LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodle

افزونه مودل Edwiser Course Formats برای ظاهر زیبا

افزونه مودل Edwiser Course Formats برای ظاهر زیبا

با شیوع ویروس کرونا و تغییراتی که در سبک آموزشی کشورها اتفاق افتاد، سیستم های مدیریت یادگیری بیش از پیش شناخته شدند. یکی از قدرتمندترین این LMS ها بدون شک مودل است که با امکانات فوق العاده خود جایگاه محبوبی را به دست آورده است.  این سامانه قابلیت های بی نظیری برای مدیریت آموزشگاه آنلاین در اختیار شما قرار می دهد. همین مسئله به شما کمک می کند که دوره های مجازی خود را بهتر اداره کنید. در نتیجه کیفیت مطالب ارائه شده در کلاس مجازی نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت. یکی از مزایایی که مودل نسبت به باقی سیستم های مدیریت یادگیری دارد داشتن زیادی افزونه است. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به افزونه مودل Edwiser Course Formats که برای ظاهر زیبای مودل به کار می رود بیاندازیم. برای آشنایی بهتر با این نرم افزار، با تهران سرور همراه باشید.

افزونه مودل Edwiser Course Formats چیست؟

خوشبختانه مودل به عنوان یک LMS مزایای زیادی دارد. یکی از مهم ترین مزایای این سیستم مدیریت یادگیری، داشتن تعداد زیادی افزونه است. به عبارتی مخزن افزونه های مودل بی شباهت به مخزن افزونه های وردپرس نیست و هر چیزی در آن پیدا می شود. به عبارت دیگر در هر زمینه ای که فکرش را بکنید مودل افزونه ای دارد تا کار برای شما در هنگام استفاده از این سامانه راحت باشد. داشتن طراحی زیبا و مناسب یکی از عواملی است که در بهبود تجربه کاربری در دنیای اینترنت تاثیر زیادی دارد. به خصوص وقتی پای فرایندهای آموزشی وسط باشد باید محیطی دلگرم و جذاب برای دانش آموزان فراهم شود. قالب های مودل می توانند تا حد زیادی این کار را انجام دهند. اما با کمک افزونه ها می توانید زیبایی سایت مودل خود را دو چندان کنید.

افزونه مودل Edwiser Course Formats نیز مانند Tiles Format یک افزونه برای ایجاد تغییرات جزئی ظاهری در مودل است. در حقیقت این افزونه به شما کمک می کند تا جلوه زیبایی به سایت و دوره هایی که ارائه می کنید بدهید. توسعه دهندگان این پلاگین دو تم متفاوت و زیبا برای آن تعبیه کرده اند تا ظاهر مودل شما زیباتر شود. عمده کاری که این افزونه انجام می دهد، تغییر در نوع دیدگاه دوره های آموزشی شما دارد. همانطور که گفتیم این پلاگین دو تم و فرمت در اختیار کاربر قرار می دهد که در ادامه به این دو می پردازیم.

فرمت های مختلف پلاگین مودل Edwiser Course Formats

فرمت لیست: فرمت لیست یکی از ساده ترین فرمت های دوره ای است که می توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از این فرمت، می توانید بخش ها و فعالیت های دوره خود را در قالب لیست ها فهرست کنید. یکی از مزایای این فرمت طراحی ساده و مینیمالیستی آن است که با طراحی مدرن و امروزی همسویی داد. همچنین وجود قابلیت collapse/expand انعطاف پذیری این فرمت و تم را بسیار بالا برده است.

فرمت لیست
فرمت لیست

فرمت کارت: قالب کارت یکی دیگر از فرمت های افزونه مودل Edwiser Course Formats است. قالب کارت Edwiser بخش‌ ها و فعالیت‌ های دوره های شما را به‌ صورت کارت‌ هایی که در صفحه دوره شما چیده شده‌ اند، نمایش می‌ دهد. این قالب بسیار چشم نواز و همچنین خیلی کاربردی است. با استفاده از این قالب کاربر کمتر سردرگم می شود و به سادگی به محتوای مد نظر خود دسترسی پیدا می کند.

فرمت کارت
فرمت کارت

ویزگی های پلاگین مودل Edwiser Course Formats

این افزونه ظاهری زیبا به محیط آموزشگاه آنلاین شما می دهد. خوشبختانه طراحی آن بسیار ساده است و مانند بسیاری از افزونه های دیگر مودل، از رابط کاربری آسانی نیز بهره می برد. واکنشگرا بودن یا به اصطلاح همان ریسپانسیو بودن این افزونه نیز باعث شده در دیوایس های مختلف به خوبی به نمایش درآید. خوشبختانه این پلاگین با قالب محبوب Movee نیز کاملا سازگار است و نصب بر روی آن مشکلی برای دوره های شما ایجاد نمی کند. با این حال توسعه دهندگان این افزونه به کاربران توصیه می کنند که از قالب Edwiser RemUI Theme استفاده کنند. چرا که بهترین و بهینه ترین حالت این پلاگین بر روی این قالب می باشد.

پیشینه و نسخه های افزونه مودل Edwiser Course Formats

از عمر این افزونه زیاد نمی گذرد. اولین بار در اوایل سال ۲۰۱۹ از این پلاگین رونمایی شد. نسبت به دیگر افزونه های مودل، استقبال از این افزونه در ابتدای کار خوب بود چرا که دیگر مودل یک پلتفرم شناخته شده در سطح جهانی بود. استفاده از آن تا به امروز نیز ادامه دارد و تا کنون ۴۷۷۳ وب سایت آن را نصب و فعال کرده اند. اولین و آخرین ورژنی که از این افزونه در وب سایت مودل موجود است، نسخه ۱٫۱٫۱ است که با آخرین ورژن ال ام اس مودل نیز به خوبی هماهنگ است. این افزونه هم اکنون به صورت کاملا رایگان در وب سایت مودل قرار دارد که می توانید آن را دانلود، نصب و استفاده کنید.

چگونه می توانم افزونه مودل Edwiser Course Formats را دریافت کنم؟

پلاگین های مودل افزونه هایی هستند که می توانید آن ها را روی پلتفرم مودل نصب کنید تا یک ویژگی، عملکرد یا حتی ظاهر خاصی را به مدرسه مجازی خود اضافه کنید. فقط کافیست با طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت نصب این افزونه بدست آورید. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا