LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشفناوری

افزونه مودل StudentQuiz برای خودآزمایی دانش آموزان

بهترین افزونه مودل برای خودآزمایی دانش آموزان

افزونه مودل StudentQuiz برای خودآزمایی دانش آموزان

افزونه های مودل واقعا راهگشای بسیاری از مشکلاتی هستند که ممکن است در جریان آموزش آنلاین به وجود آید. از این رو مودل در بین تمامی LMS های دنیا محبوب ترین آن ها است. همین محبوبیت نیز باعث شد تا کاربران زیادی به سمت این ال ام اس بیایند. ما در تهران سرور سعی داشتیم در سری مقالات جدید افزونه مودل، به معرفی برخی از کاربردی ترین پلاگین های این LMS بپردازیم. در این مقاله هم قصد داریم تا به معرفی افزونه مودل StudentQuiz بپردازیم که امکان خودآزمایی را به دانش آموزان می دهد. با تهران سرور همراه باشید تا با این پلاگین بیشتر آشنا شوید.

افزونه مودل StudentQuiz چیست؟

StudentQuiz یکی از افزونه های رسمی است که خود مودل در مخزن افزونه هایش منتشر کرده. این پلاگین از زمان انتشار تا به امروز مورد استقبال زیادی قرار گرفت و جزو پر دانلود ترین افزونه ها به شمار می رود. خودآزمایی همیشه یکی از بهترین روش های یادگیری به حساب آمده و بسیاری از معلمان اعتقاد دارند برای فهم و درک بهتر دروس، دانش آموز باید از خودش امتحان بگیرد. از آن جایی که آموزش آنلاین برخی از دانش آموزان را بیش از پیش متکی به معلم کرده، آن ها خودآزمایی را به کلی کنار گذاشتند. با این حال مودل همیشه سعی داشته که آموزش آنلاین را بیشتر از گذشته به آموزش واقعی نزدیک کند. از این رو با افزونه StudentQuiz قابلیت خودآزمایی در مودل را نیز برای دانش آموزان فعال کرد.

با استفاده از این افزونه کاربردی شما می توانید قبل از آزمون های اصلی، از خودتان آزمونی نمایشی بگیرید. این خودآزمایی به شما کمک می کند برای امتحانات اصلی آماده باشید. شما می توانید از انواع مختلف سوالات در این افزونه استفاده کنید. از تشریحی و تستی گرفته تا جای خالی و کوتاه جواب. پس از طرح سوالات می توانید به آن ها پاسخ دهید. مرحله ی نمره دهی نیز به خوبی تعبیه شده تا کمک کند شما دروس را بهتر یاد بگیرید. علاوه بر این شما می توانید آزمون هایی که طراحی کردید را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و آزمون های دوستان خود را ببینید. این شیوه رفته رفته باعث ایجاد بانکی از آزمون و سوالات می شود که می تواند کمک زیادی به بهبود روند یادگیری کند.

بهترین افزونه مودل برای خودآزمایی دانش آموزان

ویژگی های افزونه مودل StudentQuiz

همانطور که تمامی افزونه های مودل راهی برای بهبود آموزش آنلاین به شمار می روند، StudentQuiz نیز همین وظیفه را دارد. یکی از ویژگی های فوق العاده ای که این افزونه دارد، ترکیب گیمیفیکیشن با فرآیند خودآزمایی است. این مسئله کمک می کند تا خودآزمایی به خوبی انجام شود و دانش آموز از آن خسته نشود. همانطور که گفتیم شما می توانید سوالات را با دوستان یا معلمان خود به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، معلمان می توانند با تأیید یا رد سؤالات آن ها را تعدیل کنند. معلمان همچنین می توانند سؤال نامناسب یا اشتباه را حذف یا پنهان کنند.

علاوه بر این ها، یکی دیگر از مزایایی که این افزونه ارائه می دهد، فعالیت جمعی است. در حقیقت دانش آموزان می توانند در گروه های مختلف به طرح سوال بپردازند و در گروه به سوالات پاسخ دهند و آن ها را امتیاز بندی کنند. StudentQuiz فیلترهای جامعی را فراهم می کند تا دانش آموزان بر روی سؤالاتی که می خواهند با آن ها کار کنند تمرکز کنند. یکی دیگر از ویژگی های این افزونه آپدیت های متوالی آن است که البته به دلیل آن است که مودل به صورت رسمی آن را ارائه می کند.

بهترین افزونه مودل برای خودآزمایی دانش آموزان
نمایی از StudentQuiz

پیشینه و نسخه های افزونه مودل StudentQuiz

این افزونه از آپریل سال ۲۰۱۶ در دسترس کاربران قرار دارد. بر خلاف بسیاری از افزونه ها، این محصول مودل از ابتدای انتشار خود با استقبال فراوانی رو به رو شد. همچنین با آپدیت های متوالی کاربران بیشتری به سمت آن جذب شدند. سرعت اوج گیری این افزونه در سال ۲۰۱۸ بسیار تند شد و با شیوع کرونا این سرعت بیشتر و بیشتر شد. آخرین ورژنی که مودل از این افزونه منتشر کرد ورژن ۴٫۵٫۰ است که با آخرین ورژن ال ام اس مودل نیز به خوبی هماهنگ است.  این افزونه هم اکنون به صورت کاملا رایگان در وب سایت مودل قرار دارد که می توانید آن را دانلود، نصب و استفاده کنید.

چگونه می توانم افزونه مودل StudentQuiz را دریافت کنم؟

پلاگین های مودل افزونه هایی هستند که می توانید آن ها را روی پلتفرم مودل نصب کنید تا یک ویژگی، عملکرد یا حتی ظاهر خاصی را به مدرسه مجازی خود اضافه کنید. فقط کافیست با طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت نصب این افزونه بدست آورید. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا