریم.

چرا استفاده از یوتیوب برای آموزش مجازی مهم است؟

همچنین محتوای ویدئو های یوتیوب طیف وسیعی از موضوعات را از جمله ویدئو های هنری، آموزشی، ورزشی، موسیقی، سبک زندگی، آموزش آنلاین و… را در بر می گیرد. برای اثبات این موضوع متن های زیر را در سایت یوتیوب جستجو کردیم و با تعداد نتایج بسیار بالایی مواجه شدیم:

  • جستجویی با متن کلاس مجازی (Virtual Class)  بر روی سایت یوتیوب بیش از ۱۱ هزار نتیجه را به ما نمایش داد.
  • جستجوی عبارت آموزش آنلاین (Online Tutorial) نیز ۱۶۸ هزار لینک به عنوان نتیجه نمایش داد.

این حجم از ویدئو های آموزشی موجود بر روی یوتیوب نیازهای هرکسی را در مورد یادگیری آنلاین مهارت های مورد نیاز بر آورده خواهد کرد. با این وجود در بحث آموزش آنلاین و کلاس های مجازی این که به دانش آموزان خود بگویید ویدئو های آموزشی را از یوتیوب ببینند، ایده خوبی نیست زیرا دانش آموز باید وقت زیادی را صرف پیدا کردن فیلم های آموزشی مورد نیازش در بین هزاران ویدئو دیگر نماید. بهتر است ابتدا معلم ویدئو مورد نظر را در یوتیوب پیدا کند و سپس آن را در کلاس آنلاین به اشتراک گذاشته و پخش نماید.

اضافه کردن فیلم های یوتیوب به مودل

خوشبختانه در حال حاضر اکثر پلتفرم های آموزش آنلاین مانند ادوب کانکت، مودل و بیگ بلو باتن از پخش ویدئو های یوتیوب پشتیبانی می کنند. در ادامه قصد داریم تا یک ویدیو یوتیوب را به مودل اضافه کنیم. ابتدا یک صفحه جدید ایجاد نمایید و طبق مراحل زیر پیش روید:

اضافه کردن فیلم های یوتیوب به مودل
تصویر شماره ۱
  1.  یک نام برای صفحه جدید انتخاب کنید
  2. در بخش محتوا بر روی علامت مشخص شده که شبیه به زنجیر است کلیک نمایید
  3. در شماره ۳ لینک ویدئو را کپی کنید
  4. بر روی Create Link کلیک کنید

حالا به پایین صفحه بروید و مانند تصویر زیر (شماره ۱ در تصویر زیر) بر روی ذخیره و نمایش کلیک کنید:

اضافه کردن فیلم های یوتیوب به مودل
تصویر شماره ۲

بعد از انجام این مراحل ویدئو شما در صفحه مورد نظر مانند تصویر زیر پخش خواهد شد:

اضافه کردن فیلم های یوتیوب به مودل
تصویر شماره ۳

جمع بندی

مودل به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین سیستم های مدیریت یادگیری در دنیا شناخته می شود. همچنین یوتیوب بزرگترین پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو در دنیا است. از این رو می توان از این دو منبع غنی برای بهبود آموزش مجازی و افزایش سطح کیفی آن کمک گرفت.  اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست. قط کافیست با بخش طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت پلان های ما بدست آورید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا