LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodle

افزونه مودل Moodle2Word انتقال سوالات از ورد به مودل

افزونه مودل Moodle2Word انتقال سوالات از ورد به مودل

مخزن پلاگین سیستم مدیریت آموزش مودل پر است از افزونه های گوناگون برای اهداف مختلف. هر یک از این افزونه ها می توانند به نحوی باعث راحتی ما در فرآیند آموزش مجازی شوند. همین مسئله باعث شده مودل در سطح جهانی به محبوبیت بی نظیری برسد و از باقی رقبای خود در دنیای LMS پیشی بگیرد. ما در تهران سرور سعی داریم در سری مقالات جدید پلاگین مودل، به معرفی برخی از کاربردی ترین پلاگین های این LMS بپردازیم. در این مقاله نیز افزونه مودل Moodle2Word را به شما معرفی می کنیم تا به سادگی سوالاتی که در ورد ذخیره دارید را به مودل انتقال دهید. آن هم کاملا به صورت خودکار! با تهران سرور همراه باشید تا با این پلاگین بیشتر آشنا شوید.

افزونه مودل Moodle2Word چیست؟

احتمالا شما هم تعداد بسیار زیادی سوال و نمونه امتحان به صورت ورد در سیستم های خود ذخیره دارید و دوست دارید از آن ها برای آزمون های مجازی استفاده کنید. از آن جایی که توسعه دهندگان مودل به فکر همه چیز هستند، فکر این روزها را نیز کرده اند. در حقیقت کاری که پلاگین مودل Moodle2Word برای شما انجام می دهد، درج سوالات از ورد به مودل و استخراج آن ها از مودل به ورد می باشد. در حقیقت با استفاده از افزونه Moodle2Word می توانید به راحتی و به صورت یکجا، تمام سوالات خود را در ال ام اس مودل وارد کنید. این کار به شما در صرفه جویی زمان کمک می کند و دیگر لازم نیست به صورت دستی این کار را انجام دهید.

این افزونه به شما اجازه می دهد انواع سؤالات را با تصویر یا بدون تصویر به بانک سوالات مودل وارد کنید. چنین پلاگینی برای مدارس هوشمند و آموزشگاه های آنلاین بسیار مفید است. چرا که آن ها معمولا سوالات طبقه بندی شده زیادی در قالب ورد دارند و با این روش به سادگی می توانند آن ها را به مودل خود انتقال دهند. یکی دیگر از قابلیت های این پلاگین، این است که شما می توانید سوالات را از مودل به صورت فایل های ورد یا اکسل استخراج کنید و از آن ها در آزمون های آفلاین یا حضوری نیز استفاده کنید. با این حال این افزونه یک ضعف نسبتا کوچک هم دارد. در واقع شما نمی توانید مبالغ عددی را به مودل وارد کنید. البته این ایراد در برابر مزایای آن بسیار جزئی و کوچک است.

نمایی از Moodle2Word
نمایی از Moodle2Word

ویژگی های افزونه مودل Moodle2Word

این افزونه به معنای واقعی کلمه کار را برای کاربران راحت می کند. دیگر لازم نیست دانه به دانه سوالات را در مودل تایپ کنید و زمان زیادی را برای این کار از دست بدهید. این مسئله کمک می کند تا معلمان زمان خود را صرف تمرکز بر بهبود کلاس های مجازی کنند. علاوه بر درج سوالات در سامانه مودل شما می توانید با این افزونه هر سوالی که در مودل وجود دارد نیز به صورت ورد یا اکسل خروجی بگیرید. مزیتی که این افزونه دارد این است که با زبان های راستچین مانند فارسی و عربی نیز سازگاری دارد. در حقیقت هنگام درج سوال حروف بهم نمی ریزند و به خوبی قابل خواندن هستند.

پیشینه و نسخه های پلاگین مودل Moodle2Word

پلاگین مودل Moodle2Word در جولای ۲۰۱۲ برای اولین بار در مخزن افزونه های مودل قرار گرفت. در سال های ابتدایی فعالیتش چندان مورد اقبال واقع نگردید. با این حال از سال ۲۰۱۴ سرعت رشد این افزونه افزایش یافت و در اواخر ۲۰۱۹ بود که به یکی از محبوب ترین افزونه های مودل تبدیل شد. آخرین ورژنی که مودل از این افزونه منتشر کرد ورژن ۳٫۹٫۲ است که با آخرین ورژن ال ام اس مودل نیز به خوبی هماهنگ است. این افزونه هم اکنون به صورت کاملا رایگان در وب سایت مودل قرار دارد که می توانید آن را دانلود، نصب و استفاده کنید.

چگونه می توانم افزونه مودل Moodle2Word را دریافت کنم؟

پلاگین های مودل افزونه هایی هستند که می توانید آن ها را روی پلتفرم مودل نصب کنید تا یک ویژگی، عملکرد یا حتی ظاهر خاصی را به مدرسه مجازی خود اضافه کنید. فقط کافیست با طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت نصب این افزونه بدست آورید. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا