آموزشطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

افزایش سرعت سایت با 4 روش ساده اما کارآمد

چطور سرعت سایت را افزایش دهیم؟

افزایش سرعت سایت با 4 روش ساده اما کارآمد

سرعت از اصلی ترین ارکان در زندگی امروزی به شمار می رود. فرقی نمی کند در کجا. سرعت همیشه و در هر جایی مهم است. یکی از مهم ترین جاهایی که این روزها سرعت نقش موثری ایفا می کند، در وب سایت ها است. در حقیقت اگر سایتی که طراحی می کنید کند باشد و به سختی بارگذاری شود، خیلی زودتر از چیزی که فکرش را بکنید کاربران خود را از دست خواهید داد. از این رو باید به دنبال روش هایی برای افزایش سرعت سایت خود باشید. در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد داریم تا 4 روش ساده اما کارآمد برای افزایش سرعت سایت به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

1. فشرده سازی فایل ها

اولین کار و یکی از ساده ترین آن ها این است که فایل ها و به خصوص تصاویر که بخش زیادی از سایت شما را اشغال می کنند فشرده و کم حجم کنید. برای انجام این کار می توانید از ابزارهای آنلاین زیادی مانند TinyPNG و یا ConvertICO استفاده کنید. اگر در محیط وردپرس کار می کنید و سایت شما یک سایت وردپرسی است افزونه های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. WP Rocket یا Optimole دوتا از بهترین های این افزونه ها هستند. همچنین، نصب Gzip روی سایت کمک می‌ کند تا قبل از ارسال صفحات سایت به مرورگر، فایل‌ ها فشرده شوند.

2. بخش های ثابت و غیرقابل تغییر را کش کنید

لودینگ و بارگذاری سایت یکی از پروسه هایی است که تاثیر مستقیمی بر سرعت وب سایت شما دارد. کش‌ کردن قسمت‌ های ثابت سایت کمک می‌ کند تا در هربار لود سایت به بارگیری آن‌ ها نیازی نباشد. درنتیجه، سرعت بارگیری صفحات سایت شما به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌ کند. اگر سایت وردپرسی دارید برای این کار نیز می توانید از افزونه های زیادی استفاده کنید. افزونه های WP Rocket و WP Super Cache و افزونه W3 Total Cache از بهترین گزینه های پیش روی شما به شمار می روند.

چطور سرعت سایت را افزایش دهیم؟

3. افزونه های غیرضروری و غیرفعال را پاک کنید

قطعا در هر وب سایتی افزونه های غیرضروری و غیرفعال زیادی پیدا می شوند که به جز اشغال فضای سرور کاری از پیش نمی برند. اگر واقعا به آن ها نیازی ندارید چه لزومی دارد از آن ها نگهداری کنید؟ هر چه زودتر از شر آن ها خلاص شوید. با حذف کد یا پلاگین‌ های غیرضروری، منابع سرور شما افزایش پیدا خواهد کرد و سرور قدرت بیشتری برای بارگذاری سایت شما خواهد داشت. در نتیجه سرعت سایت شما نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت. حتی کدهای اضافه CSS که کار مهمی برای سایت شما انجام نمی دهند نیز می توانند باعث کندی سایت شما شوند.

4. استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN)

شبکه توزیع محتوا یا همان CDN، محتوای سایت شما را از نزدیک‌ ترین موقعیت جغرافیایی به کاربر ارسال می‌ کند. این کار کمک‌ زیادی می‌ کند تا سرعت سایت شما افزایش چشمگیری داشته باشد. پس از استفاده از این قابلیت، می‌ توانید تفاوت بارگذاری را با تست سرعت سایت خارجی و داخلی مشاهده کنید. تست سرعت هاست نتایج مفیدی به شما نشان خواهد داد. بزرگترین وب سایت های دنیا نیز از این قابلیت استفاده می کنند تا تجربه بهتری به کاربران خود هنگام بازدید از سایتشان ارائه دهند.

جمع بندی

با همین روش های ساده اما مفید و کاربردی می توانید به بالاترین سرعت وب سایت خود دست پیدا کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که در ابتدا باید یک فضای میزبانی مناسب و معتبر برای سایت خود تهیه کنید. تهران سرور از بهترین و برترین ارائه دهندگان فضاهای میزبانی اعم از هاست و سرور مجازی و سرور اختصاصی در ایران است. در صورتی که قصد خرید هر یک از سرویس های ما را دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا