LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodle

افزونه مودل Turnitin Plagiarism Checker شناسایی محتوای کپی

افزونه مودل Turnitin Plagiarism Checker شناسایی محتوای کپی

آموزش مجازی روز به روز در حال پیشرفته شدن است. تا جایی که بسیاری از کارشناسان معتقدند در سال های نزدیک آموزش حضوری به کلی منسوخ می شود و سیستم یادگیری به سوی مجازی شدن حرکت می کند. یکی از پیشگامان آموزش مجازی که در دوران کرونا نیز بسیار کمک حال فرآیند یادگیری بود، کمپانی مودل است. مودل شاید بزرگترین و بهترین تولید کننده سیستم مدیریت یادگیری یا همان LMS در دنیا است. این سیستم به قدری قدرتمند است که تمامی کارهای یک آموزشگاه آنلاین را مدیریت می کند. داشتن مخزن افزونه های متعدد برای بخش های مختلف مهم ترین ویژگی این افزونه است. اگر دوست دارید که محتوای کپی و تقلب را در مودل خود متوجه شوید، افزونه مودل Turnitin Plagiarism Checker را نصب کنید. با تهران سرور همراه باشید تا این افزونه کاربردی را به شما معرفی کنیم.

افزونه مودل Turnitin Plagiarism Checker چیست؟

تقلب همیشه یکی از راه های دانش آموزان برای نمره گرفتن و قبولی در درس های سخت و دشوار است. برخی از دانش آموزان از این راه نمره گرفتن به شدت متنفر هستند. اما در مقابل برخی دیگر از این راه برای قبولی در دروس مختلف استفاده می کنند. با مجازی شدن مدارس و آموزشگاه ها، دغدغه ی تقلب نیز بیش از پیش شد. معلمان نگران این هستند که دانش آموزانشان به طرق مختلف دروس را با تقلب پاس کنند. در واقع به عقیده این افراد حضوری نبودن آموزش ها باعث شد که دانش آموزان بیشتر به سمت تقلب و محتوای کپی بروند. اما پیشرفت های مودل در هر زمینه ای زبان زد است. در واقع مودل حتی برای این مسئله نیز به نوعی تمهیدی اندیشیده و راه حلی برای آن پیدا کرده است.

یکی از قابلیت های فوق العاده مودل افزونه های آن است. افزونه مودل Turnitin Plagiarism Checker نیز یکی از همان افزونه های خوب و کاربردی است. با استفاده از این پلاگین شما می توانید محتواهای کپی شده از هم را تشخیص دهید و عملا راه تقلب به این سبک را سد کنید. این افزونه به شما در شناسایی محتواهایی که عینا از یکدگیر کپی شدند کمک می کند. حتی در مواقعی که برخی از محتواها از نظر نوشتاری بسیار به هم نزدیک باشند نیز به شما گزارش می دهد. این ویژگی می تواند بسیار مفید باشد. به خصوص در امتحانات مجازی که حساسیت معلمان نسبت به آن ها نیز بسیار بیشتر است. استفاده از این افزونه به همین سادگی یکی از دغدغه ها و مشکلات آموزش مجازی را حل می کند.

نمایی از Turnitin Plagiarism Checker
نمایی از Turnitin Plagiarism Checker

معایب افزونه مودل Turnitin Plagiarism Checker

این افزونه یکی از بهترین افزونه های ضد تقلب و محتوای کپی است با این حال متاسفانه مشکلاتی به خصوص برای ما ایرانی ها دارد. نکته اول این است که این پلاگین رایگان نیست و شما برای استفاده از آن باید اشتراک تهیه کنید. این مسئله برای ما که به دلیل تحریم های مختلف توان پرداخت مستقیم را از طریق درگاه های بین المللی نداریم کمی دشوار است. مسئله دیگر زبان این افزونه است. متاسفانه در حال حاضر افزونه Turnitin Plagiarism Checker تنها به زبان انگلیسی/آمریکایی در دسترس است و ترجمه به سایر زبان های بین المللی در دست اجرا قرار دارد. در حقیقت این افزونه تنها محتواهایی که به زبان انگلیسی باشند را تشخیص می دهد. البته همین مسئله می تواند در کلاس های زبان انگلیسی یا دروسی که به این زبان تدریس می شوند کمک کننده باشد.

ویژگی های افزونه مودل Turnitin Plagiarism Checker

با کمک این پلاگین می توانید محتواهایی که به زبان انگلیسی یکسان و کپی از هم هستند را تشخیص دهید. خوشبختانه رابط کاربری این افزونه نیز مانند بسیاری از افزونه های دیگر مودل بسیار خوب طراحی شده است. به محض نصب و فعال کردن آن می توانید با محیطش ارتباط برقرار کنید و پس از چند دقیقه به خوبی کار کردن با آن را متوجه می شوید. حجم کم آن نیز باعث می شود سرعت مودل شما همیشه بالا بماند و به خوبی مطالب برای دانش آموزان بارگذاری شوند.

پیشینه و نسخه های پلاگین مودل Turnitin Plagiarism Checker

این پلاگین نیز در سال ۲۰۱۲ عرضه شد. مانند برخی دیگر از افزونه های مودل در ابتدای مسیر چندان مورد اقبال واقع نشد. اما با شیوع کرونا و افزایش آموزش مجازی به خصوص افزایش تقلب در آزمون های آنلاین، مورد توجه بسیاری قرار گرفت. همین مسئله باعث شد تا این افزونه نیز در سطح جهانی مورد استقبال زیادی قرار بگیرد. آخرین ورژنی که مودل از این افزونه منتشر کرد ورژن ۳٫۵+ است که با آخرین ورژن ال ام اس مودل نیز به خوبی هماهنگ است. این افزونه هم اکنون به صورت کاملا رایگان در وب سایت مودل قرار دارد که می توانید آن را دانلود، نصب و استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از آن نیاز به تهیه اشتراک دارید!

چگونه می توانم افزونه مودل Attendance را دریافت کنم؟

پلاگین های مودل افزونه هایی هستند که می توانید آن ها را روی پلتفرم مودل نصب کنید تا یک ویژگی، عملکرد یا حتی ظاهر خاصی را به مدرسه مجازی خود اضافه کنید. فقط کافیست با طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت نصب این افزونه بدست آورید. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا