LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodle

افزونه مودل Checklist دیگر هیچ چیز را فراموش نکنید!

افزونه مودل Checklist دیگر هیچ چیز را فراموش نکنید!

خوشبختانه مودل برای بزرگترین تا کوچکترین مشکلاتی که ممکن است گریبان ما را در روند آموزش مجازی بگیرند راه حلی دارد. در واقع مخزن پلاگین قدرتمندی که مودل برای کاربران مهیا کرده، باعث شده تا برای هر بخشی که فکرش را بکنید افزونه ای وجو داشته باشد. همین مسئله باعث شده مودل در سطح جهانی به محبوبیت بی نظیری برسد و از باقی رقبای خود در دنیای LMS پیشی بگیرد. ما در تهران سرور سعی داریم در سری مقالات جدید پلاگین مودل، به معرفی برخی از کاربردی ترین پلاگین های این LMS محبوب بپردازیم. در این قسمت نیز قصد داریم افزونه مودل Checklist را به شما معرفی کنیم تا دیگر هیچ چیزی را فراموش نکنید. با تهران سرور همراه باشید تا با این پلاگین بیشتر آشنا شوید.

افزونه مودل Checklist چیست؟

انسان امروزی به دلیل مشغله های ذهنی زیادی که دارد، موجودی فراموشکار است. معلمان نیز یکی از قشرهایی هستند که به دلیل سر و کار داشتن با دانش آموزان زیاد، دچار فراموشکاری های زیادی می شوند. ممکن است برنامه درسی را فراموش کنند، ساعت شروع کلاس را از یاد ببرند و… آموزش مجازی نیز به دلیل نوپا بودن به خصوص در کشور ما، ممکن است باعث فراموشی هایی در کار معلمان و اساتید شود. اما مودل فکر اینجا را هم کرده و افزونه مودل Checklist به همین منظور در دسترس کاربران قرار داده. لازم به ذکر است که از آن جایی که مودل استفاده اداری نیز دارد، این افزونه بسیار به درد کارمندان و مدیران ادارات نیز می خورد.

معلم، استاد، کارمند و مدیر با استفاده از این افزونه می توانند یک چک لیست از کارهای روزمره خود تهیه کنند. همچنین مدیران دوره مجازی می توانند چک لیستی تهیه کنند تا کارمندان به آن ها بپردازند. علاوه بر این امکان نظارت بر پیشرفت عملیات نیز وجود دارد. مدیران می توانند برخی از آیتم های لیست را اختیاری و برخی را اجباری قرار دهند. این کار انعطاف پذیری بیشتری برای یادگیرندگان فراهم می کند. آن ها می توانند نوار پیشرفت را در لیست کامل آیتم های لازم و اختیارات یا وظایف خود مشاهده کنند. به طور کلی این افزونه کار را برای نظم و ترتیب دادن به فعالیت درسی و اداری بسیار راحت کرده است.

نمایی از Checklist
نمایی از Checklist

ویژگی های افزونه مودل Checklist

این افزونه نیز در راستای راحتی کاربران مودل طراحی و منتشر شد. Checklist نیز امکانات متعددی در اختیار شما می گذارد. در ذیل این عنوان نیم نگاهی داریم به برخی از مهم ترین ویژگی های آن.

  • انتخاب کنید که آیا دانش آموزان یا معلمان می توانند موارد را بررسی کنند
  • دانش آموزان می توانند یادداشت های خود را به چک لیست خود اضافه کنند
  • تاریخ ها را می توان به موارد اضافه کرد
  • معلمان می توانند در مورد موارد هر دانش آموز نظر دهند
  • پیشرفت هر دانش آموز مورد بررسی قرار گیرد
  • انتخاب رنگ برای هر آیتم چک لیست
  • عنوان گذاری برای هر مورد (بدون چک باکس)
  • فهرستی از فعالیت‌ های دوره جاری را وارد کنید و به‌عنوان تکمیل فعالیت‌ها به ‌طور خودکار بررسی کنید
  • و…

پیشینه و نسخه های پلاگین مودل Checklist

بر خلاف انتظار Checklist از همان ابتدا یکی از محبوب ترین افزونه های مودل بود. در حقیقت از جولای ۲۰۱۲ که این افزونه برای اولین بار منتشر شد، کاربران زیادی به آن علاقه مند شدند. در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ نیز با شیوع و گسترش ویروس کرونا و افزایش آموزش به شیوه مجازی، استفاده از مودل افزایش یافت. همین مسئله باعث شد تا این افزونه نیز در سطح جهانی مورد استقبال زیادی قرار بگیرد. آخرین ورژنی که مودل از این افزونه منتشر کرد ورژن ۳٫۹٫۰٫۲ است که با آخرین ورژن ال ام اس مودل نیز به خوبی هماهنگ است. این افزونه هم اکنون به صورت کاملا رایگان در وب سایت مودل قرار دارد که می توانید آن را دانلود، نصب و استفاده کنید.

چگونه می توانم افزونه مودل  Checklistرا دریافت کنم؟

پلاگین های مودل افزونه هایی هستند که می توانید آن ها را روی پلتفرم مودل نصب کنید تا یک ویژگی، عملکرد یا حتی ظاهر خاصی را به مدرسه مجازی خود اضافه کنید. فقط کافیست با طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت نصب این افزونه بدست آورید. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا